Gulost? Hvitost?

Hvitost, hadde ostehøvel med riller hjemme, og den laget perfekte tynne osteskiver. Har uten nå, den har bøyd håndtak og skjærer også tynne fine skiver. Dårlig med skibakke, sikkert fordi ostehøvelen er så god:D

Vi sier bare ost. Men skulle vi sagt farge først er det gulost jeg er vant med.
Bruker med ruller og uten om hverandre, liker riller best.
Aldri skibakke

Skibakker oppstår når man presser hardere ned på ene siden enn andre. Jeg kaller det gulost, og har en god gulosthøvel med svake riller og som gir tykke skiver. Den er så populær at ekskjærester har spurt om å få den ved brudd. Mange bruker visstnok brunosthøvel på gulost, og da får man sånne tynne filler av noen osteskiver. Brunosthøvelen er også helt flat.

Flat hvitost uten riller :cat:

Gulost, men sier ofte bare jarlsberg eller ost oss i mellom.
Vi bruker høvel uten riller og får ikke skibakkeost her i huset.

Sier gulost! Og bruker ostehøvel uten riller, men da jeg var liten hadde vi med.

Hvitost, gulost osv bruker jeg ikke lengre da det finnes så mye ost nede i Europa at å si "har du en gulost" er som å banne i kjerka :p Synes det er kjempevanskelig å finne fram i jungelen, for det er så mange navn og grader av modenhet, de selges i egen fersk ostedisk på alle butikker (!) - noen lukter helt jævlig, jeg forstår ikke :p Savner gode Jarlsberg, den er jeg glad i :p

Sier gulost og er nazi på at osten skal skjæres riktig slik at det ikke blir skibakke. Bruker osteføvel uten riller.

Sier kvitost og skriver gulost :D
Dårlig med kanter og riller her i hus :D

Back
Topp