Gruer meg til ul!

moccamint

Elsker forumet
Hei dere, jeg gruer meg så utrolig til tidlig ultralyd på mandag. Jeg skal da være 6+2 og de mener at de skal kunne se hjertet hvis alt er som det skal.

Skal til samme gynekolog som ga meg en dårlig beskjed sist, så jeg gruer meg helt vanvittig! Tenker på det hele tiden at jeg må forberede meg på at det ikke er noe liv der, og at det sannsynligvis ikke er det heller.

Klarer ikke å se for meg at jeg skal få et barn til. Og nå som jeg er satt på lutinus kan jeg heller ikke stole på symptomene jeg har.

Er også redd for at jeg går på lutinus unødvendig fordi progesteronnivået var unormalt høyt før det sank, og at det kan skade fosteret.
Samtidig bekymrer det meg at jeg oppdaget progesteronfallet så mange dager senere at det kanskje kan være uten liv allerede.

Dagens sutretråd fra meg. Jeg beklager...

Hei dere, jeg gruer meg så utrolig til tidlig ultralyd på mandag. Jeg skal da være 6+2 og de mener at de skal kunne se hjertet hvis alt er som det skal.

Skal til samme gynekolog som ga meg en dårlig beskjed sist, så jeg gruer meg helt vanvittig! Tenker på det hele tiden at jeg må forberede meg på at det ikke er noe liv der, og at det sannsynligvis ikke er det heller.

Klarer ikke å se for meg at jeg skal få et barn til. Og nå som jeg er satt på lutinus kan jeg heller ikke stole på symptomene jeg har.

Er også redd for at jeg går på lutinus unødvendig fordi progesteronnivået var unormalt høyt før det sank, og at det kan skade fosteret.
Samtidig bekymrer det meg at jeg oppdaget progesteronfallet så mange dager senere at det kanskje kan være uten liv allerede.

Dagens sutretråd fra meg. Jeg beklager...
Du skal ikke beklage deg! En hver person som har gått gjennom det du har, sitter med slike bekymringer. Det er mye bedre at du deler tanker og følelser :)
Skjønner godt at du gruer deg! Kan ikke forestille meg hvor fælt en slik beskjed kan være. Men, du må tenke positivt og jeg har troen på at lille spiren inni der klamrer seg fast og at alt er bra <3

Masse masse lykke til!
Gleder meg til å høre hvordan det har gått :)

Godt å få ut litt frustrasjon av og til, kan hjelpe litt.

Men progesteron nivået ditt var jo ikke lavt, så kan jo ikke ha gått galt allerede. Er det mulig at det var 2 som hadde festet seg men ett slapp siden nivået var så høyt og så sank til normalt ?

Håper at du får gode nyheter denne gangen❤

Men skjønner hvordan du har det, jeg har også vært på en ul og fått dårlige nyheter, så håper ikke at jeg må gå til han samme denne gangen, følte at han ikke var flink i den situasjonen.
Og så får man jo en påminnelse på den dårlige opplevelsen når man skal på samme kontor og samme gyn som skal undersøke.

Men går nok bra❤❤ masse lykke til :-)

Kjære deg, forstår så inderlig godt følelsene du sliter med nå, og vet det er lite som kan trøste deg, men sender en klem <3

Jeg tror det vil gå kjempebra på ultralyden og du vil få se et hjerte som banker :)

Når det kommer til progesteron bekymringen din så er det ikke mulig å få for høyt nivå av det, vi som har ivf forsøk står på det etterpå selv om vi ikke har for lavt nivå bare for sikkerhets skyld. Jeg fikk beskjed nå om at jeg kunne stoppe om jeg ville for når man var kommet så langt pleide det ikke å være nødvendig med progesteron tilskudd men hvis jeg følte meg tryggere med å stå på det lenger kunne jeg godt gjøre det også før det hadde ingen negativ virkning å stå på selv om kroppen produserer nok selv :)

Når det kommer til om det allerede har gjort skade så stopper jo progesteron kroppen fra å starte menstruasjon så om det hadde vært slik at nivået var for lavt så ville du sett det ved blødning :) etter eggløsning skal det f.eks ligge på minimum 25 for å unngå for tidlig blødning :) desto høyere desto bedre ;)

Håper at alt går fint og at du ikke har noe å bekymre deg for :) Ville bare si at jeg var på UL i dag, jeg er 6+2, og han så ikke tydelig om det var hjerteaktivitet. Han trodde alikevell at alt var normalt og satte meg opp på en time og en uke for å se det for sikkert :) Tenkte bare at om du ikke skulle se det tydelig så betyr det ikke at det er noe galt, er jo fortsatt tidlig og bittelite det man ser på skjermen :)

Tusen takk for utrolig mange oppløftende ord. Jeg er så glad for at jeg har dere her <3

Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å vente til mandag og se. Blir nok veldig redd hvis de ikke finner hjerteaktivitet, men skal klamre meg fast til håpet om at det bare var for tidlig i såfall.

Kjære deg, forstår så inderlig godt følelsene du sliter med nå, og vet det er lite som kan trøste deg, men sender en klem <3

Jeg tror det vil gå kjempebra på ultralyden og du vil få se et hjerte som banker :)

Når det kommer til progesteron bekymringen din så er det ikke mulig å få for høyt nivå av det, vi som har ivf forsøk står på det etterpå selv om vi ikke har for lavt nivå bare for sikkerhets skyld. Jeg fikk beskjed nå om at jeg kunne stoppe om jeg ville for når man var kommet så langt pleide det ikke å være nødvendig med progesteron tilskudd men hvis jeg følte meg tryggere med å stå på det lenger kunne jeg godt gjøre det også før det hadde ingen negativ virkning å stå på selv om kroppen produserer nok selv :)

Når det kommer til om det allerede har gjort skade så stopper jo progesteron kroppen fra å starte menstruasjon så om det hadde vært slik at nivået var for lavt så ville du sett det ved blødning :) etter eggløsning skal det f.eks ligge på minimum 25 for å unngå for tidlig blødning :) desto høyere desto bedre ;)
Takk for innsikt om bruk av progesteron. Jeg bekymrer meg for så mye akkurat nå at ingenting jeg gjør kunne vært bra nok.

Er så takknemlig for alle som tar seg tiden til å berolige meg med lange og utfyllende svar :-*

Jeg har veldig tro på at alt er i skjønneste orden :D

Back
Topp