Gulp til den store gullmedaljen

PetiteMoi

Glad i forumet
Lillingen er 4 uker å har blitt syk. Han har gulpet en god del siden han ble født men nå når han har blitt forkjølt er det enda verre. Han hoster og gulper samtidig. Håper dere henger med.


Jeg begynner å bli ganske rådvill, går gjennom x antall gulpekluter, håndklær og klær til dagen. Hva kan jeg gjøre for å prøve å minske gulpingen?

Han var hos legen i dag hvor legen hørte på lungene å det er ikke noe fukt i dem.
 
Du kan forsøke å kutte alt av produkter som inneholder kumelk i din egen kost om du ammer eller gi melkefri mme. Det er i følge barnelegen vi var hos det første man forsøker for å behandle refluks/sprutgulpplager.
Etter to uker på melkefri kost hos meg gulpet babyen min brått minimalt. Før dette var det konstant gulp hele tiden og 15 gulpesmekker hver dag minst
 
Du kan forsøke å kutte alt av produkter som inneholder kumelk i din egen kost om du ammer eller gi melkefri mme. Det er i følge barnelegen vi var hos det første man forsøker for å behandle refluks/sprutgulpplager.
Etter to uker på melkefri kost hos meg gulpet babyen min brått minimalt. Før dette var det konstant gulp hele tiden og 15 gulpesmekker hver dag minst


Jeg har levd melkefritt i 10 år nå.
 
Jeg har levd melkefritt i 10 år nå.

det nevnte du ikke. Da er det ikke derfor ;)
Om han gulper fordi han er syk og har slim er der nok hans måte å få slimet ut på. Så vil det blir bedre når han er frisk. Andre tips er holde barnet oppreise i 30 min etter amming og hevet hodeende i seng og vogn.
 
det nevnte du ikke. Da er det ikke derfor ;)
Om han gulper fordi han er syk og har slim er der nok hans måte å få slimet ut på. Så vil det blir bedre når han er frisk. Andre tips er holde barnet oppreise i 30 min etter amming og hevet hodeende i seng og vogn.
det nevnte du ikke. Da er det ikke derfor ;)
Om han gulper fordi han er syk og har slim er der nok hans måte å få slimet ut på. Så vil det blir bedre når han er frisk. Andre tips er holde barnet oppreise i 30 min etter amming og hevet hodeende i seng og vogn.

er enig med deg. Vi måtte holde nr 3 oppreist i 30 min etter hvert måltid, inkl om natten. Hvis ikke kom det i retur som en vulkan. Ble noen vask av klær og gulv for å si det sånn.
 
Kan det være at han har dårlig lukkemuskel og derfor gulper opp en del?
Gulper han opp en del hver gang han spiser?
 
Han gulper nesten etter hvert måltid. Samtidig som han kan gulpe etter at han har sove i 1-2 timer.
Jeg hadde bedt legen om å få sjekke det nærmere.
Sønnen til kusinen min gulpet opp enda mer enn min eldste, og de fikk beskjed om dårlig lukkemuskel.
Jeg sjekket ikke eldstemann, men jeg oppfattet ikke da hvor mye han gulpet, jeg tenkte at det var jo normalt at babyer gulpet en del.
Men når jeg ser tilbake og husker hvor utrolig lite lillesøster her gulpet i motsetning til eldste, angrer jeg på at jeg ikke fikk han undersøkt av lege.
Nå som 11åring, gulper han fortsatt opp en del en stund etter ar han har spist i perioder. Og bør feks sitte stille en stund etter at han har spist. Hvis han løper av sted med en gang, kan det i noen tilfeller komme opp en del mat igjen.
Vi har avtalt at når han føler seg klar skal vi få det undersøkt, men jeg er litt redd for ar han kanskje må svelge slange med kamera på og det tror jeg ikke han takler ennå. Så det får vente så lenge.
 
det gikk ingen vei. Siden han er en stor kar å går over snittet bra opp i vekt ville ikke legen gjøre noe så fremst det ikke vises ubehag fra lillingen sin side.
Takk for oppdatering. Har litt det samme her med min på 11 uker. Det har blitt vesentlig bedre nå etter han kom over forkjølelsen sin, men det er gulp HELE tiden. Kan se etter måltider eller når han ligger at plutselig kommer det bare opp i munnen på han. Det kan være alt fra "friskt" til cottage cheese, spytting til sprutgulp. Så tenker at det må være en svak lukkemuskel eller no. Storesøster gulpa så og si aldri, så dette er helt nytt for meg.

Men, han er en stor plugg (7 kg) og legger godt på seg, så forestiller meg også at det ikke er noe de vil gå videre med. Det er kanskje heller ikke så mye å få gjort....?
 
Mitt eldste barn gulpa forresten masse, hele tiden. Stor plugg ble han også ganske fort, men han var blid og fornøyd så da var det ikke noe å gjøre med det saken :) måtte ha smekke på hele tiden ellers ble det bodyskift flere ganger i timen. Og noen ganger sånne gulp at alt måtte skiftes likevel. Det ble bedre etter 6-8 mnd :) Så han var en såkalt Gladgulper smilte og lo mens gulpespruten sto :hilarious: ikke noe vits i å behandle det.

Lillesøster derimot har gulpa mye mindre og gråter noe så inni granskauen mye mer. Hun gråter vel egentlig for to, og tar igjen for at storebror sjelden gråt :p hun hadde mye smågulp som som sagt stopper på melkefri diett. Men hun var mye plaget og hadde andre symptomer også.
 
Det blir ikke bedre før de begynner på fast føde. Hilsen mamma til gulpe-tvillinger
 
Back
Topp