gul væske/søvn i øyet

renros

Betatt av forumet
hei...

oppdaget at ene øyet hadde mye søvn;fjernet det, men så ble det bare verre; gul veske begynte å renne...

ringte sykehuset ( han er 1uke gammel); og de sa jeg skulle dryppe morsmelk i øyet...
nå er det litt bedre, men hvor ofte skal jeg dryppe ? og er det andre med lignende erfaringer??

det ser så fælt ut...ubehagelig[:o]

Hei

det er nokså vanlig med en liten infeksjon i øynene til bebisene. Kan komme av tette tårekanaler..

Jeg brukte litt morsmelk da jeg ammet, men nå har jeg fått noen øyedråper på resept. Håper det skal forsvinne snart.. ser ikkje pent ut nei..
Jeg fikk beskjed om å massere innersiden av øyet av og til.. nærmest neseveggen vettu [:D] Også måtte jeg bruke en liten bomullsdått og dra en sveip innover mot neseveggen, for så å kaste dåttn fordi infeksjonen visstnok skal være veldig smittsom.

Håper den blille blir bra snart da [;)]

fikk beskjed om å å dryppe så ofte jeg kunne på min lille minst 2 dråper på hvert øye,fikk også beskjed om at jeg kunne bruke kokt vann hvis du ikke ammet.... lykke til[:)]

min lille gutt hadde de og.. legen sa de var øyekattar...så han fikk salve får de.. og nå er øye hans bra i gjenn[:D]

Legen anbefalte at jeg skulle bruke litt morsmelk på det ene øye.
Det gikk fint for oss.

Han sa jeg skulle brukke morsmelk og om han er tett i nese eller ørebetenelse.

Lykke til.

ja...nå skal ei dame fra helsestasjonen komme imorra...øyet er fremdeles hovent, og har litt væske. er ikke rødt på det hvite inni - hørt at det er viktig å holde øye med! drypper sikkert for mye jeg...heldigvis var ikke øyet igjenklistra til morran idag...!

tusen takk 4 alle svar! klem

Back
Topp