Gullkorn

SelinesMam

Glad i forumet
Nå som de fleste her prater mye, så sier de sikkert mye rart også.
Her hjemme ler jeg mej skakk flere ganger om dagen av alt ho kommer med.

Noen som vil dele noen gullkorn??

Her om dagen skulle vi ta kveldsstellet og snuppa nekta å sitte rolig. Så sa jeg: Har du makk i rompa eller??
Og Seline ser godt etter der nede, ser på meg med alvorlig blikk og svarer: Der e isje makk der, mamma. [:D][:D][:D]

Søte Seline [:D]

KO tuller ofte at mamma er "dytt" (gutt) og at pappa er "enta" (jente) og at han selv er jenta, og avortil er han katt, når han bader er han "AAAAAIIIIII" (hai)

Eg til Ko : Er du gutt ?
KO : Neeeei, enta..
Meg: Er du jenta ?
KO: neeeida dytt (så ler å ler å ler han [8D])

ORIGINAL: MinKO

KO tuller ofte at mamma er "dytt" (gutt) og at pappa er "enta" (jente) [8D] og at han selv er jenta, og avortil er han katt, når han bader er han "AAAAAIIIIII" (hai)

Haha[:D][:D]

Seline gjør også det, kaller pappan sin for "gojenta mi" [:D]

ORIGINAL: SelinesMam

ORIGINAL: MinKO

KO tuller ofte at mamma er "dytt" (gutt) og at pappa er "enta" (jente) [8D] og at han selv er jenta, og avortil er han katt, når han bader er han "AAAAAIIIIII" (hai)

Haha[:D][:D]

Seline gjør også det, kaller pappan sin for "gojenta mi" [:D]

Hihihi [:D]

Vi har hatt endel gullkorn ja..

Som:
"Se mamma! der kommer Jesus" (N når han ser kaptein sabeltann for første gang)
"OJJJJJ!! Mamma - kaptein sabeltann har fått ny båt! (N når han ser Queen Mary II seile inn forbi kjøkkenvinduet vårt. QM2 er en av verdens største skip)
"Pappa susser mamma i rompen" (Jeg fikk et kyss på hofta - og dette forteller han høyt i bhg...)
"Mormor se!! (viser noe og sier fort) Mormor - du er gammelt, du må ta på brillen før du ser"
"Vi kan ikkje drikke sånn - det er bare nissen sin brus det" (ser morskt på meg i butikken når han så julebrusen for første gang)

og en veldig trist/søt en som var nylig
N: Mamma? Du lei deg no?
Meg: Ja, mamma er litt lei seg
N: Hvorfor du lei deg mamma?
Meg: Mamma er lei seg fordi oldemor er dratt til himmelen.
så gikk det litt tid, og så sier han:
N: Oldemor er i himmelen no.. Sammen med alle flyene og helikopterne!

Synes det kommer morsomheter utav det lille mennesket hver dag jeg[:D]

Vilja prøvde Sagas sko i barnehagen.

Jeg: De er nok litt for små, Vilja!
Vilja: "Ja.. Vilja kjøp sæ ny fot hu!"

[:D]

..og der sto det helt stilt. [8D] Herregud, må huske på å skrive ned alle gullkorna!

Eg og leah kjørte bil en dag og så seie ho: pappa har racerbil, mamma ingenting racerbil [:D]

Vi har rett før helga hatt et rikelig snønedfall. Da denne episoden utspiller seg om morningen

Markus(storebror): Se Tiril Sofie, der e snø!
Tiril Sofie: Ja nø!
Tiril Sofie: Mamma se, masse nø. Fyyyy Nemi gjodt d! (Ho meinte at Nemi, hunden,hadde gjort d[:D])

hahaah, de er så søte![:D]

Kom på ett par til:
Seline nekta å legge seg en dag, og da kom ho fram til at det var fordi pysjen ikke var rosa[8D]

Og her en dag kom ho og sa ho var forelska i meg, og da blir jo mamman så gla og tussete da vettu. Det gikk to sekund så kom det: Mamma, i vil ha nammenam!

