Gulp eller oppkast??

AC

Andre møte med forumet
Jeg har en liten tulle på snart tre måneder. Hun får bare morsmelk samt  minifom og d-vitamin dråper før hun legger seg. Men i det siste så har hun gulpet så fælt. Og en dag kom det opp litt blod i gulpet også. Jeg ble frykltelig redd og ringte legevakta med det samme. De sa at det var helt normalt at dette kunne skje, spesielt dersom babyen gulper mye. De sa at det var sår på slimhinnene i spiserøret pga magesyre.. Det har hendt bare et par ganger at det kommer blod opp også, men gulping er det fortsatt mye av. Hun kan gulpe selv om det har gått en halv time siden hun fikk mat.
 
Lille jenta er ikke så flink til å rape, så jeg har trodd at det kan være luft som gjør at hun gulper. Er det noen som har noe erfaring med dette? Føler av og til at all maten hun spiser kommer ut igjen, men hun virker opplagt og i god form...
Fint om noen har råd for å unngå all denne gulpinga..
 
På forhånd takk!!
 
Vel jeg har ikke hatt helt likens med blod og sånn med gulpet til Martine, men hun har gulpet ganske mye etter at hun har spist.Det jeg har prøvd en liten stund nå er å holde henne rolig rett etter at hun har rapet, hvor jeg kanskje venteer en halv time opp til en time, for så å legge henne på magen på lekeetppe.Da har som regel overflødig luft, og litt gulp kommet opp, men det har vært til god hjelp slikat det ikke kommer noe senere.Gulp skal vel som jeg har hørt ikke være så surt at det gjør skader, så det høres mer ut som oppkast det der.
Vet ikke helt jeg hvilke tips jeg kan gi deg men dette har iallfall fungert for oss:)
 
Takk for det! Skal prøve dette og se om det hjelper. [:)]
 
For oss har det funka om vi holder han i ro og venter med å legge han ned i sånn 15-20 min etter at han har spist. Virker også som at om han sovner før han har gulpa så kommer det når han våkner igjen. Tror det bare er overskuddsmelk som skal opp. Det ser veldig mye ut i blant, men om du prøver å helle en teskjed med melk på gulvet ser du hvor mye det ser ut som. Er bebisen din blid og fornøyd og har våte bleier er det ingen fare!
 
prøv nestargel i melka(får kjøpt på apotek)men prøv me 1-2 skjeer først.melka blir ikke tyk med en gang men etter noen sekunder.min gulpa mye(bare fløy ut av munnen ho siss,så ut som ho spyde)men nestargel hjalp kjempe bra.min fikk åminofom dråper
 
Når du ammer/gir flaske, så stopp imellom og la henne få rape, Emma ville ikke rape etter at hun hadde fått mat, så jeg gjorde det slik at jeg stoppet opp i måltidet og fikk henne til å rape. Nå gulper hun nesten ingenting.. Prøv å gjør det:)
 
Back
Topp