Gruer meg til rutine ul i morgen :(

Engelpia

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junispirene24❤️
Hei ❤️ beklager så mye innlegg fra meg for tiden. Skal på rutine ultralyd i morgen og gruer meg veldig. Får kommentarer på jobb om at det ikke ser ut som jeg er gravid og jeg er nesten halvveis. I går fikk jeg kommentar av sykepleier på jobb hvor hun sa : jeg har ikke turt å spørre om det går bra eller om der har mislyktes da vi ikke kan se på deg at du er gravid. Andre liksom : har du kjekt liv nå eller? Det er vel på tide? Jeg mistet i uke 8 i januar i fjor. Nå er jeg i uke 19 og kjenner jeg ikke klarer glede meg. Ser for meg at alt går galt på ul i morgen. Kjenner jeg er fryktelig sliten for tiden ❤️

Uff, så trist å lese hvordan du har det, og veldig gjenkjennbart ❤️ Dette kommer til å gå helt fint. Jeg ser ikke gravid ut heller, men det jeg har venninner også som sier at magen ikke poppet før etter de var halvveis. Og jordmor er veldig tydelig på at det er vanlig å ikke kjenne liv enda. Mye skjer fra uke 20 ❤️ Det er bare så fryktelig vanskelig å tro på at det kan være en frisk og sprek baby der, når man ikke kjenner noe som helst til det! Jeg blir også redd hver gang før UL❤️

Hei ❤️ beklager så mye innlegg fra meg for tiden. Skal på rutine ultralyd i morgen og gruer meg veldig. Får kommentarer på jobb om at det ikke ser ut som jeg er gravid og jeg er nesten halvveis. I går fikk jeg kommentar av sykepleier på jobb hvor hun sa : jeg har ikke turt å spørre om det går bra eller om der har mislyktes da vi ikke kan se på deg at du er gravid. Andre liksom : har du kjekt liv nå eller? Det er vel på tide? Jeg mistet i uke 8 i januar i fjor. Nå er jeg i uke 19 og kjenner jeg ikke klarer glede meg. Ser for meg at alt går galt på ul i morgen. Kjenner jeg er fryktelig sliten for tiden ❤️
Min jordmor sa at det er veldig ofte mye mas fra folk rundt om man har kjent liv enda og det kan være en veldig påkjenning for den gravide. Det er ikke uvanlig å ikke kjenne liv før man er godt over halvveis, særlig ikke første gang! Og de folka rundt deg kan bare rulle inn puppen og holde kjeft, for dette er noe de ikke har noe med. Når man vet at det finnes mennesker der ute som ikke vet at de er gravide før de føder- så er det ikke så rart at noen, som deg, ikke har stor mage og kjenner mye liv og røre enda :Heartred Jeg tenker alt er som det skal der inne, og at du får en deilig bekreftelse du kan slenge i ansiktet på de hønene du jobber med. At ikke folk bare kan holde kjeft?? Jeg blir så sint! De aner jo ikke hva en annen har vært gjennom for å bli gravid, hva slags historikk en har med seg! Pust med magen, dette kommer til å gå veldig fint :Heartred

Min jordmor sa at det er veldig ofte mye mas fra folk rundt om man har kjent liv enda og det kan være en veldig påkjenning for den gravide. Det er ikke uvanlig å ikke kjenne liv før man er godt over halvveis, særlig ikke første gang! Og de folka rundt deg kan bare rulle inn puppen og holde kjeft, for dette er noe de ikke har noe med. Når man vet at det finnes mennesker der ute som ikke vet at de er gravide før de føder- så er det ikke så rart at noen, som deg, ikke har stor mage og kjenner mye liv og røre enda :Heartred Jeg tenker alt er som det skal der inne, og at du får en deilig bekreftelse du kan slenge i ansiktet på de hønene du jobber med. At ikke folk bare kan holde kjeft?? Jeg blir så sint! De aner jo ikke hva en annen har vært gjennom for å bli gravid, hva slags historikk en har med seg! Pust med magen, dette kommer til å gå veldig fint :Heartred
Tusen takk ❤️❤️ det verste er at noen av de som kommer med kommentarer vet hva jeg har gått gjennom så det gjør det bare enda verre ❤️

Så tøft å få slike kommentarer i tillegg til at sine egne tanker kverner! Det er mer normalt at det IKKE synes at man er gravid som førstegangs npr man "bare" er halvveis, det kommer nå i neste halvpart! Samme med å kjenne liv, enten en har morkaka forran eller bak så er det helt normalt å ikke ha kjent noe på denne tiden, spesielt som førstegangs ❤️ det er sikkert mye omsorg i disse kommentarene, men det gjør nok vondt å få høre den også ❤️ tiden føre ulmer fæl, spesielt når en har mistet før! Men denne gangen er det din tur, denne gangen skal det gå bra! Tenk at du er mer eller mindre halvveis allerede! Masse lykke til i morgen, gleder meg til å se noen nydelige bilder etter en vellykket oul❤️

