Grusom jobb

Srh

Gift med forumet
Sommerfuglene
JuniJubel2021
Herregud, jeg har et stort problem. Byttet jobb den 2/9 i år. Kom fra 80% stilling dag/kveld i hjemmesykepleien. Er nå under opplæring på en bemanningsenhet, 62,44% natt, hvor jeg er stasjonert i hjemmetjenesten og på institusjon for korttid og rehab. Hjemmetjenesten er vel ok, men det er avdelingen jeg sliter mest med.
Hatt kun én vakt der i natt (skal ha 3 til sammenhengende nå) og jeg vantrives allerede!! Både med personalet og arbeidsoppgavene :( nå sitter jeg bare på sofaen og strigråter ukontrollert. Er så fortvilet og vil ikke jobbe der mer. Kjenner jeg gruer meg til å gå på i natt :(
Hva i all verden skal jeg gjøre?!

Føler med deg, men har desverre ingen forslag av løsning...

I alle veste da er det bare ca 30 uker til permission :/

ca 24 uker til permisjon :) hjelper jo det, men kommer nok til å sykmelde meg en stund før permisjonen. Bekkenet er ugreit også..

Dette hørtes kjipt ut! Hva er grunnen til at du mistrives så sterkt etter bare en vakt? Kan det hende du vil trives bedre etterhvert som du blir bedre kjent med både kolleger og beboere?

Dette hørtes kjipt ut! Hva er grunnen til at du mistrives så sterkt etter bare en vakt? Kan det hende du vil trives bedre etterhvert som du blir bedre kjent med både kolleger og beboere?
Arbeidsoppgaver jeg ikke lenger ønsker å drive med. Sure ansatte, alt for mye ansvar, for dårlig informasjon ved ansettelse. Ingenting er som jeg har blitt fortalt. :(

Men dette må du ta opp med lederen din!!
For sånn skal det jo ikke være.

Annen nattevakt har prøvd. Det hjelper ikke. Dessverre.

Føler bare veldig med deg... Men tenk på at kanskje hormonene drar litt avgårde med deg, så det går seg til etter hvert?

Herregud, jeg har et stort problem. Byttet jobb den 2/9 i år. Kom fra 80% stilling dag/kveld i hjemmesykepleien. Er nå under opplæring på en bemanningsenhet, 62,44% natt, hvor jeg er stasjonert i hjemmetjenesten og på institusjon for korttid og rehab. Hjemmetjenesten er vel ok, men det er avdelingen jeg sliter mest med.
Hatt kun én vakt der i natt (skal ha 3 til sammenhengende nå) og jeg vantrives allerede!! Både med personalet og arbeidsoppgavene :( nå sitter jeg bare på sofaen og strigråter ukontrollert. Er så fortvilet og vil ikke jobbe der mer. Kjenner jeg gruer meg til å gå på i natt :(
Hva i all verden skal jeg gjøre?!
Hva som er så galt med jobben da? Kan du snakke med leder om det?

Så grusom situasjon for deg å være i. Men tenker det godt kan være det bedrer seg etterhvert. Da jeg selv begynte i min nåværende jobb var jeg utrolig usikker og hadde det tøft noen måneder. Jobben er veldig krevende og annerledes enn hva jeg he jobbet med tidligere. Følte meg udugelig og var sikker på at andre så på meg som "dårlig". Etterhvert fikk jeg mer selvtillit og følte også at jeg "fant min plass". Elsker jobben min nå og ser ikke for meg å være et annet sted. Ift det med opplæring så fikk jeg veldig dårlig oppfølging her selv, men tror mye kunne vært bedre og annerledes om jeg hadde turt å si i fra til daværende leder (som var ganske tafatt). Håper det bedrer seg for deg :)

Føler bare veldig med deg... Men tenk på at kanskje hormonene drar litt avgårde med deg, så det går seg til etter hvert?
Gjør nok ikke det dessverre :-/ Blir svangerskapspenger på meg om ikke alt for lenge, ferie i tillegg til permisjonen også sier jeg opp :-/

Hva som er så galt med jobben da? Kan du snakke med leder om det?
Den avviker totalt med hva jeg ble fortalt på intervjuet. Det er ikke dette jeg vil i det hele tatt dessverre. Men håper jeg finner en bra jobb ila permisjonstiden, for denna kommer jeg ikke tilbake til.

Den avviker totalt med hva jeg ble fortalt på intervjuet. Det er ikke dette jeg vil i det hele tatt dessverre. Men håper jeg finner en bra jobb ila permisjonstiden, for denna kommer jeg ikke tilbake til.
Oj da. Ikke bra. Står det noe i kontakten du kan ta dem på kanskje?

Oj da. Ikke bra. Står det noe i kontakten du kan ta dem på kanskje?
Akkurat det det ikke gjør :( Hadde jeg ikke vært gravid, skulle jeg tatt dem skikkelig på det her. Men jeg er så utrolig sliten, lei og hormonell. Jeg har ca 46 nattevakter igjen til jul. Målet er å hvertfall klare halvparten.. Så orker jeg ikke mer :/

Huff, stakkars deg. Men, da synes jeg du skal gjøre det beste ut av det og tenke at det er for en kort periode, evnt søke deg bort allerede nå? Om det er avdelingen som er problemet kan det jo være andre avdelinger hvor du vil trives bedre?

Om det er så forferdelig og ødelegger deg mentalt ville jeg sykmeldt meg og utsatt problemet litt. Så lenge du har referanser fra tidligere stillinger, for akkurat det kommer du til å tape på en sånn løsning da.

Back
Topp