Gruer meg litt

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
skal ringe jobben nå... Er litt nervøs selv om jeg ikke har noen grunn til det...

Lykke til med jobbsamtale. Ikke la de ta innersvingen på deg. Du har alle rettighter på din side. Det du skal passe på er at du og babyen din har det bra :)

er det ikke typisk. Hadde akkurat bestemt meg for å ringe så ringer det på døra... Der står min svigerbror med en gedigen bag. Han kom bare innom med litt tøy til meg for han skulle reise til Gambia på tirsdag og trenger rene klær... Han slang inn baggen og for avgårde for han hadde så mye å gjøre...

da ekskona til svigergutten var gravid med minstejenta fikk hun bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Hun hadde 41 i feber den første uken. Jenta måtte tas med keisersnitt. Tradisjonen er navnesermoni etter en uke, da kommer imamen på besøk og ber for babyen. Huset var helt fullt av folk og ekskona var drittdårlig. Da alle hadde gått presterer gubben å si at nå skal han ut, han gidder ihvertfall ikke rydde og vaske hus og kopper, det hadde han ikke lyst til!

Jeg kjente ikke dem da ellers kunne jeg trått til... [:'(] Blir litt oppgitt!

Godt at ikke mannen ser at jeg skriver om broren hans. Han fordrar ikke folk som prater om andre...

da er jobben ringt og det gikk bra... Kusina til mannen kom og hjalp meg med klærne, ligger i sofaen med kynnere...

og spiser saft is

hva tenker du på? er ikke så mye annerledes enn vår tradisjonelle barndåp, bare at vi som regel har det når babyen er eldre. Vi er vant til å gå i kirka for å få navnet av presten. Mens man der får imamen på besøk hjem i stua. Syns det bare er kos da. I Gambia er det alltid stor stas og fest når et barn kommer til verden. Når alle er friske og fine så er det jo bare hyggelig. Man velger litt selv hvordan man skal gjøre det. Vanligvis hvis alt står bra til med mor og barn så har man fest på kvelden etter at imamen har vært der. Da steller hele familien til. Jeg har heldigvis mange damer her ellers som kommer til å ta seg av matlaginga så jeg trenger bare å kose meg med baby, men ikke alle har så stort nettverk. Jeg tenkte å se ann formen min jeg, vet jo ikke når man kommer hjem fra sykehuset eller noe. Hvis alt går bra så kommer imamen til oss en uke etterpå og velsigner babyen og gir den navn. Jeg vil gjerne at min familie skal få være med på fest fra Tyskland og Tromsø så da tenkte jeg å ha fest senere. Det er mange som har navnefest flere mnd senere.

Så veldig strengt er da vel ikke. Syns bare svigerbroren min er uansvarlig til tider. Jeg som har fått beskjed om ikke å gjøre husarbeid trenger ikke mer husarbeid. Jeg hadde ikke vært nødt til å vaske noe heller, men vil gjerne få et godt ord hos svigermor i Gambia, så det kanskje blir noen kjoler på meg og lillebaby i sommer [;)] Fikk beskjed om å ta mål av meg selv ihvertfall.

Back
Topp