gruer meg

vær87

Forelsket i forumet
huff da går turen snart til JM igjen da..... sjekke urin og blodtrykk.... IGJEN!!! er det ikke andre måter å sjekke om det er svangerskapsforgiftning..?? har egentlig de fleste symptomer på det, men føler ikke at jeg blir tatt på alvor :( blodtrykket mitt var 138/87 sist jeg var til JM for en uke siden, var hos lege mandag da var det 140/ 89.... er vo veeeeeldig høyt, og har proteiner/eggehvitte i urinen, hevelser i kroppen og mye hodepine...

haff synes ikke det her er noe morsomt :(

off...det er ikke bra. du må vel nesten sjekke det jevnlig nå for å se om det er noen forandringer.men skjønner du synes det er kjedelig.
håper de finner ut av det! å håper ikke du har sv.skaps forgiftning.
masse lykke til hos jordmor.[;)]

Huff, det høres kjedelig ut! Men det er jo bra at du blir sjekket jevnlig dersom det skulle bli verre.. Håper du tar det mye med ro!
Lykke til med neste måling og håper bt har gått ned igjen[:)]

Hovedundersøkelsene er jo urinprøve, bt og se på ødemer i kroppen + å lytte til hvordan mor har det.

Jeg hadde sf sist, men ble kontrollert en stund med bare disse hovedundersøkelsene før det ble mer alvorlig og da tok de en blodprøve som viste klart tegn på sf. (husker ikke hva den prøven heter..)

Rikshospitalet opererer med at man skal ha over P+1 og blodtrykk over 140/ husker ikke[8|].. før man kan si at man har sf..

Høres jo veldig ut som du har det da.. ønsker deg masse lykke til!!!

edit: det eneste man kan gjøre med sf er å ta det helt med ro, i noen tilfeller skal man heller ikke se tv/radio/lese -bare ligge på et mørkt rom å ruge[&o] Om det da ikke fungerer blir det ks.. Men du er jo 32 uker på vei, så du er jo kommet langt!!!

Jeg er også under kontroll for sf. Kjedelig å gå til kontroller hele tiden, men veldig greit å bli fulgt opp også synes jeg. Du må bare prøve å ligge mest mulig. Hvis du blir innlagt pga sf, så er den eneste "medisinen" på sykehuset også å ligge i ro (helt til ungen blir forløst da). Da kan du liksågodt ligge hjemme, for det er jo koseligere uansett.

Jm på sykehuset sa til meg at jeg ikke burde lese, men heller låne en lydbok. Det synes jeg hørtes rart ut, for jeg blir ikke stressa av å lese, synes faktisk det er veldig koselig. Men i følge FreakyNurse da, så stemmer det altså? Og da bør en kanskje ikke sitte på bv og internett heller? Huff....hvordan skal dette gå...? [&:]

Hadde heller gått til legen dersom du føler at JM ikke tar deg på alvor. De er tross alt bare sykepleiere med litt videreutdanning.. Jeg er superskeptisk til jordmødre.

skal på føden på mandag, og på labben for å ta preklamsi prøve eller hva det no heter... hadde plutselig mye hevelser i kroppen JM skrev 1-2 på ødem... og gått opp 2kg på èn uke!!!!! blodtrykk oppe i 155/88......

ORIGINAL: Sicily

Hadde heller gått til legen dersom du føler at JM ikke tar deg på alvor. De er tross alt bare sykepleiere med litt videreutdanning.. Jeg er superskeptisk til jordmødre.

Jordmødre har ikke litt videreutdanning. De er spesialsykepleiere som alle andre spesialsykepleiere.
Hehe, superskeptisk til jordmødre faktisk. Hvem velger du til å ta imot dine barn da?

Back
Topp