Gulp

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Høres ut som en normal matmengde ja. Men når hun først får en hel porsjon grøt (som er et måltid i seg selv) og deretter får mme(den mengden hun spiser er jo også et måltid i seg selv) så blir det mye på akuratt dette måltidet selv om det ikke er for mye på et helt døgn.

Ja jeg tror jeg skal prøve å gi mme en time etter grøten, føler ikke at jeg kan gi noe mindre mat egentlig, får prøve igjen og dele det opp :) her er teorien min nå; siden jeg tydeligvis har overforet ho til frokost så må hun jo gulpe opp overskuddet. For hver gang ho gulper så blir jo lukkemuskelen tøyd, og derfor fortsetter ho å gulpe etter de andre måltidene også, selvom de har normal mengde. Lukkemuskelen rekker jo sikker aldri å modnes siden den hele tiden blir tøyd? Var det logisk? :p

Ja jeg tror jeg skal prøve å gi mme en time etter grøten, føler ikke at jeg kan gi noe mindre mat egentlig, får prøve igjen og dele det opp :) her er teorien min nå; siden jeg tydeligvis har overforet ho til frokost så må hun jo gulpe opp overskuddet. For hver gang ho gulper så blir jo lukkemuskelen tøyd, og derfor fortsetter ho å gulpe etter de andre måltidene også, selvom de har normal mengde. Lukkemuskelen rekker jo sikker aldri å modnes siden den hele tiden blir tøyd? Var det logisk? :p
Hehe ja godt mulig det kan være en årsak:p jeg har ikke peiling på det:p. Verdt et forsøk å se om det kan hjelpe å gi mme litt etterpå ja:) krysser fingrene for at det hjelper:)

Satt og tenkte litt nå og ble brått bekymret. I tillegg til at gulpingen har økt så sover hun mer enn vanlig (sov 14 timer i går natt!! Og 3-4 timer på dagen), kanskje hun er slapp? Lite energi? Hun er jo I tillegg misfornøyd store deler av dagen :(

Back
Topp