Grunn til bekymring...eller? (oppdatert)

trallemamma

Gift med forumet
Jeg hadde EL 23. august, og allerede 9 dpo (3+2) fikk jeg en svak positiv test. -Og testene ble snart sterke og fine. Da tenkte jeg jo at HCG-en min stiger ganske fort (forrige graividitet fikk jeg ikke positiv før IKM). MEN nå er jeg 5+3, og ville svi av min eneste test med ukesindikator for å sjekke at fremgangen er som den skal. Og da viste den bare Gravid 2-3.. Den burde jo vise 3+. Jeg vet at det kommer an på hvor fort HCG stiger hos den enkelte, men er det ikke litt rart i og med jeg fikk positiv test såpass tidlig da? Vil ikke bekymre meg unødig, og tenker at å måle HCG osv hos legen er litt drøyt. Men hva tror dere damer, er det grunn til bekymring eller ikke?

Trur ikkje ein behøve å bekymra seg for det. Er som du seier at det varierer frå person til person. Dessutan har det egentleg ikkje betydning når du testa positivt. Hadde vore noko anna dersom du hadde først testa positivt 8 dager etter forventa mens.
Går nok bra :)

Nei, det syntes jeg ikke! Jeg hadde tatt en ny en om noen dager og hvis den fremdeles ikke var på 3+ så trooor jeg at jeg ville ha tatt en tur til legen og tatt en liten blodprøve...

Det er virkelig fordeler og ulemper med denna nye teknologien. Noen mener at det skal gi mer trygghet, men jammen kan det gi noen ekstra bekymringer også når man ikke faller innenfor det noen har definert som normalen :rolleyes:

Min viste også 2-3, da var jeg 5+5. Synes det var litt rart jeg også, men har bare prøvd å ikke tenke så mye mer på det. Tar kanskje en ny test til helga. Ingen indikasjoner på at ting ikke er som det skal, så da er sikkert alt bra. :-)

Min viste 2-3 når jeg var 5+2
Tatt hcg og hatt stigning. Er full av symtomer og 7+4. Idag. Ul fredag.. Så får vi se:). Men all grunn til å være positiv!!

Takk for svar damer :-) Tenkte egentlig å ikke bruke mer penger på g-tester ser dere. Og liker ikke å springe til legen ved første anledning hvis det egentlig ikke er nødvendig! Så hvis flere har hatt det sånn er det vel OK da kanskje.. :-) ?

Jenter, takk på forhånd for svar...: Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, spesielt ikke fordi alle symptomene (nesten) så godt som er borte! Så jeg kjøpte en g-test med ukesindikator til... Da er spørsmålet; når ville dere testet? Jeg testet med den forrige 5+3, altså på tirsdag. Da viste testen 2-3. Jeg vil nå teste og se at den har gått til 3+. Og hvis den ikke viser det, vil jeg be om HCG-prøve. Jeg vil ikke teste for tidlig på en måte, samtidig som jeg ikke kan vente for lenge heller vel, for HCG skal jo stige ganske fort..? Eller? Tenkte kanskje teste på søndag, altså 6+1. For da BØR den jo uansett vise 3+, samme hvor sen HCG-stigning jeg har vel (hvis alt er normalt)? RÅD anyone? :-)

Jenter, takk på forhånd for svar...: Jeg klarte ikke å motstå fristelsen, spesielt ikke fordi alle symptomene (nesten) så godt som er borte! Så jeg kjøpte en g-test med ukesindikator til... Da er spørsmålet; når ville dere testet? Jeg testet med den forrige 5+3, altså på tirsdag. Da viste testen 2-3. Jeg vil nå teste og se at den har gått til 3+. Og hvis den ikke viser det, vil jeg be om HCG-prøve. Jeg vil ikke teste for tidlig på en måte, samtidig som jeg ikke kan vente for lenge heller vel, for HCG skal jo stige ganske fort..? Eller? Tenkte kanskje teste på søndag, altså 6+1. For da BØR den jo uansett vise 3+, samme hvor sen HCG-stigning jeg har vel (hvis alt er normalt)? RÅD anyone? :)

Råd?? Høres ut som du gav deg selv et ganske bra et :P Jeg stemmer for det! :)

Tkk, lambi, hva skulle jeg gjort uten deg ;-) Siktet til om det var en passe dag å teste 6+1, eller om noen ville ventet lenger hehe... Men da er det kanskje OK da. Vet ikke hvor fort HCG bør stige jeg.

Tkk, lambi, hva skulle jeg gjort uten deg ;-) Siktet til om det var en passe dag å teste 6+1, eller om noen ville ventet lenger hehe... Men da er det kanskje OK da. Vet ikke hvor fort HCG bør stige jeg.

Noen sier at den skal dobles hver 48 time helt i starten, etterhvert hver 72. og 96. time. Vi nærmer vel oss der hvor doblingen ikke er så rask lengre. Toppen er vel rundt 7-8-9-10 uker (dette er jeg ikke bombesikker på) før det daler litt igjen i 2. trimester og forblir nogelunde konstant frem til fødsel.

Jeg hadde testet igjen i morgen, det var det jeg mente :) Eller strengt tatt, med min testetøsdiagnose så hadde jeg garantert tatt 14 mellom tirsdag og nå. Men jeg er en tøs, det er forskjellen på oss :P

Back
Topp