Gruer meg til etterpå

Utpåtur

Andre møte med forumet
Uff nå gruer jeg meg skikkelig. Var hos legen tidligere i uka og målte hcg-nivå pga en bitteliten blødning på mandag. Fikk i dag beskjed om at det hadde steget mye mindre enn det burde, og legen er redd det går gal vei. Er 9 uker. Har fått såkalt hastetime på sykehuset på tirsdag, men klarer ikke vente så lenge. Så har bestilt meg hos Volvat i dag. Kjenner jeg blir helt nervevrak av dette, så har begynt å forberede meg på det aller verste :(

Håper på gode resultater! Lykke til! Krysser fingrene og bein for at alt er bra!

Uff nå gruer jeg meg skikkelig. Var hos legen tidligere i uka og målte hcg-nivå pga en bitteliten blødning på mandag. Fikk i dag beskjed om at det hadde steget mye mindre enn det burde, og legen er redd det går gal vei. Er 9 uker. Har fått såkalt hastetime på sykehuset på tirsdag, men klarer ikke vente så lenge. Så har bestilt meg hos Volvat i dag. Kjenner jeg blir helt nervevrak av dette, så har begynt å forberede meg på det aller verste :(

Hei. Satser på at alt er bra. Ang hcg i uke 9 så kan man ikke lenger se på dette som noen grunn til at det ikke går bra. Hcg stiger kraftig de første ukene, før det sakte går nedover igjen før fødsel. Se tabell. Hvis nivået ditt er svært lavt er det selvfølgelig noe annet, men stigningen kan man ikke lenger se noe på.

IMG_20181109_120822.png

Lykke til <3 Oppdater oss!

uff så kjip besked och få! Men var ju veldig fin oversikt Stardust hade lagt in så krysser fingrene for att spirelille har det i bästa välstand! lycka till!:Heartred

Kjenner jeg blir svett hvis en lege ikke vet at det ikke er forventet samme stigning i hcg rundt den tiden. Det kan jo hende at legen synes hcg generelt er lavt da, men her høres det ut som at det er stigningen det reageres på.

Tusen takk for lykkeønskninger og fine ord alle sammen. Nå er jeg lykkelig. Babyen har det helt fint, lå og sprellet og hadde det helmax! Er 9+4 så bittelitt lenger enn jeg trodde.
Gynekologen hos Volvat sa det samme som stardust over her, at hcg-nivået flater mer ut nå. Så hun var litt småirritert på legen som hadde skremt meg sånn.
Dette blir en bra helg! <3

Last edited:
Tusen takk for lykkeønskninger og fine ord sammen. Nå er jeg lykkelig. Babyen har det helt fint, lå og sprellet og hadde det helmax! Er 9+4 så bittelitt lenger enn jeg trodde.
Gynekologen hos Volvat sa det samme som stardust over her, at hcg-nivået flater mer ut nå. Så hun var litt småirritert på legen som hadde skremt meg sånn.

Så bra! [emoji1]

Fy fader as. Noen leger er jo komplett idioter!!

Tusen takk for lykkeønskninger og fine ord sammen. Nå er jeg lykkelig. Babyen har det helt fint, lå og sprellet og hadde det helmax! Er 9+4 så bittelitt lenger enn jeg trodde.

Godt å høre! ❤️ Det er dessverre mange leger som sier mye de ikke har grunnlag eller kunnskap for å si. Og spesielt i graviditet skal man jo være litt forsiktig å påstå ting. Man blir jo så innmari bekymret.

Ville forresten informert legen din om dette med hcg, og be han/hun pent om å skaffe seg mer kunnskap før man bekymrer flere gravide kvinner :p

Å, så godt å høre! Da får du vel en ekstra sjekk på tirsdag :happy:

Ja jeg skal ringe på mandag og fortelle hva gynekologen sa. Og at alt er bare bra :) Lurer på om jeg kanskje avbestiller timen på sykehuset da.
Legen min sa faktisk i dag tidlig at jeg mest sannsynlig hadde hatt abort da jeg hadde den lille blødningen på mandag, og at det var derfor hcg ikke gikk oppover lenger. Hun var i dialog med gynekolog på sykehuset om dette. Så det er jo litt urovekkende at lege og sykehus så og si konkluderte med at jeg ikke lenger var gravid.

Men det var jeg gitt, og det var fullt av liv. Den lå og danset litt for oss da vi så ultralyden i dag.

Back
Topp