Gulpeklut

60.

Sammen med bleievasken, faktisk. Gulpekluter/brettebleier.

Bleiene får en skylling først, så sekstivask med bleier og kluter og evt håndklær. Rent og pent.

Kjøkkenkluter kokevasker jeg. Kjøttsaft og blod og flekker, men mest fordi maskina har godt av en kokevask innimellom

Trodde 40:-o omg æææææ
40 er litt for lite, det er "bakterier trives"-temperatur. Dog er såpen såpass sterk at det blir rent nok for det meste av klær. Men gulpekluter hadde jeg nok kjørt på 60 ja.

Har gjort det noen ganger jeg og. Er gulp så ille da?

For min del gikk gulpekluter bare under kategori "tørketrommelvask", kluter og undertøy og håndklær som jeg ikke orker henge til tørk fordi det er smått, fyller fort to stativer, og blir stivt når det hengetørker. :)

Noen ganger på 40 andre ganger på 60:p men de ender til slutt i tørketeommelen, så dæver ikke bakteriene på 40, så dæver de hvertfall i trommelen etterpå:p

Noen ganger på 40 andre ganger på 60:p men de ender til slutt i tørketeommelen, så dæver ikke bakteriene på 40, så dæver de hvertfall i trommelen etterpå:p

Tror ikke trommelen er med på å drepe bakterier på noe vis, altså :)

90, sammen med håndklær/sengetøy, eller 60 sammen med undertøy. :)

Trommelen kan faktisk bidra til mer bakterievekst, for det er varmt, men ikke varmt nok til å drepe alt av bakterier. ;)

Trommelen kan faktisk bidra til mer bakterievekst, for det er varmt, men ikke varmt nok til å drepe alt av bakterier. ;)

Lever i troa og tenker alikavel at jeg ikke dør av litt bakterier:p heller ikke mini:) så lenge det Ikke er noe sykdom eller smitte i hus er jeg ganske avslappa:p

Back
Topp