Gullkorn?

turtlebug

Gift med forumet
Syns det er fascinerende å høre alt det artige de små sier om dagen, så håååper på en liten samletråd med bidrag fra flest mulig... [:D]

Her kommer et gullkorn fra snuppa:

(Sitter på med tante på vei til bestemor...skikkelig dårlig grusvei)
Tante, lettere irritert: "Argh...drittvei!!"
Snuppa: "Drittbil...!" [:D]

Her kommer det noen gullkorn innimellom [;)]

I går kom hun med dette:
Pappan: Vil du værra me ut Lilja?
Lilja: JA!
Mamman: Ta på ulldress under da!
Lilja: Ja da mamma, du treng ikkje sutter (sutre) sjø!

Møter seg selv i døra innimellom [8D]

jeg er ganske så surrete av meg men til tider så blir selv de minste overgitt[8D]
igår ved middagsbordet så etter at jeg spurte for nte gang hva lille M. ville ha å drikke så kikket han på meg og sukket.
så sier han:"mamma-jeg vil ha juice,skjønner du nå?"
hehehe

ellers så kommer det titt og ofte gullkorn her asså.
den beste var vel når jeg satt på do og store M kom inn og stilte seg forran meg.så sier han:
"mamma jompa ødelapp"?
"eeeh nei,mammas rompe er ikke ødelagt" sier jeg.
"mamma den ødelapp" sier ha og peker på tissen min.
"hehe nei den er heller ikke ødelagt" sier jeg.
så går det litt,så ser han på meg og utbryter:" jo mamma,den ikke henge-den ødelapp" sier han og trasker ut.
trodde jeg skulle le meg ihjel der jeg satt!!![8D]

Ikke så mye gullkorn kanskje, men her om dagen skulle vi spise middag hos mamma og lillemann var veldig sulten..
Før lillemann fikk begynne på maten, ville hun (som alltid) at vi skulle synge bordverset.
Lillemann i en fart: "En,to tre,fire, Aaamen!" og hev seg over middagsfatet. [;)] Jeg holdt på å le meg ihjel! [:D]

Vesla er ganske bestemt av seg, og leker mye sammen med en gutt i bhg som er ganske rolig og føyelig. Begge er født i slutten av -08.
En dag i bhg:
Gutten dytter vesla rundt på en (leke)bil, og etter en liten stund sier han.
"Nå er det din tur til å dytte meg."
Vesla kikker på han og sier:
"Jeg kan ikke dytte bilen, jeg har ikke sertifikat!"
Og gutten dytter videre med henne oppå bilen.

Jammen sier bare jeg........... Alt de plukker opp av detaljer, kan nemlig aldri huske av vi har nevnt noe som helst om sertifikat her i gården, men får jo mye med seg rundt omkring.........

vi gikk tur med et vennepar og kom bort til et skilt hvor det står "privat vei". Vennina mi leste hva som stod på skiltet så sier Nicolas: Så kult, her har de en pirat vei.
;:-)

He-he, så søte de er!

Marte har en fetter som er like gammel som henne. Mormor skifter bleie på denne gutten. Han ligger på gulvet og spriker med beina og Marte ser på - veldig nær og veldig nyskjerrig (ho har jo lillesøster seg, så dette mellom beina var noe rart). Mormor vasker han litt og da sier Marte: Nei, Mommo - ikke dra han i halen!  :)

Sånn kom snuppa mot meg her om dagen, med følgende utsagn: Æ må ha på mæ sa her æ, mamma, fær æ snakka så høgt....

hun satt naken og titta seg mellom beina før hun overrasket utbryter
"mamma! det er en navel inni der!!"emoticon trenger vel ikke forklare hva hun mente var en navel??

Tobias er kjempe gla i dyr og han er kjempe gla i hester..
tobias sitter bakovervendt i bilen og det var da han fikk øye på ""hesten"

en morgen da vi kjørte inn til byen til jobb og bhg,(4 mil å kjøre) og 2 mil er det bare det masse skog langs veien.. så kom det ett gledeshyl fra baksetet;

ÅÅÅÅ, mamma SE! hæssa(hæsten)!!  og der spratt det en ELG over veien bak bilen   :)

Back
Topp