Grunn til og melde til bv?

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Si du er ute på byn en sen fredag eller lørdags kveld.
Etter uteplassen stenger så går du for og få deg noe nattmat, utenfor sjappa treffer du på en mor. Denne mora er overstadig beruset, og sliter med og ta vare på seg selv.

Tenker du noe over det når du våkner dagen etterpå, gjør du noe med det?

Man kan ikke konkludere med at dette er ei dårlig mor kun for at hun er full! Hun kan være dopa uten å vite det selv, ungen er på en trygg plass, hun kan være syk og tåler ikke så mye alkohol som hun trodde, hun kan ha vært på utdrikkings-lag hele dagen, sovet lite osv.....

Jeg hadde ikke tenkt over det engang!

siljegulli skrev:
Man kan ikke konkludere med at dette er ei dårlig mor kun for at hun er full! Hun kan være dopa uten å vite det selv, ungen er på en trygg plass, hun kan være syk og tåler ikke så mye alkohol som hun trodde, hun kan ha vært på utdrikkings-lag hele dagen, sovet lite osv.....

Da tenker du og jeg ganske i de samme baner :)

Hadde ikke tenkt over det om ikke barnet var med!

Jeg har vært overstadig beruset etter at jenta vår kom, men den gangen det skjedde har hun vært trygt hos besteforeldrene sine.

De andre gangene jeg har vært ute har hun enten vært trygg hos pappa eller hos besteforeldrene da også.

Absolutt ikke grunn til det nei. Det kan jo skje den beste tenker jeg...

*UtspyttaLaban* skrev:

siljegulli skrev:

Da tenker du og jeg ganske i de samme baner :)

Håper og tror de fleste gjør det :)

Tenker som de andre her. Man melder ikke noen til barnevernet fordi de er fulle.. med mindre de har med seg ungene eller noe sånn gærnskap selvfølgelig :)

Tror ikke barnevernet hadde reagert på en beskymringsmeld om en mor som er full på byen i det hele tatt...

Hver sin smak liksom, men jeg hadde da ikke meldt dama til bv med mindre jeg visste ungen var hjemme alene, eller med henne, mens hun var ute og hadde gøy. 

Jaja, ringer på dagen! Eeeeeller ikke..

Nei, så lenge barnet ikke er med, eller er hjemme alene, så er det ikke noe å reagere på? Altså, sjansen for at barnet har en vettug barnevakt er jo så og si garantert, så om mamma er ute å tar seg en fest så blir ikke barnet påvirket av det så sant det ikke er hver dag, og barnet ser mamma beruset hele tiden..

Er det ikke lov å gå ut på by´n å ha det gøy når man er mamma?
Da bør noen ringe bv, for jeg var på bryllup og bursdag samme dag. 

beruset på hva da?

ser ingen grunn til at det å være på fylla mens barnet har barnevakt er noe å bekymre seg for.

Huff.
Da sku både e og sambo hatt barnevernet på nakken allerede.
Vi kan ta oss en fest en gang i blant og da er ungen hos barnevakt!
Greit nok så har e vært litt for full etter en fest, men har da aldri laga kvalme eller fått nån i min omgangskrets t å hiv seg på tlf tell barnevernet av den grunn.

Altfor spinkel "anmeldelse".
Trur ikke barnevernet har hevet på et øyelokk en gang, så lenge du ikke kan bevise at den ungen har det helt for j*** med denne mammaen.

Det kunne ikke falt meg inn å anmelde dette

Hadde skjønt spm dersom barnet var sammen med mor.. ellers tror jeg over halve Norge burde vært meldt til bv.. Vi må da alle få lov til å slå ut håret (så lenge barna har det bra)!!

Som alenemor har jeg "barnefri" annehver helg når barna er hos pappa'n sin.
For å få helgene til å gå reiser jeg som oftest ut på byen på de fredagene de ikke er hjemme. Om noen hadde meldt meg til BV for dette hadde jeg jammen begynt å lure, på de, ikke meg!

Skal også sies at jeg tok meg EN øl i fjor sommer mens gutta var tilstede. Jeg spiste middag sammen med barna og pappa'n til barna. Da fikk jeg jammen høre det: "Drikker DU øl, mamma???"

Barna mine har vært på flere sammekomster hvor det har blitt drukket alkohol (jul, nyttårsaften osv, ingen som drikker seg dritings, men koser seg med litt øl eller vin), de er bare ikke vant til at jeg gjør det når jeg er sammen med de (siden jeg kun drikker om jeg skal på fest) =)

Èn gang full på byen, hadde ikke tenkt over det en gang. Men om det var hver eneste dag i noen mnd så hadde jeg nok begynt å tenke på hvor ungen var, men enda da hadde jeg ikke fått meg til å ringe noe barnevern nei.

Back
Topp