Gruer meg så til 6 ukerskontroll...*Oppdatert...*

~moonlight~

Elsker forumet
I morgen skal jeg på 6 ukers kontroll hos legen min.. da er det vel GU og hele pakka...[:'(] Og jeg som har litt vondt der fremdeles... guri malla jeg gruer meg! Kan ikke si det frister å få noe oppi der enda..[&:]

Jeg fikk noen innvendige rifter... andre som har fått det og har vært på 6 ukerskontroll??

Hva skjer på 6 ukers kontrollen egentlig?
_______________________________________________________________________________________
Det var vondt som f.....!!!!! [:(] Etter fødselen ble jeg sydd innvendig på begge sider, og utvendig, så når hun begynte i dag sa jeg au flere ganger. Det var skikkelig vondt! Men det så jo fint ut.

Blir ikke noe sex her i gården på lenge enda i allefall!!!! AAAAAAAAAUUU!!!
Men heldigvis er det overstått nå...[:D]

Vi fikk beskjed om å bestille undersøkelsen til oss selv utenom, for det satte de visst ikke opp automatisk her[&:]
Vet ikke hva som skjer på kontrollen til vanlig, Hannah ble 6 uker på onsdag. så her blir det 7,5 ukerskontroll![8D]

Da jeg var på seksukerskontroll hos legen etter de to første, spurte han om jeg hadde noen plager, noe jeg ikke hadde og da trengte jeg ikke å hoppe opp i gu-stolen. Var heldig den gangen, men denne gangen tror jeg at jeg må til pers pga den ene rifta jeg fikk! Faen å jeg gruer meg jeg også!!!!! HATER den stolen der!!! Fikk en rift som gikk bakover så de var litt skeptisk på hvordan det gikk, men kjenner ikke noe til den så håper det betyr at alt gikk bra

ORIGINAL: siljemor83

det er ikke noe å grue deg til :) det er som regel bare prating,mange jeg har spurt,som fødte vaginalt,hadde bare legesamtale.det hadde jeg,men jeg hadde KS da.trur ikke det er et must at du må ta en GU..men trur det er forskjellig,men jeg har ikke hørt om noen som måtte ta en GU på 6ukerskontrollen,med mindre du vil sette inn en spiral da :)

Hmmm, men jeg tror at siden jeg hadde såpass tøff fødsel som endte i en del sying, og at jeg har hatt så vondt i ettertid MÅ jeg nok opp i den helvetes stolen!!!! baaaaah....... [:'(] gruer meg egentlig ikke ellers til GU vanligvis, for jeg går hos en som er veldig flink. Men det er privat, og noe jeg gjør bare en gang i året. Dette er hos fastlegen min og jeg synes hun er så UFORSIKTIG!! MEn jeg skal be henne ta det rolig i morgen!!!

Første gang fikk jeg beskjed om at de skulle sjekke at ting har grodd som det skal og at livmora har trekt seg sammen skikkelig, så man slapp ikke unna enten man ville eller ikke.
Bortsett fra det var det bare spørsmål om prevansjon og småprat.

Jeg skal på seksukerskontroll til uka, og jeg har tenkt til å be om henvisning til gynekolog. Skal sette inn spiral, og har egentlig ikke så lyst til at fastlegen min skal sjekke der nede...[8D]

Hvis du har hatt endel rifter, kan du helt sikkert si at du ønsker å gå til gynekologen din for sjekk istedet[;)]

Man må ikke ta gu delen hos fastlegen. Det er bare å bestille time hos en gynekolog også kan man ta den biten der [;)]

Jeg har time neste uke og gruer meg som en gud. Hater den stolen og jeg har ikke vært så flink at jeg har bestillt egen time hos gyn... Tror jeg skal ta celleprøve i samme slengen..

D e jo ikke noe å grue seg til! Merket ingenting. Bestillte time hos gyn min. Hun sjekket stingene (andre grads sying) og livmoren, såg også om en måtte gjøre knipe øvelser..d sa hun eg måtte være flinkere til..[8|]
Så spurte hun om eg hadde tenk på prevensjon, eg sa kobberspiral hørtes bra ut og då hentet hun en og satt inn i samme slengen!
Helt topp. alt va over på 15 min![:)]
D beste va jo at eg då fikk vite at stingene va grodd og at livmoren va i orden og derfor kunne ha sex igjen[:D]
Ring en gynekolog så blir du fort ferdig! Mye bedre enn legen..Gynekologene har jo bedre stoler også[8D]

blir vel mye snakk om prevansjon,og om du får te ammingen pluss en gu for å se om livmoren har trekt seg sammen, og om du har problemer me noe som du har lyst å ta opp[:)] ska snart på sånn kontroll sjøl, mens småen ska på 6 ukers kontroll neste uke[:D]

ORIGINAL: vidunderet

D e jo ikke noe å grue seg til! Merket ingenting. Bestillte time hos gyn min. Hun sjekket stingene (andre grads sying) og livmoren, såg også om en måtte gjøre knipe øvelser..d sa hun eg måtte være flinkere til..[8|]
Så spurte hun om eg hadde tenk på prevensjon, eg sa kobberspiral hørtes bra ut og då hentet hun en og satt inn i samme slengen!
Helt topp. alt va over på 15 min![:)]
D beste va jo at eg då fikk vite at stingene va grodd og at livmoren va i orden og derfor kunne ha sex igjen[:D]
Ring en gynekolog så blir du fort ferdig! Mye bedre enn legen..Gynekologene har jo bedre stoler også[8D]

Da var du heldig!![:)] For her gjorde det sabla vondt..... fysj...... Men så har jeg blitt sydd innvendig også da.

Back
Topp