Grusomme netter

September2015

Flørter med forumet
Kjære jenter/damer . Gi meg tips :) mine 3 siste netter har vært grusomme : nesten ingen søvn, svetter som en gris , ofte jeg må sette meg opp for å få puste . Ingen liggestilling fungerer lenger, kvalm, det er stort press der nede / kynnere/smerter ( gir seg litt så begynner det igjen ) rygg smerter, nesten kramper i beina/armene , stråling/nummen i lår ... For hver natt som går så er jeg mer utslitt... Drikker masse vann og tisser fortsatt mye . Babyen er i mer bevegelse enn noen gang ( hopper trampoline inni der ) også i natt har jeg merke etter at jeg har tisset så er det stoooort press og det kjennes ut som han vil ut og det kjennes som jeg må tisse mer , men det kommer ikke mer . Regner med at dette er normalt. Jeg er bare utslitt av netter . Førstegangs og blir satt i gang på mandag med ballong siden jeg ikke er moden. 2 uker før termin . Var hos jordmor i går som synes jeg så veldig klar ut .

Høres ut som meg. Har ikke sovet noe særlig på en uke nå...
Tar gjerne imot tips jeg og.

Men i tillegg fikk jeg i natt noen helt sinnsyke smerter på høyre side av magen. Aldri kjent noe lignende før, og var absolutt ikke rier eller noe sånt. Opplevd det?
Er 2 dager over termin.

Høres ikke gøy ut. Sover selv stadig dårligere, men ikke så ille. Jeg pleier å våkne grytidlig uten sjanse til å sovne skikkelig igjen. Eneste tipset mitt er å lukke øynene å tenke at "jeg kan ihvertfall slappe av".

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang såpass lenge før termin?

Har hatt det sånn jeg også :( Mange uker før termin. Går heldigvis over etter fødsel :D

Høres ut som meg. Har ikke sovet noe særlig på en uke nå...
Tar gjerne imot tips jeg og.

Men i tillegg fikk jeg i natt noen helt sinnsyke smerter på høyre side av magen. Aldri kjent noe lignende før, og var absolutt ikke rier eller noe sånt. Opplevd det?
Er 2 dager over termin.
Jeg har ikke opplevd sånn smerte på høyre side, men babyen prøver å komme seg ut gjennom magen på høyre side . Haha , det er ikke vondt , men kan være ubehagelig . Også har jeg mens smerter , noe jeg ikke har pleid å ha til vanlig før svangerskap . Nå kjennes det ut som NÅ får jeg mensen .

Høres ikke gøy ut. Sover selv stadig dårligere, men ikke så ille. Jeg pleier å våkne grytidlig uten sjanse til å sovne skikkelig igjen. Eneste tipset mitt er å lukke øynene å tenke at "jeg kan ihvertfall slappe av".

Kan jeg spørre hvorfor du blir satt i gang såpass lenge før termin?
Jeg ligger og "slapper" av hele natta i 100 forskjellige stillinger , varmen og press fra magen opp i brystet gjør vanskelig for å puste . Jeg setter opp vinduet og sitter i sengen , lokker igjen øyna og prøver å slappe av . Ikke lett å sitte heller kjennes som jeg trykker hode til babyen . Nå begynner alt å bli plagsomt . Samboer fryser og tar begge dynene . Men jeg må ha vinduet oppe .

Jeg blir satt i gang pga veldig utvidet høyre nyre , nyrespesialisten ba dem sette meg i gang for å ikke ødelegge nyren .

Høres nøyaktig ut som meg...har også hatt smerter i magen på høyre side flere ganger, men aner ikke hva det kommer av :o Ringt føden 2 ganger og fått beskjed om at det kan være at det bare er luftsmerter..

Jeg har sovet ufattelig dårlig de siste 3-4 ukene, vondt når jeg våkner, oppe å tisser flere ganger osv. Eneste som har hjulpet meg er mange puter, kaldt soverom, magnesium og heller tenke at hvile er bedre enn ingenting. De siste døgnene siden tirsdag har jeg sovet tungt, masse og kun vert våken 1-2(!!!!!) ganger, sovet helt til 10 ene dagen!! Skjønner ikke hva som skjer! Hatt masse energi på dagtid og ingen behov for søvn på dagtid.

Men er vel bare å holde ut, og vente på at man får ha kroppen for seg selv igjen :) lykke til!!

Høres nøyaktig ut som meg...har også hatt smerter i magen på høyre side flere ganger, men aner ikke hva det kommer av :eek: Ringt føden 2 ganger og fått beskjed om at det kan være at det bare er luftsmerter..

Hmm... føles absolutt ikke ut som luftsmerter...

Back
Topp