Gruppe b streptokokker (GBS)

Delta Hotel

Flørter med forumet
Noen med erfaring rund dette? Måtte ta test i dag pga mistanke om at jeg kan ha gbs. Får resultater til uka.
 
April sniker

Jeg fikk påvist gbs i februar, fikk da en selexzid kur å så fikk jeg antibiotika behandling under fødseln ;-) de målte temp ca 2 ganger om dagen på lillegutt etter han kom til verden :)
 
Alt står bra til her :) blir 3 mnd nå den 3 å er så fram på med alt ;o De sa til meg at det er veldig sjeldent at barna blir smittet av moren, det er derfor man får antibiotika for det under fødselen ;-) Jeg var ikke redd eller nå å tenkte ikke nå over det :) Går så bra att
 
Sniker fra august. Fikk påvist GBS på urinprøve for 2 uker siden. Måtte ta en kur med Apocillin i 5 dager. Skal levere ny urinprøve nå en uke etter endt kur. Fått beskjed om at det blir antibiotika under fødselen.
 
Hadde dette med førstemann i 2013. Tror retningslinjene mulig er litt anderledes nå, jeg fikk hvertfall kun antibiotika intravenøst under fødsel, og så sjekket de vel at junior ikke hadde noe infeksjon/feber etter fødselen.
 
Du får antibiotika hvis vannet går. Og settes da i gang etter et døgns tid hvis det ikke starter spontant. Og antibiotika under selve fødselen.
Null stress :)
Andre friske barn nå - vannet gikk først begge ganger og jeg fikk ab hver gang :)
 
Hadde GBS infeksjon med første, førte til for tidlig fødsel for min del, men gutten min ble ikke smittet. GBS er påvist nå og, og de har derfor testet urin for det et par ganger, men heldigvis med negativt resultat. Skal ha antibiotika intravenøst idet vannet går og som flere her sier vil de følge med om barnet viser tegn til infeksjon de første dager etter fødsel. Regner med det går bra når de er bevisst på det :)
 
Back
Topp