Mammaheks
Forelsket i forumet
I morgen (i dag, faktisk), har mannen min bursdag, og vi skal feire stort med hele familien på begge sider. Kjenner jeg mannen mins familie riktig, kommer de alle til å spørre om jeg er gravid. jeg har "the pregnant glow", litt sånn grønn i trynet av å være kvalm, løper på do hvert tredde minutt, og begynner dessuten å få en godt synlig babybump. Det gjør meg ingenting om de spør, for jeg "gidder ikke" skjule det lenger. Babyen er jo planlagt og høyt ønsket her i huset... bortsett for mine forelde og svigerforeldre, som alle fire har formant om at de ikke vil se flere barnebarn før vi får oss ordentlige jobber med fast lønn osv osv osv. Saken er at jeg ikke kom inn på den linja på høyskolen jeg ville i år, og jobber nå ekstra. jeg kommer til å få gode penger i mammaperm, så jeg ser på en måte ikke ulykken her. jeg tjener da godt nok til at vi har til smør på brødet... men foreldrene våre syns visst ikke at vi har nok.
Da vi lagde nr to tenke vi på disse formaningene, og lo dem bort. Nå som det faktisk skal sies at vi skal ha flere barn er jeg redd for at mulige negative tilbakemeldingene kan gjøre meg sin og såret.
Hvis folk begynner og spørre i morra vil jo både mine foreldre og svigers være der. Ønsker ikke lyve for noen, men vil heller ikke få masse dritt slengt i trynet. Senest i dag fortalte moren min om at hun hadde møtt en venn i byen, som hadde etterlyst flere barn fra oss, og da sa hun at hun hadde svart at "her kommer det ikke flere barnebarn på flere år!" Du snakker om å planlegge andres liv...! Svigermor kommer til å bli grundig sint over at vi ikke "sa det i all fortrolighet til henne først"... åå æsj altså...
beklager langt innlegg...! trengte å blåse litt ut. flere som sliter med å "drop the bomb"?
Da vi lagde nr to tenke vi på disse formaningene, og lo dem bort. Nå som det faktisk skal sies at vi skal ha flere barn er jeg redd for at mulige negative tilbakemeldingene kan gjøre meg sin og såret.
Hvis folk begynner og spørre i morra vil jo både mine foreldre og svigers være der. Ønsker ikke lyve for noen, men vil heller ikke få masse dritt slengt i trynet. Senest i dag fortalte moren min om at hun hadde møtt en venn i byen, som hadde etterlyst flere barn fra oss, og da sa hun at hun hadde svart at "her kommer det ikke flere barnebarn på flere år!" Du snakker om å planlegge andres liv...! Svigermor kommer til å bli grundig sint over at vi ikke "sa det i all fortrolighet til henne først"... åå æsj altså...
beklager langt innlegg...! trengte å blåse litt ut. flere som sliter med å "drop the bomb"?