Gullkorn fra barnemunn

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Har deres barn sagt noe morsomt? Eller noe flaut?

Frøkna her er veldig fasinert når jeg skifter på minsten, for han har jo noe i bleia som ikke hun har. En gang står hun der og kikker, så sier hun "han har tissefant. Jeg har ikke tissefant."
Så står hun og tenker litt før hun sier "vi må gå på butikken og kjøpe tissefant" :p

Og så var det jo den gangen vi stod i kø på taxfree. Da står hun og studerer mannen foran oss før hun sier ganske høyt "mamma, han har stor nese":nailbiting: (hun har ikke kommet med slike kommentarer til folk før, så ble rimelig paff der og da)
 
Åå elsker gullkorn fra barn:hilarious: her er mini ikke begynt å snakke enda men har et par fra lillebroren min.

Etter jeg hadde født hadde han en del spørsmål.

-Han visste at jeg hadde født ut babyen og at det måtte være vondt. Men han lurte på hvordan jeg hadde fått babyen inn og om det var vondt:laughing002

-Han sa også så fint at han var glad han var gutt får da slapp han å ha en baby som slikket på puppene hans:laughing001

-Når han ble stor skulle han ha en S-max med 7-seter for han skulle ha 7 barn:laughing005
 
Jeg skriver faktisk ned en del morsomme utsagn som kommer, bare eldstemann som har kommet med noen enda :)
Disse sa han da han var mellom 2 og 3 år;

*sitter på potta*: Det kommer ikke tiss nå, mamma. Tissen sover!

*tatt på nattbleie*: Nå ser jeg ikke tissen og ballene mine, bleia passer på dem bak der.

Meg: Jeg kan sette bort godteriet ditt litt, så spiser du det etterpå istedet?
Han: Nei! Jeg kan spise det bort!

*På potta*
Han: Hvorfor kommer ikke tisset?
Meg: Jeg vet ikke
Han: kanskje tisset er forsinka?

"Mamma, vet du hva jeg tror regn er?"
"Nei?"
"Jo, jeg tror at de som er død er oppi himmel'n, så rekker de tunge og da drypper det sikkel fra tunga deres som kommer ned til oss og regner på oss"
 
Eldste har vel sagt mye rart jeg ikke husker i farta, men en gjenganger nå om dagen er om jeg sier noe til henne og hun ikke hører/vil høre:

Hun sier gjentatte ganger "hæ?"
Jeg: "hører du ikke hva jeg sier?"
Hun: "mamma, jeg hører deg ikke. Jeg har skrudd av øra"
 
Ååå som jeg gleder meg til disse gullkornene! :D

Våre beste venner har en gutt på fire som syns det var veldig spennende da jeg var gravid, og som var redd at babyen skulle sparke hull i magen min :p En dag vi kom på besøk og vi satt i sofaen kom han bort og kjørte pekefingeren rett i ene puppen og spurte: «får jeg melk på meg nå?» :p
 
Et av barna; "Hvor kommer snøen fra?" Et av de andre barna; "Det er bare Gud som tømmer støvsugeren!"
 
Denne er gammel, men ganske morsom.
Min fetter i sin søsters dåp.
Gutten er super blid og i farta.
Han prater skikkelig bred dialekt.
Høyt under dåpen sier lille gutt veldig høyt: "Er dere her å æ?, smiler fornøyd og tusler videre".
 
Skrevet ned flere :)

Vi sitter og ser på Dyreparken på tv og ser på giraffer som parrer seg. Eldste utbryter mens han holder på å le seg ihjel: "Mamma, de prøver å sitte på hverandre!"

Vi snakket om skyer: "Når det regner, tisser skyene! Når det blåser, promper de!"

Han hadde hatt på seg en ny, svart bukse og blitt klam rundt bleiekanten, så da han skulle skifte hadde han masse små svarte hår på rumpa. Han ser helt fortvila ned på det og utbryter: "Jeg har prompa svart promp!"
 
Har mange...har skrevet opp noen i en bok, men husker ikke så mye nå...

1. Han der mannen har hull i hodet...! Da satt vi på cafe og foran oss satt en mann med måne;)

2. Mamma, hvorfor er du minst sprek her i huset når du sier at man må spise grønnsaker for å bli bra i kroppen..?

3. Jeg sitter på do...: altså hvorfor ha du innover snopp? Er den inni der?!

4. Ene ser Erna Solberg på TV: mamma, hun der har nesten like stor rompe som deg! (Til mott forsvar har jeg en str 38 rompe...!!!!)
 
Tanta mi hadde yngste dattera på ca 10 mnd hengende rundt anklene mens hun laga middag. Hun ble tilslutt irritert og sukka oppgitt. Da står storesøstera på nesten 5 med armene i kors og lirer av seg "du får bare ha det så godt. Det var du som absolutt skulle ha en unge til". Vi andre trodde vi skulle krepere av latter
 
Herlig :D

Da eldste var 2 så hun pappaen som kom ut fra dusjen. Hun kunne ennå ikke si r, men sa l i stedet.

Hun pekte på han og lo og sa «se på lompestompen din! Den er lang!»

Hun er 4 1/2 nå. For noen uker siden sto han og pusset tennene i bokseren. Hun sa «jeg vet hva den klumpen foran på trusa di er pappa, det er tissen din, Hahahahah!»

Hun har også med beundring i stemmen sagt «du har kjempestore og lange pupper mamma» :) <3
 
I helga på danskebåten så skal vi en tur ned i taxfree, men pappaen skulle på do først så sier plutselig datteren min på 4 år høyt mens det går folk forbi: Pappa har bussefant også peker hun på skrittet, hun mente da altså tissefant... Jeg ble meget flau da ja.
 
Ikke fra egne barn, men jobber i barnehage og er gravid, så en spurgte meg:
"Har du spist babyen?" :hilarious:

Også pratet de 2 gutter sammen og ble enige om de synes det med baby i magen var veldig rart altså, hahah! (3 år)
 
Huff vet ikke om jeg skal kalle det gullkorn eller hva, meeen... når vi spiste middag i stad, pølser i brød, så sier hu på 8: «jeg tenker at jentetissen er pølsebrød, og guttetissen er en pølse»...
Guttungen på 12 har en annen teori..: « jeg kaller det bare håndtak...og du veit det mamma, at man kan kjøpe «håndtak» på nettet».... med et glis..
:eek::hilarious:
 
Hørt i barnehagen:
Barn: «Per, gjorde det vondt når du fikk krøllene dine?»
Voksen litt i bakgrunnen: «Haha, det var dagens»
Per: «Jeg fikk dem ikke idag da!»
———-
Gutt 4 år til voksen: «Hvorfor sier du, dåkker?»
Voksen: «Det er dialekt. Det er sånn vi snakker der jeg kommer fra»
En annen voksen: «og je sier døkk»
Gutten tenker lenge: «ja... og så and»
De voksne skjønner ikke helt.
Gutten: «jo for i Australia, der sier de duck, og vi sier and!»
:hilarious:
 
Fortalte sønnen på 3+ at jeg hadde baby i magen: Mamma, spiste du baby? kan du spytte den ut!
 
Har ikke fra egne barn, men har en fra lillesøsteren min som ho ALDRI kommer til å bli kvitt.

Lillesøsteren min hadde skadet langefingeren og gikk derfor med bandasje. Ho var vel 6-7år.
Var med mamma i butikken og står i kø ved kassa.
Bak dem står en eldre dame, lillesøsteren min snur seg, ser gravalvorlig opp på dama, viser frem langefingeren :)finger:) og sier;
"Det her?, det gjorde JÆVLIG vondt!" :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Back
Topp