GU

_Milla_

Gift med forumet
Hei og hopp!

Jeg sitter her med en merkelig følelse av at det er noe gale med eggstokkenen mine..
Sluttet på pilla i Okt/Nov og har hatt regelmessig mens,heldigvis[:D]
Har først nå den siste mnd at jeg har brukt EL tester.

Hvor lang tid tok det før dere andre "pille" brukere fikk EL?
Kan jeg be fastlegen om å bestille ultralyd(?) av eggstokkene?

man tenker jo fælt her man sitter å venter..[;)]

Har bare litt "romstering" nedi der.. ikke no smertefullt....
Også kommer det gjerne alltid på venstre side.. der er jeg øm som bare f*** rundt el..[;)]

hei!!!!
el kan komme og gå i dine sykluser, noen sykluser inneholder ikk el, mens andre gjør det!!!

jeg hadde el i min første syklus, men ikke i min andre, og tror heller ikke det har vært el i denne syklusen heller!!!

Er det det at du ikke har fått utslag på el-testene som gjør at du trur det er noe gale?
Må vite det at det er ikke alle de funker på. Og er det de billig testene du har? Eller er det CB?
Ville foretrukket å brukt CB sine el-tester, og det kommer eg nok til å gjøre neste gang om eg ikkje blir gravid denne pp.

Første syklusen min etter at jeg sluttet på pillen var litt sånn på halv åtte. Men etter det tror jeg at jeg har hatt EL hver måned. Iallefall i følge EL tester og temping. Og JA EL kan være ganske vondt. De første syklusene la jeg ikke noe særlig merke til det. Men den siste nå (5pp) var DRIT vond. Føltes som om noen brant meg med en glo der eggstokkene er. Også på begge sider da denne gang! Kanskje det betyr 2 egg? Ikke vet jeg. Det er faktisk fremdeles ganske ubehagelig nå 4 dager etter EL....

ORIGINAL: miss86

Er det det at du ikke har fått utslag på el-testene som gjør at du trur det er noe gale?
Må vite det at det er ikke alle de funker på. Og er det de billig testene du har? Eller er det CB?
Ville foretrukket å brukt CB sine el-tester, og det kommer eg nok til å gjøre neste gang om eg ikkje blir gravid denne pp.

Bruker CB sine..
Men har alltid vondt på venstre.. og litt øm der livmora sitter..Bare jeg trykker så gjør det grisevondt akkurat nå.
Fjernet blindtarmen for 5-6 års siden.. også snakket jeg med ei som fikk fjernet sin, og da hadde de vist skadet noe inni henne... fikk helt noia jeg..Derfor jeg tror det er noe galt[8|]

Ah. Ja, men da er det nok best å sjekke opp i det vil eg tru!!
Vil nok slappe litt mer av når du får beskjed om at alt er ok, det trur eg nok er beskjeden du får og![:)]

Kor lenge har du prøvd da Milla?:) Er det lenge til du kan starte utredningen?
Men ville uansett tru at det er positivt med "smerter" rundt EL. Eg kjenner ingenting til det, så aner ikkje når eg har EL[&:] Prøvde tidligere å bruke EL-tester, men de slo bare feil ut. Mest sannsynlig pga pco..

Jaja..Lykke til! Håper alt ordner seg!! :):)

Vil nok slappe litt mer av når du får beskjed om at alt er ok, det trur eg nok er beskjeden du får og![:)]

Men ville uansett tru at det er positivt med "smerter" rundt EL. Eg kjenner ingenting til det, så aner ikkje når eg har EL[&:] Prøvde tidligere å bruke EL-tester, men de slo bare feil ut. Mest sannsynlig pga pco..

Alt er nok i skjønnest orden.. men man får fort griller i hodet[:D]
Er bare i min 3 pp. nå.. så er nesten fersk enda[;)]

Hva er pco? Ser at det ikke en så lenge til du skal teste.. blir spennende..[:D]

ORIGINAL: _Milla_

Hva er pco? Ser at det ikke en så lenge til du skal teste.. blir spennende..[:D]

Pco står vel for poly cystiske ovarierer trur eg[8|] hehe.. Det betyr vel cyster på eggstokkene..
For min del så betyr det at eg ikkje har EL, spes.gyn hadde innvendig ul på meg, å da såg me maaange eggeposer eller folikkeler som det heter, som ikkje utviklet som de skulle. Så mensen har vore opp og ned kan du sei. Er liiitt usikker på om det er Pco eg har da, men må vel stole på legen når han sier det! Uansett, håper pergoen hjelper meg! Minsker på dagene nå før testing ja, gru-gleder meg[:D] Hihi[:)] Heller ikkje lenge til du skal teste ser eg, 1 dag etter meg?[;)]

