Gruer meg...

OceanGirl1

Betatt av forumet
I grunnen har jeg vært utrolig heldig, med tre ganske raske fødsler bak meg. 1. brukte jeg tre timer på og nr. 2 brukte jeg 2,5 timer og nr. 3 50 min. Men siden det ikke er så veldig lenge siden jeg fødte så har jeg det så friskt i minnet og gruer meg helt sykt til å føde igjen. HJELP :/
Lurer på å spørre om snitt... men vet ikke kan kanskje være greit å høre med legen... ?? Erfaringer med Snitt?

Jeg har ei venninne som grua seg så til å føde at hun fikk keisersnitt. Men det er vel forskjellig fra folk til folk. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal tenke på det før det er igang. Alle fødsler er jo forskjellige, så føler ikke at man kan være forberedt på så alt for mye igrunn!

❤️ Mars 2015 ❤️

Du har jo klart det tre ganger før - så du klarer det en gang til. Og sånn tendensen din har vært så ser det ut til at det er ganske raskt overstått. Jeg tror naturlig fødsel er det beste for mor og barn. Tenk på det - å ha født fire barn - det står respekt av det.

Jeg har også vært så heldig at jeg har hatt lette fødsler. Og rare meg gleder meg faktisk til fødselen :-) Tror kanskje det er litt fordi at jeg er i dårlig form, og sannsynligvis blir det fram til fødselen. Da blir jo fødselen ekstra positiv iom at den betyr slutten på å være i dårlig form :-)
Hvis du kjenner at du gruer deg alt nå syns jeg du skal snakke med lege eller jordmor. Forhåpentligvis så kan de hjelpe deg enten med å snu tankegangen sånn at du ikke gruer deg eller sånn at du kan få ks :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gruer meg også til fødsel pga styrtfødsel på 30min. Takk og lov for at vi var innlagt allerede. De sa i etterkant at ved neste fødsel kan man regne med det går like så fort. 2,5t fra vannavgang men bare 28 i aktiv. Har ikke lyst på keisersnitt heller pga fare for komplikasjoner og alle forsiktighetsregler man skal ta i etterkant. Håper du finner ut hva du ønsker. Mange føde avd har egne jordmødre som tar imot pasienter på forhånd for å snakke om nettopp sånne problemstillinger

I grunnen har jeg vært utrolig heldig, med tre ganske raske fødsler bak meg. 1. brukte jeg tre timer på og nr. 2 brukte jeg 2,5 timer og nr. 3 50 min. Men siden det ikke er så veldig lenge siden jeg fødte så har jeg det så friskt i minnet og gruer meg helt sykt til å føde igjen. HJELP :/
Lurer på å spørre om snitt... men vet ikke kan kanskje være greit å høre med legen... ?? Erfaringer med Snitt?

Syns virkelig det ikke er en letter utvei med keisersnitt. Jeg tok halvveis planlagt/ akutt, nå vil jeg virkelig ikke det igjen. Ja det var greit og uproblematisk sånn sett, men stress med kateter, blodfortynnende sprøyter, smerter, jeg følte meg hjelpesløs da jeg måtte sitte i en stol og bli dusja. Jeg brukte rullestol flere dager. Har ikke født normalt, men vil virkelig gjerne oppleve det.

Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015

Ok, skjønner. Takk for svar:)

Må snu tankene mine skjønner jeg. Tenk positivt :)

Jeg gruer meg faktisk ikke i det hele tatt... Kanskje det kommer. Jeg hadde en veldig lett fødsel første gang, men det er 16 år siden :O. Kan jeg forvente en lignende fødsel igjen mon tro? Eller skal jeg begynne å grue meg?

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg hadde en lang fødsel med komplikasjoner, men gleder meg likevel til neste gang. :)

Ville absolutt ikke traktet etter keisersnitt med mindre det var svært gode grunner for det. Som f.eks fare for liv eller store komplikasjoner i etterkant. Jeg er mye mer redd for en stor operasjon, som keisersnitt er, enn å føde på nytt. :)

venter barn nummer to 03.03.15

Min ks opplevelse var mye bedre enn de vaginale fødslene (3stk) , så om jeg får velge velger jeg ks igjen. Formen etter var mye bedre, mindre smerter, kom meg raskere til igjen. Jeg var oppe og gikk samme ettermiddag, måtte ikke ha hjelp til noe dusjing eller noe.. Men, jeg ville uansett snakka med noen om det før du bestemmer deg for hva som blir rett for deg:)

Akkurat fødselen gruer jeg meg ikke til, har to lette og kjappe fødsler bak meg :) nr 1 tok 1t og 45min og nr 2 tok 2,5t. Dette er fra alt startet til ungen var ute. Så det jeg gruer meg til er om jeg rekker sykehuset, vi bor på landet. Tar 1 1/2t til det ene sykehuset med ferge og 2 t til det andre sykehuset uten ferge. Gruer meg også til etter fødselen, jeg får så forferdelig til etterrier. Det er det verste jeg har vært med på, og de sier det blir verre for vær fødsel...

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Hadde også forholdsvis rask fødsel, tok 2 t og 45 min fra 4 cm åpning til han var ute. Så var ikke lenge jeg rakk å være på sykehuset. Gruer meg litt fordi vi har flyttet lengre var sykehuset og må få avlevert storebror først, og jm sa at neste gang måtte jeg komme med en gang jeg merket noe.

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

eg gruer meg heller ikke :) selv om nr 1 tok nesten 2 døgn, og nr 2 tok 10 timer.... Gleder meg jeg :)

Jeg gruer meg mer denne gang enn med de to andre. Jeg har ikke raske, lette fødsler bak meg. Heller ikke mye komplikasjoner eller traumatiske opplevelser. Men jeg var så motivert for at andre fødsel skulle gå så mye lettere og raskere enn første gang og fikk meg en knekk over at jeg mestret det så dårlig. Den gang gledet jeg meg litt, eller var i hvert fall spent og positiv. Nå føler jeg meg bare mislykket og har ikke tro på meg selv. Så denne gang er det bare noe jeg gleder meg til å ha overstått.:(

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Det går nok bra med oss alle

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Om det kan være til trøst, så føder man lettest når fødslenen er så tette som dine to blir nå. Hvor tett har de andre kommet?
Min første brukte jeg 1 time og 49 min på. Han var stjernekikker, så satt godt fast en liten stund! Min nr 2, kom kun 12 mnd etterpå og det er den beste fødselen jeg har hatt av mine tre! 42 min tok det hele, og ikke så mye som en skramme under fødselen. Jeg var så kvikk rett etterpå at jeg spratt opp å fikk hentet med noe mat så og si med en gang. Hehe :) nr tre kom 18 mnd etterpå, min Verste! Men på sykehusene, overalt, så sies det at nr 3 er den verste. Luring og rett og slett den mest intense. Det stemmer med alle jeg har snakket med, og jeg rekker hånden i været for den. :P 11 mnd siden i dag, men jeg gleder meg bare til mars allerede :)

Back
Topp