Sniker fra februar.
Skjønner godt at du kan ha disse følelsene, du har jo også plutselig fått en ny og mer utfordrende hverdag i og med at han valgte å gå. Ikke rart det kommer uro og bekymringer da!
Her venter vi også nr 3, og yngste barnet er også 6 år. Til tross for hvor godt planlagt dette barnet er, og hvor mye det egentlig er ønsket av både meg om mannen, så er det ikke til å unngå at jeg også får kalde føtter i blant.
Jeg kan få tanker som: "Hva i all verden er det vi har gjort?! Vi hadde en så overkommelig og fin hverdag med de to store skolebarna våre, og nå skal vi skape kaos med å begynne helt på nytt?
Bleier, nattevåk, mammakropp og amming, og et småbarn som trenger konstant oppfølging i flere år. Panikken kan plutselig ta meg, og jeg begynner å angre på hele greia. Jeg kan også bli litt skrekkslagen over at vi har kutta ned "tida etter barn" med hele 7 år, nesten et tiår ekstra, og sannsynligvis får barnebarn på det tidspunktet siste har flytta ut.
Der forsvant den deilige partiden mannen og jeg skulle nyte i 50-åra.
MEN! Jeg vet også hva som skjer med meg i det sekundet jeg får den nydelige lille babyen vår i armene på fødestua. Det er alltid kjærlighet ved første blikk, og jeg vet at jeg kommer til å elske han like sterkt som de to andre. Jeg har også ønsket meg en stor familie, også når barna blir eldre og alle kommer hjem med kjærester og barnebarn, så jeg føler meg også så heldig! Jeg vet også at jeg er dårlig på å "tenke meg til" hvordan alt kommer til å bli, og at alt jeg egentlig trenger å fokusere på er "dagen i dag". For nå har jeg det så fint! Jeg føler meg heldig som har fått flere barn, og vet at de alle sammen kommer til å berike livene våre og hverandre sine så mye!