Gullsalami!!!

Nei, all spekemat er fyfy når man er gravid.

Edit: Ikke meningen å blande seg inn i termingrupper hvor jeg ikke hører hjemme, kommer ikke så godt frem i tapatalk.
 
Nå kan vel egentlig ikke de bakteriene vi er redd for vokse i salami. Men det er ganske ny info.
 
Jeg fikk beskjed fra jordmor at så lenge den har vært fryst i 3 dager + så er det trygt.. jeg spiste litt salami under svangerskapet etter at det hadde vært fryst. Men vil du holde deg heelt på den sikre siden så finn noe annet godt å ha på skiva :) jeg var hos jm i spania å er litt annerledes regner jeg med enn hvordan det er i norge på hva man kan spise å ikke..
 
Jeg fikk beskjed fra jordmor at så lenge den har vært fryst i 3 dager + så er det trygt.. jeg spiste litt salami under svangerskapet etter at det hadde vært fryst. Men vil du holde deg heelt på den sikre siden så finn noe annet godt å ha på skiva :) jeg var hos jm i spania å er litt annerledes regner jeg med enn hvordan det er i norge på hva man kan spise å ikke..
Det stemmer ikke. Toxoplasma dør ikke under frysing så all spekemat må varmebehandles.
 
Selvfølgelig kan du, men det anbefales ikke! Har du holdt deg så langt i svangerskapet ville jeg ventet til etter fødsel med å spise det :)
Alternativt kan du varmebehandle salamien, frysing er ikke godt nok.
 
Det blir ostesmørbrød med ost og gullsalami i ovnen [emoji106][emoji16] ingenting annet frister nå. Hehe tuuusen takk for svar.
 
Du kan spise det, men det rådes til at man ikke gjøre det pga eventuell fare med disse bakteriene. Men må du ha, lag deg et ostesmørbrød med gullsalami under, problem solved ;)
 
Back
Topp