Gruer meg til UL, har spist så usunt

Ponyo

Forelsket i forumet
I 2017 ble jeg gravid med andremann, men etter ultralyden fant vi ut at gutten vår bare hadde en nyre og etter noen fler uker fant vi ut at den nyren ikke fungerte, fordi det ikke ble produsert noe fostervann. Jeg fødte i uke 33 og sønnen vår levde kun i ett døgn. Nå er jeg gravid igjen i uke 11 og gruer meg veldig til ultralyden, spesielt fordi jeg hadde spist så usunt i forrige svangerskap og gutten vår hadde misdannelser, denne ganga sa jeg til meg selv at jeg skulle bli megasunn og kutte ut alt drit, men jeg har vært så fryktelig sulten heile tia og hatt så lyst på godteri at jeg har spist ganske mye mat hver dag og godteri innimellom, i påska har vi vært med familien og det har blitt en god del mat, sjokolade og chips. Nå føler jeg meg litt trist og skuffet over meg selv, jeg skulle jo skjerpe meg og ikke være egoistisk denne ganga. Huff, jeg er nok ute etter noen betryggende ord og solskinnshistorier fra noen andre som ikke greide å holde seg heilt i skinnet i svangerskapet, hvis det er noen av dere? Jeg har også drukket en til to kopper kaffe om dagen, og føler meg nå rett og slett pyton og egoistisk
 
Uansett om du spiser sunt/usunt så har ikke det noe å si på organutviklingen hos barnet. Eneste er jo evt at du får diabetes og/eller at barnet blir ekstra stort. Jeg har også spist myyye usunt, er over 21 uker nå og barnet er frisk i følge oul
 
Kjære deg! Det er ikke optimalt med et usunt kosthold i svangerskap, men det skaper ikke misdannelser hos babyen. Jeg har hatt kjempesunne svangerskap, der jeg har født et stort barn med hjertefeil, og et barn med nyrefeil. Og jeg har hatt usunne svangerskap der jeg har født helt friske, sunne, passe store barn.

Prøv å finn en balanse, da har du det beste utgangspunktet. Lev sunt, og la det skeie ut innimellom.
 
Takk dere, jeg skjønner jo at det har mye med tilfeldighet å gjøre, men får litt fort dårlig samvittighet denne ganga. Har egentlig vært ganske balansert og ikke spist for mye godteri, men det sklei veldig ut denne påskeuka og jeg angrer, men men
 
De fleste sklir ut innimellom, gravid eller ei! Og det fører ikke til at babyen din ikke utvikler seg som den skal. Og du får jo ikke gjort noe med det du har spist, men du kan jo prøve å bli flinkere fremover slik at du slipper å ha dårlig samvittighet. Ser at du skriver at det skle ut i påskeuka og det er du helt sikkert ikke alene om!

Utrolig trist å høre om babyen dere mistet ❤️ Håper at du får en fin ultralyd og et fint svangerskap videre som til slutt ender med at dere får med den lille hjem ❤️
 
De fleste sklir ut innimellom, gravid eller ei! Og det fører ikke til at babyen din ikke utvikler seg som den skal. Og du får jo ikke gjort noe med det du har spist, men du kan jo prøve å bli flinkere fremover slik at du slipper å ha dårlig samvittighet. Ser at du skriver at det skle ut i påskeuka og det er du helt sikkert ikke alene om!

Utrolig trist å høre om babyen dere mistet ❤️ Håper at du får en fin ultralyd og et fint svangerskap videre som til slutt ender med at dere får med den lille hjem ❤️

Skal bli flinkere fra i morgen for som du sier så føles det mye bedre for meg og jeg slipper redsel og dårlig samvittighet

Takk❤ Setter pris på svaret ditt!
 
Leit dere mistet gutten deres.
som de andre sier så vil et usunt (vanlig) kosthold ikke gi misdannelser hos babyen, men en usunn livstil kan gi svangerskapskomplikasjoner.
regner med du får noe ekstra oppfølging siden dere har vært gjennom et sånt tap før. Lykke til
 
Kostholdet ditt danner ikke misdannelser. Det er noe alle kan få, selv med super sunt kosthold.

Prøv å kos deg i graviditeten, selv med det bakteppet at det ikke gikk bra si at gang.
 
Første svangerskapet mitt spiste jeg akkurat hva jeg ville, var jo gravid og kunne derfor unne meg det.. Var også en del kvalm, så der var enda en grunn til lette løsninger.
Ut kom en perfekt liten gutt:Heartblue

Ble etterhvert gravid på nytt, men det ble oppdaget tom fostersekk, og avsluttet. Ble gravid enda en gang, og denne gangen endte i SA..
Jeg tenkte gjennom alt jeg kunne ha gjort "feil", og lovte meg selv å gjøre alt "rett" hvis jeg ble gravid igjen. Jeg er nå gravid igjen:D Har vært KVALM, med store bokstaver, nesten fra dag 1, og er det enda, og kostholdet har dessverre sklidd ut enda en gang.. Prøver å være flink, men i perioder er det ikke mye fornuftig jeg klarer å få i meg. Bekkenet har også kranglet lenge, så mye aktivitet er utelukket. Og vekta har skutt i været:eek::oops: MEN er nå 36+5 og ultralyder viser en frisk og fin baby:D
 
Back
Topp