• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Gud, mann eller kvinne?

Aftenstjerne

Glad i forumet
Er Gud mann eller kvinne? Alle sier han, men er det riktig? Er ikke sikkert Gud er kvinne heller, men kanskje tvekjønnet.

jeg tror ikke gud er i en skikkelse som likner menneske, derfor tror jeg heller ikke Gud har kjønn... jeg tror på gud mer som en ånd eller makt!

tror heller ikkje på gud[:)] men tror på masse andre rare ting[;)]

Lurer litt på hvorfor folk som ikke tror på Gud lurer på hvilket kjønn han er?[8|]

Jeg tror at Gud er Gud, ikke menneske, derfor trenger han ikke å ha noe kjønn, liksom..
Men Jesus var mann, da, han var jo 100% menneske i tillegg til 100% Gud.
200% med andre ord.. En smule vanskelig å forstå kansje?[8|]

Hehe!

Når vi hadde kristendom så jeg for meg Gud som en mann. Litt tynn mann med måne og langt skjegg. Han står på en sky og flyr rundt oppå den oppi himmelen. Han har hvit kjole og en stor stokk med kors på. Å så har han et stort gullkjede med kors rundt halsen.

Kanskje han minner litt om Gandalf den hvite fra ringenes herre! hehe![;)] Så jeg ser den gudeskikkelsen for meg som en mann. [:D]

Gud finnes ikke... så da har h*n ikke no kjønn.

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Lurer litt på hvorfor folk som ikke tror på Gud lurer på hvilket kjønn han er?[8|]

Jeg tror at Gud er Gud, ikke menneske, derfor trenger han ikke å ha noe kjønn, liksom..
Men Jesus var mann, da, han var jo 100% menneske i tillegg til 100% Gud.
200% med andre ord.. En smule vanskelig å forstå kansje?[8|]

Selv om jeg ikke tror på Gud så kan jeg stille sånne spørsmål alikevel, dette er tross alt et skravle forum hvor alt kan bli tatt opp. Min eller din tro på kristendommen er irrelevant akkurat nå.

Som sagt.. jeg bare lurte på hva som fikk deg til å lure - og de andre[;)]

Ikke noe av delene tror jeg. Er det ikke et lys de sier at gud er da? Det tror jeg hvertfall...

i bibelen omtales gud som oftest i han-form...fader vår og sånn, ikke sant.
men det er litt kult å se at noen plasser, når det står om guds omsorg, sammenligner han seg med en mor:

"kan vel en kvinne glemme sitt diende barn, så hun ikke har medynk med barnet ved sitt bryst? sannelig, disse kan vel glemme, men Jeg (gud) kan ikke glemme deg!" (jesaja kapittel 49, vers 15)

og alle her inne som så gjerne vil ha baby eller som har barn, kan vel bare tenke seg hvor vanskelig det er å glemme sin lille skatt, så det er jo et ganske kult sitat, eller hva?

ellers tror jeg anni87 også hadde et poeng når hun sier at gud er lys. jesus sa jo at han var verdens lys.

MEN jeg tror det er lett å sette gud inn i en boks.
jeg har også lett for å se for meg gud som en gandalf, haha:)

ja, ikke sant aftenstjerne![:D]

og hva med når gandalf setter han der hestefolk-kongen fri fra forbannelsen saruman kasta på han! noen assosiasjoner der ja...[:D]

Huff, stopp, jeg som digger Ringenes Herre og ikke er relgiøs[8|] Hva har dere gjort med filmen min[:(]

ORIGINAL: :maria

ja, ikke sant aftenstjerne![:D]

og hva med når gandalf setter han der hestefolk-kongen fri fra forbannelsen saruman kasta på han! noen assosiasjoner der ja...[:D]

Ja, ja ikke ødelegg ynglings filmen min da![8|]

stakkars aftenstjerne...! håper du får sove i natt alikevel[;)]

jaja, det er jo lov å håpe[;)]

Lov å håpe? Hva snakker du om? Aragron er jo mannen min da, bare nå er han på langreise med sine venner

Passe på at han ikke møter en viss vakker alv på veien, da [;)]

Back
Topp