Prinsen blir delammet. Jeg gir bryst før han får flaske. Han klarer ikke å selvregulere maten, så vi "gjetter" oss til mengde mme han skal få. Men de siste 2-3 ukene har han gulpet noe helt vanvittig. Det flommer ut av munnen, og gjerne også 1-2 timer etter avsluttet måltid. Han får mat ca hver 2,5 time. Går det mer enn det har vi ett stk krakilsk baby i armene.
Vi har prøvd å redusere mengde mme han får, og heller anta at han har tatt godt fra brystet, men det har heller ikke hjulpet på gulpingen. Han kaver også litt med brystet, og jeg anser han som anspent når han legges til brystet. (Skuldrene oppunder ørene). Kommer masse melk ut, så han blir frustrert og slipp taket, så blir han frustrert igjen når han ikke får tak. Samt av og til tar han å "napper" i brystet, som om han vil bytte posisjon på vorta pga det kommer for mye/lite.
Han legger godt på seg, men sover lite (syns jeg). Vil helst bli holdt/bært.
Noen som har tips/råd til en førstegansmor?
Sent from my iPad using BV Forum
Vi har prøvd å redusere mengde mme han får, og heller anta at han har tatt godt fra brystet, men det har heller ikke hjulpet på gulpingen. Han kaver også litt med brystet, og jeg anser han som anspent når han legges til brystet. (Skuldrene oppunder ørene). Kommer masse melk ut, så han blir frustrert og slipp taket, så blir han frustrert igjen når han ikke får tak. Samt av og til tar han å "napper" i brystet, som om han vil bytte posisjon på vorta pga det kommer for mye/lite.
Han legger godt på seg, men sover lite (syns jeg). Vil helst bli holdt/bært.
Noen som har tips/råd til en førstegansmor?
Sent from my iPad using BV Forum