Gullkorn fra barnemunn

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hei på dere!

Tenkte å kjøre en liten, uformell konkurranse her på generelt. Det tilbys ingen premie denne gangen, men vinneren får heder og ære - og alle får seg forhåpentligvis litt glede og latter ut av å delta.

At barn kan produsere på drøssevis med morsomme uttalelser som får voksne til å trekke på smilebåndet, er langt fra noen hemmelighet. Det kan denne artikkelen om "Gullkornfabrikken" være et meget godt eksempel på. Spesielt i den fasen de håpefulle for alvor begynner å utvide ordforrådet sitt, og plukker opp uttrykk fra voksne, kan det hagle med uttalelser som er like herlige som de er morsomme.

At det finnes mange slike gullkorn hos dere, har jeg liten tvil om. Disse vil jeg gjerne høre!

Så om du har noen herlige og morsomme gullkorn du vil dele med oss - del de i tråden her. Det er fullt lovlig å dele flere enn ett. Vi vil høre alle :)

Stem på gullkornet/gullkorna du liker best ved å gi rating tommel opp (eller morsom), og den med flest stemmer innen fredag (15/12) kl 16, kåres som Babyverdens Gullkorndronning/konge 2017 og får hederlig omtale av undertegnede i egen tråd på generelt ;)

Broren min var ca 3 år da han ble passa av tanta vår. Det var sommer og de hadde bada, så tante L tok av seg bikinitoppen for å skifte til en tørr en. Da utbryter broderen høyt og tydelig: Oj tante L, du har ikke så store pupper, men de var veldig lange!!

Min datter satt i badekaret litt vel lenge. Vi sier til hu at hu er like skropette( min datters ord på rynkete) som oldemor. Da utbryter hu: jeg er ikke SÅ skropette da.
Hu og pappaen var på butikken når hu var mindre. Han tok ikke kurv siden de skille hanfle lite men pappahjertet greide ikke å si nei så han fikk hendene fulle. Selv følgelig skjedde det som måtte og han mistet det på gulvet. Da sier hu høyt og tydelig: pappa diver med a!!
Har nok flere som jeg ikke kommer på i farta. Vi har pratet siden hu var 1 år og er snart 4.5 år. Så har kommi mye rart på de årene.

Eldstemann så meg naken på badet etter at jeg hadde dusjet og pappaen sin som satt på do ; kikket rart på meg og på pappaen da han reiste seg opp fra doen og sier:
- ‘Mamma hvorfor har du rompe foran og bak og ikke elefantsnabel foran som pappa’? :p Måtte forklare så godt jeg kunne hvorfor:wacky:

En annen gang kom mellomstemann løpende ut av badet hvor pappaen dusjet og gråt . Jeg spurte hvorfor han gråt og han sa:
- Jeg liker tissefanten min og vil ikke ha like stor som pappa har:hilarious:

De har blitt veldig beviste på kropp i det siste og kjennes at jeg er den eneste høna i haneflokken:D

Så Snehvit med bonusdatteren min da hun var 7 år.
Etter filmen utbrøt hun:
"Eg e gla for at eg har deg til stemor, for du e ikkje sånn som Snehvit sin.. Du vil jo ikkje dreba meg!"

..hun la såklart masse ekstra trykk på ordet dreba/drepe [emoji23]

Jeg ble veldig glad først, da hun sa hun var glad for å ha meg som stemor. Men innså jo i fortsettelsen at hun egentlig la listen veeeldig lavt [emoji177]

Frøkna var rundt 4 og satt bak i bilen på vei hjem fra barnehagen.
Brått blir hun veldig stille på den måten hun blir stille når hun tenker.
Så sier hun "mamma, man kan ikke bytte hode, det sitter fast"

Eldste når han var rundt 2 år, vi hadde et enormt badekar på det tidspunktet og jeg badet sammen med han.
Brått peker han på meg og er helt fortvilet og sier gråtende "mamma, du har mistet tissetassen din"

Fantastiske gullkorn så langt! :D
Det er bare til å komme med flere! :)

Stod og skulle til å montere pepperkakehus for et par år siden.
Fortalte frøkna at hun ikke fikk hjelpe til med det siden sukkeret var varmt og hun kunne brenne seg.
Da svarte hun "mamma, dag må du bruke solkrem"

Min kusine på 4 hadde ventet leenge på å få lov til å begynne på søndagsskolen. Etter mye om og men fikk hun gå og mammaen ble med. Søndagsskolelæreren fortalte en historie om Jesus, hvorpå min kusine snur seg mot mammaen og sier «Jeg tror ikke på Jesus, jeg tror på deg jeg, Mamma!»

Det ble med den ene turen til søndagsskolen :p

Det er faktisk tredelt førsteplass her så langt! Vil noen kaste inn noen gullkorn i siste liten? Eller evt. avgi sin stemme, slik at vi får kåret en vinner når klokken passerer 16.00? :D

2åringen hører pappa skru på barbermaskinen på badet,løper inn og sier pappa..GRESS!!(dette var på slutten av sommeren når han hadde hørt en del gressklippere)og han tror fortsatt pappa har gress i ansiktet:p

Back
Topp