Så tøft å få slike kommentarer i tillegg til at sine egne tanker kverner! Det er mer normalt at det IKKE synes at man er gravid som førstegangs npr man "bare" er halvveis, det kommer nå i neste halvpart! Samme med å kjenne liv, enten en har morkaka forran eller bak så er det helt normalt å ikke ha kjent noe på denne tiden, spesielt som førstegangs ❤️ det er sikkert mye omsorg i disse kommentarene, men det gjør nok vondt å få høre den også ❤️ tiden føre ulmer fæl, spesielt når en har mistet før! Men denne gangen er det din tur, denne gangen skal det gå bra! Tenk at du er mer eller mindre halvveis allerede! Masse lykke til i morgen, gleder meg til å se noen nydelige bilder etter en vellykket oul❤️
Tusen takk ❤️❤️

Tusen takk ❤️❤️ det verste er at noen av de som kommer med kommentarer vet hva jeg har gått gjennom så det gjør det bare enda verre ❤️
Ja, da er det enda verre!! Nei, de tenker ikke, det er ufattelig dårlig gjort! Jeg har bestandig fått den motsatte beskjeden, at magen min er så enorm. Og den var det sist og min største frykt var et stort barn som skulle sette seg fast og at det skulle bli komplikasjoner under fødselen pga størrelsen på barnet. Da hjelper det ikke folk sier "er du sikker på at det ikke er to inni der?? Åh kjære vene, er du bare 30 uker på vei, også er du så stor?! Stakkars deg!" Konstante påminnelser om min store frykt! Jeg endte med en begynnende svangerskapsdepresjon og angst, til tross for ekstra ultralyd og beroligende ord fra legene på sykehuset. Men han var stor, han satt fast. Det ble ikke så farlig som jeg var redd for, han kom ut. Vi klarte oss. Men folk må slutte å kommentere! Kan de ikke heller spørre hvordan det går? Skryte av hvor fine vi er, snakke oss opp?? Vi er så sårbare! Vi gjør vår livs viktigste og tyngste jobb akkurat nå, slutt å kritisere og slutt å kommentere!

Dette skal gå fint, du er fin og du bærer på et friskt og vakkert barn! Du får en deilig bekreftelse i morgen, og kan vise oss bilder fra ultralyden :love017 Jeg gleder meg til du forteller hvor fint det gikk!

Så dumt at folk skal komme med slike kommentarer :( jeg venter barn nr 2 og jeg har ingen mage, uke 20+0 i morgen. Så her er det ingen som kan se det. Jeg håper du klarer å snu tankegangen og heller glede deg til ultralyd ❤️ det er noe fantastisk over det å være gravid selv om det til tider kan være tøft. Sender deg en god klem ❤️

Forstår deg veldig godt!

Om det er en trøst, «folk er idioter med en gang noen er gravid» jeg blir så sliten av alle de forbaskede tankeløse og unødvendige spørsmålene og kommentarene folk skal komme med.

Og beklager, men det vil nok vedvare at folk skal absolutt kommentere og spørre om ting både rundt graviditet og når baby har kommet skal gi «velmente råd» som egentlig bare er skremselspropaganda de skal drive mot deg.

Og videre om det er noen trøst, jeg hadde ikke så mye mage med nr en, og selv om jeg er annengangs nå og i teorien skulle hatt større mage denne gangen har jeg enda mindre mage denne gangen, er uke 20 og ingen kan se jeg er gravid med mindre jeg kler meg naken, da ser du kanskje en veldig liten kul.

Ved første kjente jeg ikke liv før etter OUL i uke 20.

Denne gangen kjente jeg det først i uke 18.

Mest sannsynlig er alt bra inn i magen og du er en del av den «heldige» statistikken på de som ikke før så stor mage, kan være kjipt akuratt nå, men jeg var glad for det etter fødsel sist, slapp unna både strekkmerker, hengemage/ løshud som mange blir plaget med etterpå, Og magen gikk raskt tilbake til normalen.

Last edited:
Lykke til idag :love017

Veldig enig med de andre her om hvor utrolig dumt det er av folk å komme med kommentarer. Enten er magen for stor eller for liten i følge folk, kan de ikke bare si magen er fin om de absolutt må kommentere? Og det med å kjenne liv er også veldig individuelt, spesielt som førstegangs når man ikke vet helt hva man skal kjenne etter. Plutselig blir man sikker på at man kjenner liv og da kan man plutselig skjønne at man har kjent liv en stund uten å være klar over det selv også ❤️
Masse lykke til! ❤️

Masse lykke til ❤️

Hei! Skjønner godt følelsene du sitter med. I mitt forrige svangerskap ble jeg ikke synlig gravid før uke 32. Jeg fikk kommentarer hele veien om jeg var sikker på at jeg var gravid og om barnet har det bra. Jeg syntes det var skikkelig slitsomt psykisk, men jeg fødte et helt perfekt barn selv om magen min var liten. Denne gangen har jeg fremdeles ikke mage nå i uke 17, men litt større en sist på denne tiden. Man er alle forskjellige, men er like tøft å få kommentar om å være for liten som om spørsmål som «er du sikker på at det ikke er fler». Lykke til på ultralyd!

Lykke til! Jeg er også førstegangs og har ikke fått noe særlig mage, ikke som man kan se når jeg har klær på ihvertfall. Jeg er ganske fornøyd med det, klær passer enn så lenge og UL har bekreftet at alt står bra til :) Skjønner ikke at folk skal kommentere størrelse til andre uansett, spesielt om de har vært gravid selv og vet hvor bekymret og usikker man kan bli..

Jeg lurer også på hvordan det gikk i dag?:-) håper det var bare velstand :Heartbigred

Back
Topp