Grumsete urin

emje92

Juni2014 <3
Sommerfuglene <3
Skal til jordmor i dag og måtte ta morgenurin på glass. Oppdaget at urinen var veldig uklar og grumsete! Flere som har hatt sånn ? Tror evt det kan være uvi! Tisser i ett sett fortiden!
 
Kan være forurensning i urinen for eksempel utflod. Helt vanlig med hyppig vannlating når man er gravid, men greit å være oppmerksom på uvi siden man gjerne får få symptomer på det som gravid. Jeg har hatt uvi 20 gange. Har hatt det i flere svangerskap, men har da ikke symptomer som svie. Den ene gangen gikk det mot nyrene det var grusomt vondt.
 
Har hatt uvi regelmessig i alle år og har hatt den symptomfrie varianten :(
 
jeg har grumsete urin hver gang. det er visst hvite blodlegemer. det kan komme uten at det er urinveisinfekson også ;) men jordmor sender den vel til dyrking.
 
Hadde UVI hele tida før. Etter besøk hos urolog, fant de ut at det kom av hemoroider. Dvs, hadde innimellom små sår i endetarmsåpningen. Etter dette har jeg ikke hatt UVI i det hele tatt. Passer bare på å bruke scheriproct salve/stikkpiller når det blir sår. Bare et tips, om det er noen som har gjentatte UVI. Om man er i tvil om UVI som gravid, er det viktig å levere UVI til legen/jordmor da ubehandlet infeksjon kan sette i gang for tidlig fødsel. Uristix som man bruker til sånn test kan også kjøpes som gjørdetselvtest på apoteket.
 
Back
Topp