Gull nummer to

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Siden jeg har så mye på hjertet fikk jeg også lyst til å lage en dagbok. Oppdatere hvordan det går i prøvingen og graviditeten, og mine tanker rundt dette.

Litt om meg: Jeg har en sønn på 13 måneder fra før, og har nå blitt gravid med nummer to. Jeg ble gravid allerede i PP2. Ble veldig sjokkert siden den måneden var en dårlig måned aksjemessig.. Fikk bare lagt inn aksjer 3 dager før antatt EL. Så jeg ventet egentlig bare utålmodig på at TR skulle komme slik at PP3 kunne begynne. IKM kom, men TR uteble. Fikk skikkelig testetrang om kvelden, og tok en test. Trodde det var noe galt med testen. Tok to til, og ble fyllt av en enorm glede. Nesten mer enn første gang! Nå skal vi bli en familie på 4 :Heartred

Oppdatert: Mistet i SA 5+0. Gikk rett inn i vanlig syklus igjen, EL ca. CD15. Fortsetter prøvingen til det klaffer igjen :happy:

Forrige svangerskap - plager:
  • Trøtt, sulten og hormonell første trimester
  • Stor vektoppgang
  • Mye vann i kroppen
  • Halsbrann
  • 11 dager overtid
Forrige fødsel:
  • Stor baby
  • Lang fødsel (over 2 døgn fra vannet gikk)
  • Aktiv fødsel i 3 timer uten hjelpemidler/jordmor fordi det var fullt på føden
  • Epidural
  • Tiltak for å få baby ned i bekkenet
  • Maks pressetid
  • Stor blødning etter fødsel og tilhørende kontroller og barselhjelp
Forrige barseltid:
  • 4 måneder kolikk
  • Favorittside/skjev nakke
  • Ammetrøbbel - delammet i 6 måneder
  • Ryggplager pga. mye bæring
Med andre ord er jeg godt forberedt på nesten alle utfordringer som kan komme denne gangen :rolleyes:

Last edited:
07ab9ecd4198ead4009ea2b26a424b3d

Testene mine. Alle 14 dpo, ikm-dagen.

Gratulerer med enda en liten på vei! Ser ut som om du har hatt din dose med uflaks både når det gjelder fødsel og barseltid. Får håpe det blitt litt enklere denne gangen :)

Gratulerer med enda en liten på vei! Ser ut som om du har hatt din dose med uflaks både når det gjelder fødsel og barseltid. Får håpe det blitt litt enklere denne gangen :)
Men graviditeten var jeg heldig med. Få plager. Det blir sikkert en litt tyngre graviditet andre gang, men forhåpentligvis en enklere fødsel/barseltid også (bankibordet) :)

.

Last edited:
4+4

I går var jeg helt nede. Var sikker på at det var over og ut, og at jeg bare kunne vente på å blø. Tok med ekstra truse og bind i veska. SÅ ille var det.

Hvorfor? Jeg tok en ny test, dum som jeg var. Måtte jo sjekke stigningen, sikkert kjempestor stigning siden tirsdag! Og så på morgenurin i tillegg. Men nei, skuffelsen slo meg i ansiktet. Streken kom seinere frem. Den var mye svakere enn den fra tirsdag innen tidsfristen, og nesten like sterk tørket.

I dag går det bedre. Jeg må bare håpe. Ikke alle svangerskap går bra, sånn er det bare. Jeg må holde positiviteten oppe.

Krysser fingrene for at alt er bra i magen ❤ Har hatt et par runder med usikkerhet til nå jeg også. Det er helt forferdelig og det er vanskelig å krabbe seg opp igjen. Håper du får en test som ikke levner noen tvil om at det er en stayerspire på gang ❤

Krysser fingrene for at alt er bra i magen ❤ Har hatt et par runder med usikkerhet til nå jeg også. Det er helt forferdelig og det er vanskelig å krabbe seg opp igjen. Håper du får en test som ikke levner noen tvil om at det er en stayerspire på gang ❤
Takk ❤

4+6

Litt lyserosa i trusa i morges. Det har jeg aldri opplevd før. Håper så inderlig at alt er normalt ❤

Nå er jeg nesten inneforstått med at dette snart er over :( ❤Det kjennes over ut. Blør såpass mye friskt blod nå at jeg klarer ikke skjønne hvordan dette skal gå bra. Kontakter legen i morgen.

Ånei, så utrolig trist :( :( Sender deg en god klem og håper i det lengste at det er uskyldig ❤

Skal inn til legen kl 14. Håper på god informasjon om hva som skjer videre nå.

Tatt første hcg-prøve. Neste blir tatt på torsdag. Får ikke svar før fredag formiddag.. Det blir noen lange dager.

Back
Topp