Gubben

bondekone skrev:
her så bruker vi gubben
kan fort si til venner og slikt " gubben er ikke hjemme men kommer snart hjem" Her hvor jeg bor så bruker mennene også ofte kjerring over for kona. Kjerring er oppringelig ikke et skjensord som mange tror men egentlig betyr det kjær kone.

Samme her!
Til venner og sånn kan jeg si gubben men til kollegaer og andre så sier jeg mannen min eller bare navnet hans.
Han sier gjerne "kona mi" om meg, og på mobilen hans er jeg lagret under Konami som også er en spillprodusent eller noe sånt. Litt intern humor :-D

sier gubben for han sier kjærringa om meg og vi har vært sammen i over 8 år :)

jeg kaller han gubben når jeg skriver, men sambo når jeg snakker med folk, haha! vet ikke hvorfor det er blitt sånn jeg, men vi er ikke gift helt enda så er vel derfor

men gubbe og kjerring er helt vanlig her, ingen blir fornerma av det så vidt jeg vet emoticon 

~peanut~ skrev:
jeg sier gubben eller kællen, han sier gamla :P

Nice!

Jeg sier mannen min, han sier... kona mi vel? til andre da. Til meg sier han tchuna, eller kompis xD  hhhh

©Smartass skrev:

~peanut~ skrev:

Nice!

Jeg sier mannen min, han sier... kona mi vel? til andre da. Til meg sier han tchuna, eller kompis xD  hhhh

liker ikke helt gamla. jeg er 24 og han er 31.. hvem er det so er gammel liksom?

tchuna?? hva betyr det?

~peanut~ skrev:

©Smartass skrev:

~peanut~ skrev:

Nice!

liker ikke helt gamla. jeg er 24 og han er 31.. hvem er det so er gammel liksom?

tchuna?? hva betyr det?

Hehe, det er jo "kona", bare bytt k med tch... tchuuuuna miiii!!!! Haha, ikke spør hvor han fikk det fra, han sier så mye rart :P

Sier kællen jeg.. ;)

Vi har kalt hverandre gubben og kjærringa siden vi ble gift, bare koselig!

Og vi er ikke sååå gamle...

Det er ikke uvanlig å høre noen si "gubben" her jeg bor... Jeg sier det ikke selv, men jeg kunne vel gjort det... Han fyller 30 til neste år og jeg er......... 21....... og et halvt....

Jeg kaller aldri min kjære for gubben, kunne aldri falt meg inn. Bruker enten navnet hans, kosenavn (som vi har maaange av) eller så sier jeg mannen;) For meg personlig er gubben et negativt ladet ord. Jeg hadde ikke likt å bli kalt kjærring heller uansett om det liksom skal være koselig...

Går vel heller på dialekt.
Husker da vi flyttet til oslo og pappa sa at han skulle hjem til kjærringa hahaha. HVA?? kaller du kona di det?

Så gubbe å kjærring er ikke noe stygt. men det blir jo stygt sagt når det kommer fra en prippen munn.

Blir litt for dumt føler jeg å si mannen min og ektemann og i den duren der. Litt for fisefint liksom. Nå er vi ikke gift da, men hadde ikke sagt det likevell. Typen, samboern, gubben eller bruker navnet.

Hender jeg sier gubben utenom her også, kommer litt ann på.

Jeg omtaler han som gubben, hele tiden.. Når jeg roper på han sier jeg navnet hans. Men selv om han sitter ved siden av, så kan jeg omtale han som gubben til venner osv. Det er ikke noe stygt ord for meg :)

Jeg omtaler han som gubben, hele tiden.. Når jeg roper på han sier jeg navnet hans. Men selv om han sitter ved siden av, så kan jeg omtale han som gubben til venner osv. Det er ikke noe stygt ord for meg :)

Bruker ikke betegnelsen "gubben" da det ikke er naturlig med min dialekt. Men syns det er et koselig ord, egentlig.

Jeg bruker gubben eller gubbsn hele tiden jeg.

Og han bruker kjærringa. Ligger ingenting negativ ladet i dette for oss i allefall :)

jeg kaller han Schnuppa,
han kaller meg Gubbejævel/gubbefaen:)

Jeg bruker ikke ordet gubben. Enten Thomas, kjæresten, samboer eller skatten min=) Jeg er dansk da, så ikke oppbvokst med ordet gubben.

Back
Topp