Pco står vel for poly cystiske ovarierer trur eg[8|] hehe.. Det betyr vel cyster på eggstokkene..
For min del så betyr det at eg ikkje har EL, spes.gyn hadde innvendig ul på meg, å da såg me maaange eggeposer eller folikkeler som det heter, som ikkje utviklet som de skulle. Så mensen har vore opp og ned kan du sei. Er liiitt usikker på om det er Pco eg har da, men må vel stole på legen når han sier det! Uansett, håper pergoen hjelper meg! Minsker på dagene nå før testing ja, gru-gleder meg[:D] Hihi[:)] Heller ikkje lenge til du skal teste ser eg, 1 dag etter meg?[;)]

oki.. hm.. er så mye rart som kan skje inni oss.. blir helt forvirra jeg..
Hvordan har syklusene din vært da? Veldig stor forskjell på de?
Tenk vis vi hadde testet positivt begge to om 12 dager da!!!!DET hadde vært kjempe artig!!

Tenk vis vi hadde testet positivt begge to om 12 dager da!!!!DET hadde vært kjempe artig!!

Oh Yeah. Ei stund kom den to gonger i mnd, med kanskje toppen 14 dagers mellomrom. Syklusen må være over 20 dager skal det ha vært en eggløsning inne i bildet. Så plutslig ble det opphold en mnd, og syklusen ble 56 eller 57 dager lang. Så ble den stabil (trudde eg) i 2 mnd, men så kom den dobbelt opp igjen, og så gikk det hele 80 dager før eg fikk den igjen. No de to siste gongane har de vore på 36 og 39 dager mener eg.. Og da oppsummere vel 1 år (fra desember06 til desember07) Så har vært veeeeldig varierende. Gaaaanske så slitande..[8|]

Og ja, hadde vore FANTASTISK om me hadde testa positivt begge to[:D][:D]
Den stemmer eg for altså!! Hehe[:D]

Oh Yeah. Ei stund kom den to gonger i mnd, med kanskje toppen 14 dagers mellomrom. Syklusen må være over 20 dager skal det ha vært en eggløsning inne i bildet. Så plutslig ble det opphold en mnd, og syklusen ble 56 eller 57 dager lang. Så ble den stabil (trudde eg) i 2 mnd, men så kom den dobbelt opp igjen, og så gikk det hele 80 dager før eg fikk den igjen. No de to siste gongane har de vore på 36 og 39 dager mener eg.. Og da oppsummere vel 1 år (fra desember06 til desember07) Så har vært veeeeldig varierende. Gaaaanske så slitande..[8|]

uff da.. det var regne karusellen jo.. slitsomt når det sånn. Har vært heldig sånn sett jeg da.. men bank i bordet!! plutselig så går min syklus veggimellom.. he he
Får ta kvelden jeg.. sove godt[;)]
Skal sende avgårde masse babystøv til deg.. hihi

Hei!
Jeg hadde de første mnd etter pilleslutt stikninger rundt EL tid, men vet ikke om jeg hadde EL.Nå merker jeg det på EL-utflod og livmortappen, men ikke smerter. Jeg vet at jeg ihvertfall hadde EL 4 pp etter pilleslutt.

Billige ELtester har aldri funket på meg, selv om EL er påvist av gynekolog...så de er ikke helt til å stole på, mer ment som en indikasjon på at EL KAN finne sted i løpet av det neste døgnet.

uff da.. det var regne karusellen jo.. slitsomt når det sånn. Har vært heldig sånn sett jeg da.. men bank i bordet!! plutselig så går min syklus veggimellom.. he he
Får ta kvelden jeg.. sove godt[;)]
Skal sende avgårde masse babystøv til deg.. hihi

Sender babystøv i retur!***
 Sove godt du også[;)]

Hvis du har fjernet blindtarmen, og de da hadde gjort noe skade på deg innvendig så ville du ha fått beskjed. De har ikke lov å ikke si det, så det skal du ikke tenke på.

Når det kommer til om du har EL eller ikke. Så er det faktisk tidlig å bekymre seg for mye. Den kommer nok, bare gi den litt tid. Er normalt å prøve litt.

Vil ikke vente jeg.. vil ha baby jeg!! he he[;)]

Vil ikke vente jeg.. vil ha baby jeg!! he he[;)]

Jeg forstår følelsen.

bank i bordet.. så testet jeg positivt på eggløsningstesten idag.. hihi[:D]

Så da får vi kjøre på[;)]

Stå på!!!!

Selv har jeg ikke merka en eneste EL siden pilleslutt 23 des 06, og har forsøkt meg på sånne EL-tester uten resultat. Ga opp de da..
Og i tillegg har jeg en syklus som varierer fra 42 -60 dager[:'(]

Back
Topp