Grunnlag for permisjonspenger

IngiManathingi

Gift med forumet
Er det noen som vet hva som regnes med i grunnlaget?
Jeg har fast jobb 100%. Jobber tidlig-, sein-, helg- og nattevakter. Har hørt at overtidsvakter og helligdagstillegg ikke kommer med i beregningen, men er det noen som vet hvordan det er med feriepenger, og kvelds-, helg- og nattetillegg?

Disse tilleggene utgjør jo for meg ca 4000 kroner i mnd før skatt.

Du får alle tilleggene dine som er vanlig hver mnd. I høytider får du også helligdagstilegg på de dagene du skulle jobbet i forhold til turnusen din. Overtidsbetalt får du selvfølgelig ikke for du jobber jo ikke overtid i permisjonstiden. :)

Får du utbetalt permisjonspengene fra arbeidgiver får du feriepenger som normalt, får du de utbetalt av nav får du kun feriepenger for de første 12 ukene (100% dekning) eller første 15 ukene (80 % dekning) året etter permisjonstiden. Utgjør en kjempe forskjell så det lønner seg uten tvil å få utbetalt fra arbeidsgiver. :)

OK. Skjønner det er best å få penger fra arbeidsgiver ja, håper jeg får det. De betalte ihvertfall når jeg var sykemeldt, og fikk deretter refundert fra NAV.

Men det jeg lurte på er om NAV skal betale meg. For da regner de jo med 6 av de 10 siste månedene. Kan feriepengemåneden regne med som en av de månedene? Og om NAV beregner ut ifra mine lønnsslipper, vil helgetilleggene mine og andre tillegg jeg har tjent i løpet av de 10 siste månedene før permisjonen, være med i grunnlaget for permisjonspengene mine? Eller betaler de bare grunnlønnen?

ORIGINAL: IngiManathingi

OK. Skjønner det er best å få penger fra arbeidsgiver ja, håper jeg får det. De betalte ihvertfall når jeg var sykemeldt, og fikk deretter refundert fra NAV.

Men det jeg lurte på er om NAV skal betale meg. For da regner de jo med 6 av de 10 siste månedene. Kan feriepengemåneden regne med som en av de månedene? Og om NAV beregner ut ifra mine lønnsslipper, vil helgetilleggene mine og andre tillegg jeg har tjent i løpet av de 10 siste månedene før permisjonen, være med i grunnlaget for permisjonspengene mine? Eller betaler de bare grunnlønnen?

Om du har varriert lønn så får du gjennomsnitt av lønnen de 6 siste mnd, var i hvertfall slik med meg i sist permisjon

Back
Topp