Guilty Pleasure

Nja… slutta cold turky forrige svangerskap. Orka ikkje det no. Har tross alt ein (nesten) toåring å ta meg av :joyful:
Rådet er vel å holde seg til to kopper om dagen, evt 1-2 kopper hvis man i tillegg får i seg koffein fra andre steder. Jeg mista fullstending smaken på kaffe sist gang, så jeg drikker i overkant av hva som er anbefalt for øyeblikket og regner med at mesteparten av svangerskapet blir rimelig koffeinsvakt likevel :) For øvrig tyder ny forskning fra UiO på at kaffe er trygt under svangerskapet, så det er nok uansett ingen grunn til å stresse sånn kjempemye om du bikker tre kopper innimellom ;)

Pepsi Max og lakris!! selv om det forskjellige meninger om det er ok eller ikke. Tar i små mengder da :) Glemte meg og spiste spekeskinke her om dagen også :hilarious: merker jeg er mindre stress på nr 2 når det kommer til mat:joyful:

Pepsi Max og lakris!! selv om det forskjellige meninger om det er ok eller ikke. Tar i små mengder da :) Glemte meg og spiste spekeskinke her om dagen også :hilarious: merker jeg er mindre stress på nr 2 når det kommer til mat:joyful:
Har spist litt spekeskinke jeg og. En gang vi spiste ute og litt knasking her hjemme. Litt mer avslappa denne gangen :D
Men får vel droppe det. Men kjenner jeg stresser lite i forhold til sist.

Kaffe, opptil 2 kopper. Skulle holde meg helt unna, men det er ikke mulig å fungere når man er så trøtt...

Har spist litt spekeskinke jeg og. En gang vi spiste ute og litt knasking her hjemme. Litt mer avslappa denne gangen :D
Men får vel droppe det. Men kjenner jeg stresser lite i forhold til sist.
Ja blir nok ikke fast i kjøleskapet fremover nei :)

Kaffe, opptil 2 kopper. Skulle holde meg helt unna, men det er ikke mulig å fungere når man er så trøtt...
Samme her! Jeg sliter gjennom jobb om dagene og føler jeg gjesper hvert 10. min! Kaffe må til, men må bare velge med omhu når jeg tar første koppen for da er det gjort :joyful:

Foreløpig går det greit, savner spekeskinke og ost noe så innmari! Det jeg tror jeg kommer til å gjøre som jeg ser det er delte meninger om er selvbruning ett par ganger ila svangerskapet. Føler meg så blek og ufresh og tror litt brunfarge kunne hjulpet før julebord f.eks! Hihi

Var ute og spiste med svigerfamilien igår og de bestilte pizza med spekeskinke til seg. Var skikkelig leit å ikke kunne spise den… Det så sååå godt ut!

Foreløpig går det greit, savner spekeskinke og ost noe så innmari! Det jeg tror jeg kommer til å gjøre som jeg ser det er delte meninger om er selvbruning ett par ganger ila svangerskapet. Føler meg så blek og ufresh og tror litt brunfarge kunne hjulpet før julebord f.eks! Hihi
Er selvbruning fyfy i svangerskap? Det har jeg ikke hørt om :nailbiting:

Ikke jeg heller før forrige uke, en gravid kollega som sa at det var det visst (uten at jeg forsto hvorfor)
Jeg måtte google det og fant dette på helsenett.no:

«De fleste selvbruningskremer inneholder dihydroxyacetone (DHA). Det er et sukker som gjør de øverste cellelagene i huden mørkere. Produktet har vært på markedet i om lag 50 år. Man har derfor lang erfaring med denne selvbruningsmetoden. Det har så langt ikke vært rapportert om fosterskadelige effekter av DHA, men det har heller ikke vært systematisk studert. Ettersom det også er en viss risiko for allergiske reaksjoner hos gravide, vil jeg anbefale deg å ikke bruke selvbruningskremer som inneholder DHA de første tre månedene av svangerskapet.»

Jeg måtte google det og fant dette på helsenett.no:

«De fleste selvbruningskremer inneholder dihydroxyacetone (DHA). Det er et sukker som gjør de øverste cellelagene i huden mørkere. Produktet har vært på markedet i om lag 50 år. Man har derfor lang erfaring med denne selvbruningsmetoden. Det har så langt ikke vært rapportert om fosterskadelige effekter av DHA, men det har heller ikke vært systematisk studert. Ettersom det også er en viss risiko for allergiske reaksjoner hos gravide, vil jeg anbefale deg å ikke bruke selvbruningskremer som inneholder DHA de første tre månedene av svangerskapet.»
Ja jeg så det jeg også. Men jeg kommer nok til å sjanse på det en gang eller to tror jeg!:)

Kunstig søtning er ikke bra. Altfor lite delt. kunnskap om det syns jeg personlig. Ikke bra med aspartam etc som gravid eller som ammende. Nå er mange brus typer tilsatt både sukker og kunstig søtning, helt galskap. + koffein i pepsi.
Sverger til Farris, fordi jeg MÅ ha kullsyre. :)

Back
Topp