Gruer meg

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Sitter å kjenner på det at jeg nå gruer meg til hele graviditeten og nyfødttiden.

Klarer ikke å glede meg over det, og er sikker på at ting kommer til å gå galt :(

Tenkte å ta kontakt med helsestasjonen i morgen, så jeg kan snakke med jordmor, men sitter nå med en klump i halsen og er livredd for alt som kan gå galt :(

Huff. Trengte å få det ut et sted...

Sitter å kjenner på det at jeg nå gruer meg til hele graviditeten og nyfødttiden.

Klarer ikke å glede meg over det, og er sikker på at ting kommer til å gå galt :(

Tenkte å ta kontakt med helsestasjonen i morgen, så jeg kan snakke med jordmor, men sitter nå med en klump i halsen og er livredd for alt som kan gå galt :(

Huff. Trengte å få det ut et sted...

Kan på ingen måte si at jeg forstår det du går igjennom, men jeg kan forstå at det må være vanskelig [emoji173]
Har 100% dårlig erfaring med graviditet fra før av, så kjenner også på den skremmende følelsen av alt som kan gå galt..
Er nok sikkert lurt å ta kontakt med helsestasjonen tidlig, kanskje det hjelper å snakke om det høyt [emoji173]
Skal krysse fingrene for at alt går bra, og at spiren kommer ut frisk og fin i april [emoji173][emoji173] klem!

Ring helsestasjonen så fort de åpner i morgen. Det er viktig å få pratet med noen om disse følelsene. De vil forhåpentligvis klare å berolige deg, og si at følelsene dine er helt normale. En tidlig ultralyd kan hjelpe og. Håper det går fort bedre med deg. Sender klemmer i fleng. Jeg har vært der du er! Vet det er vanskelig, men prøv så godt du kan å ta deg selv i å tenke positive tanker.

Så trist å lese [emoji17] men jeg har full forståelse for det! Dere er mer enn gode som ikke gir opp og prøver igjen[emoji173]️ håper du får hjelp på helsestasjonen eller jordmor. Får du ekstra oppfølgning i graviditeten?

Sender deg en god klem [emoji173]️

Takk for gode ord [emoji173]

Får ikke noe ekstra oppfølging som jeg vet om, men de på helsestasjonen er veldig gode og vil nok kunne få en ekstra prat med både jordmor og helsesøster ved behov.

Legen følte jeg lukket ørene litt når keg sa jeg var redd :/

God klem, jeg håper en samtale med jordmor/helsesøster kan lette litt på beskymringene. Det du opplevde var jo uflaks i verste form, og det er ikke rart du sitter med disse tankene. "Heldigvis" er terminen tidligere på året denne runden og sjansen for at det samme skal skje er minimal. Håper du klarer glede deg over miraklet i magen snart. ❤️❤️

Håper du føler deg bedre [emoji813]bigred
Sender deg en god klem!
Går greit, men ble noen tårer i går. Har ikke klart å få tak i helsetasjonen enda. Er ikke hver dag det er noen der heller, men får prøve igjen litt senere

Jeg har lest litt om hva dere har vært igjennom og kan godt forstå at du sliter med å glede deg over det som nå skal skje, både i svangerskapet og senere. Tunge tanker sliter nok vi alle med i forhold til om den lille i magen har det bra, men baggasjen du har er nok ekstra tung å bære. Håper du får kontakt med jordmor, svangerskapskontrollene er lagt opp til et minimum og om det er behov for mer, skal det være rom for det! Det er nok godt å få pratet med noen om tankene dine og forhåpentligvis bygd opp en glede over hva som skjer med deg og dere nå:Heartred

Sender over en varm klem og masse gode tanker!

Det er visst noe ferie der nå, men hun jeg snakket med skulle be jordmor ringe meg på mandag når hun er tilbake :)

Sniker litt, men sender deg noen varme tanker likevel. Vet jo hva dere har vært gjennom, og kan absolutt forstå redselen din. Gruer meg allerede selv om jeg ikke en gang er gravid igjen. Det er sikkert lurt å snakke med jordmor, tenker jeg. Hadde mange gode samtaler med henne sist etter fødselsdepresjon første svangerskapet, og selv om det ikke gikk bra denne ganga så hjalp det utrolig mye. Og så kan du også bruke oss her inne :) selv om jeg ikke hører til her i April da ;)

Sniker litt, men sender deg noen varme tanker likevel. Vet jo hva dere har vært gjennom, og kan absolutt forstå redselen din. Gruer meg allerede selv om jeg ikke en gang er gravid igjen. Det er sikkert lurt å snakke med jordmor, tenker jeg. Hadde mange gode samtaler med henne sist etter fødselsdepresjon første svangerskapet, og selv om det ikke gikk bra denne ganga så hjalp det utrolig mye. Og så kan du også bruke oss her inne :) selv om jeg ikke hører til her i April da ;)
Takk for klem og gode ord [emoji173]

Blir nok noen lange mnd dette her ser jeg for meg, men skal vel komme seg gjennon det på et vis.

Håper virkelig du får et fint svangerskap og når du blir gravid igjen [emoji173]

Blir nok noen lange mnd dette her ser jeg for meg, men skal vel komme seg gjennon det på et vis.

Håper virkelig du får et fint svangerskap og når du blir gravid igjen [emoji173]
Ja, det skjønner jeg godt at det blir. En kommer nok gjennom det, med rett oppfølging og god støtte. Takk for det, jeg håper det-har ikke akkurat tradisjon for fine svangerskap, men det er jo heldigvis midlertidig ;) får alle plagene og vel så det, så det er ikke noe jeg gleder meg til-kroppen spiller ikke på lag. Men akkurat det spiller mindre rolle nå, fokuset er litt annerledes etter en sånn opplevelse.

Sender deg en hjertevarm klem[emoji173] Håper du har nære og trygge mennesker rundt deg som du kan prate med[emoji4]

Vi får støtte hverandre :Heartred kjenner ikke på noen frykt helt enda, det er altfor nytt. Men regner med det kommer...

Det må vi gjøre [emoji173]
Håper du får god oppfølging fra starten nå?

Håper det, har ikke engang bestilt legetime ennå [emoji23] men vi fikk forsikring om det sist. Var bare å kontakte kvinneklinikken med en gang, er letta over det. Du da, hvordan blir oppfølginga for deg fremover nå? Bedre enn først antatt?

Håper det, har ikke engang bestilt legetime ennå [emoji23] men vi fikk forsikring om det sist. Var bare å kontakte kvinneklinikken med en gang, er letta over det. Du da, hvordan blir oppfølginga for deg fremover nå? Bedre enn først antatt?
Så bra :)

Ja, jeg ringte sykehuset og spurte jeg, og fikk beskjed om at det burde ordne seg, men må ha henvisning da. Så ordner det med jordmor til mandag :)
Så vet ikke helt hvordan oppfølging blir, men i første omgang så blir det tidlig ul, så blir det vel evnt lagt en plan videre da håper jeg

Back
Topp