Grumsete urin!

maltesers

Forumet er livet
På skjema som vi fikk første gang hos legen, så skriver de jo ned blodtrykk og urin osv....
På begge urinprøvene jeg har levert står det L2, noe jeg har lest meg fram til på internett betyr grumsete urin. Men hvorfor sier ikke legen min noe på det? Kan det være starten på urinveisinfekjson??
Noen som har det samme, eller har alle krystallklar urin??[8D][8D][8D]

En ting til! Skal jeg alltid ta med meg urinprøve hver gang jeg skal til legen? Første gang jeg var der sa de til meg på lab`n at jeg skulle ta med urinprøve neste gang, men denne gangen sa hu dama ingenting. Men man skal vel ta det med hver gang?

Vet ikke noe om grumsete urin, men jeg vil tro at dersom det er noe risiko, så vil legen gi beskjed...

Og ja, du skal alltid ha med deg urinprøve enten du skal til kontroll hos lege eller jordmor...[:)]

jobber på et sted med folk som har kateter, ser ofte grumsete urin.
behøver ikke å være noe "fare" i det.
betyr bare at urinen har lakt lenge i blæren. (og i de med kateter lenge i kateter posen)
nestegang du skal til legen (selv uten om du skal på kontroll) så tar du med en ny urinprøve..

Takk, jenter[;)]

Jeg har hatt det mange ganger. Sist tok de ekstra prøver for å se om det var infeksjon, men det var bare grums sa de.
Sto L2 hos meg også.

Da skal jeg slutte å bekymre meg [;)]

L står for leukocytter, hvite blodceller. Man må ha utslag både på disse og nitritt dersom man har urinveisinfeksjon (UVI). Ved bare utslag på L er det ofte bare forurensing [:)] Bare ta med ny prøve til lege/jordmor neste gang [:)]

Back
Topp