Vi har også masse hele dagen, men ikke så lett å kommer på. Eneste jeg husker i farta var for ca. en måned siden da vi snakket om å ha beibi i magen. (Jeg har ei venninne som kan føde når som helst nå, så det var anledningen.)

Jeg fortalte at før, for lenge siden, så hadde Una også vært inne i min mage.
Una utbryter med stor entusiasme i stemmen: "Ja, og da hadde du spist meg!"

Hannah har en veldig stor omsorg for alle, og er kjapt ute vis hun har gjort noe galt eller ser at vi har vondt.
"mamma unnskyld, det gå bra"

Her en dag sa hun til mormor, kikket litt morskt på henne.
"Eg e sinte på deg"

Her i går satt hu i bilen og sang til seg selv da hun ikke fikk tutten sin.
"eg må ha tutten min" osv

hehe mange herlig gullkorn her:)

Ariel gikk en dag med målbandet mitt og målte rundtomkring. Plutselig hørte æi ho si til sæi sjøl: "Ja ca7, 8,9,10 hundre millioner" Hehe store tall ho opperere med iallefall:)

Og her en dag sto ho og pappan opp om mårran. da sto det litt laksrisbåter på bordet, og ariel vet at ho ikke får ta uten å spørre om lov.Etter at ho har stått en stund å sett på snopet og smilt til pappan sin så sir ho: " Papa du hete ariel og ariel hete pappa" Greit svare eivind da. Så fortsette arie " Ariel du må gå på gangan med en gang" hehe ho prøvde å lure pappan sin ut på gangen for å få sæi litt snop:)

Ellers e ho veldig på at vi ikke kan gjøre forskjellige ting som ho kan. For eks. her en dag sto ho på en liten benk og skulle hoppe ned. Da fikk æi beskjed: " mamma du kan ikke hoppe her, du må bli to år først"

ORIGINAL: Sonja Borge

Vi har også masse hele dagen, men ikke så lett å kommer på. Eneste jeg husker i farta var for ca. en måned siden da vi snakket om å ha beibi i magen. (Jeg har ei venninne som kan føde når som helst nå, så det var anledningen.)

Jeg fortalte at før, for lenge siden, så hadde Una også vært inne i min mage.
Una utbryter med stor entusiasme i stemmen: "Ja, og da hadde du spist meg!"

Hahaha, ler meg ihjel!!! [:D][:D][:D]
Jeg har også ei veninne som var gravid, og Seline er så nyskjerrig da, og går nå rundt og sier at ho skal få lillesøster og at mamma har bebi i magen sin, ikke sååå gøy for mamman da[:-]

mange fine gullkorn her ja[:D]
en dag eg hadde en kollega på besøk spurte hun Endre-Tobias ka han ønska seg fra julenissen og da svarte han en lillebjor,så sier hun tel han,har mamma baby i magen...ja svare han,og etterpå har han no fortalt det til fleire...men det e bare det at mamma har ikkje det enda hehe[:)]

Kommer ikke på så mange i farta, men hadde en i dag.
Olai har vært i bokhylla og funnet noen bøker han vil lese. Etter at han er ferdig med å lese sier jeg at han skal sette bøkene tilbake i bokhylla. "Mamma klara sjøl", får jeg til svar. Hehe [;)] Joda... [:D]

ORIGINAL: MammanTeOlai

Kommer ikke på så mange i farta, men hadde en i dag.
Olai har vært i bokhylla og funnet noen bøker han vil lese. Etter at han er ferdig med å lese sier jeg at han skal sette bøkene tilbake i bokhylla. "Mamma klara sjøl", får jeg til svar. Hehe [;)] Joda... [:D]

Hahahahaha!! Hylflirer av denne[:D][:D] Små, smarte og utspekulerte[:D]

Back
Topp