28 tror jegI hvilken uke er det vanlig å ta den? Fortrenger det for hver gang :-/![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
28 tror jegI hvilken uke er det vanlig å ta den? Fortrenger det for hver gang :-/![]()
Var det de sa til meg før jeg mistet første gang, da veide jeg 71 og for en bmi under 25 så skulle jeg ikke veie mer enn 68kg, så nå veier jeg 77 så må nok helt sikkert ta den nå hvertfall. Har ikke vært på kontroll enda men de skal sikkert henge seg opp I vekta denne gangen også, kjenner at jeg kommer til å bli sur om de gjør det, hvertfall legen siden jeg har vært der så mye de siste årene og ville ha hjelp og de bare sa at det ville gå seg til, og det gjorde jo det, men de må jo forstå at det tar tid og jeg har jobbet hardt hele tiden for å ikke legge på meg selv om jeg likevell har gjort det, og da kiloene begynte å komme av så har jeg jobbet enda hardere for å gå ned mest mulig, nå kan jeg jo ikke slanke meg lengre, men spiser sunt og ikke mer enn jeg trenger.
Skikkelig utblåsning dette, har bare følt at jeg har blitt så dårlig tatt i mot de siste årene, og håper ikke de blir mye fokus på vekta mi, er veldig sårt for meg da jeg alltid har vært innenfor bmigrensa før jeg ble gravid og hadde en MA og har slitt mye siden det
Det er jo da en grunn til at kroppen jobber som den gjør. Vi påfører jo kroppen dårlige vaner selv men alle kropper mottar på forskjellige vis. Jeg kan spise hva jeg vil uten å gå opp i vekt.. jeg burde vært trill rund med alt jeg spiser.. men det har jo noe med forbrenningen å gjøre. Noen er jo født med ekstra kilo selvom de trener, spiser sunt osv. Jeg skjønner at man må vite risikoen for diabetes men det blir jo nesten litt heksejakt kan det virke som for noen :/
Og mitt midjemål er på 67cm nå, så jeg ser egentlig ikke stor ut, veier bare litt ekstra. Og har hørt at midjemål er viktigere enn vekt for det er der det farlige fettet ligger.
Ja har hørt noe om det men jeg vet ingenting om det så føler ikke jeg kan uttale meg særlig om dette. Men det kan sikkert stemme om du har fått den beskjeden, jeg har lagt på meg rundt magen og er oppblåst såpass mye at jeg ser ut som jeg snart er halvveismen ser på det som litt ålreit jeg da, kanskje jeg ikke sprekker opp så mye denne gangen
![]()
Er veldig oppblåst nå jeg også, og har ikke målt på noen uker, men det som skal på nå er jo ikke fett![]()
Nei heldigvis ikkemen huden blir kanskje mer fleksibel når man har litt å gå på da, velger jeg å tenke
![]()
Håper detgreit å ha noen fordeler
hehe
Jeg må også :'( tok den forrige gang.. gud så grusomt
Er vel med bmi over 28 at man skal ta glukosetest (pluss om man har andre risikofaktorer da, som diabetes i nær familie). Tenker det er bra man får den oppfølgingen jeg. Lider meg gjerne gjennom de to timene for å sørge for at baby i magen har det bra.
Jeg tror ikke de gjør det for å dømme. De gjør det ut fra en anbefaling. Lever man sunt og fint så får man jo fine resultater på testen også, så er jo ikke noe å bekymre seg for. BMI er dessverre enste de kan måle ut fra, for de kan jo ikke vite hvordan hver enkelt lever sine liv. Er vel uansett ikke slik at man blir tvunget til å ta testen, det kan man vel velge selv. Om man absolutt ikke vil er det vel bare å la væreJa selvfølgelig, misforstå meg rett, gå igjennom testen for barnet er selvsagt for meg men det betyr ikke at jeg liker den selvomog som jeg skrev så mener jeg jo at de med risiko bør gjennomgå den også, men jeg synes det kan virke for dumt som skrevet over her at man kanskje har mer kg på kroppen enn hva en tabell mener man bør ha, er man frisk og rask ellers, uten diabetes i familien og godt kosthold så bør man ikke bli forhåndsdømt slik som mange blir.
![]()
Jeg tror ikke de gjør det for å dømme. De gjør det ut fra en anbefaling. Lever man sunt og fint så får man jo fine resultater på testen også, så er jo ikke noe å bekymre seg for. BMI er dessverre enste de kan måle ut fra, for de kan jo ikke vite hvordan hver enkelt lever sine liv. Er vel uansett ikke slik at man blir tvunget til å ta testen, det kan man vel velge selv. Om man absolutt ikke vil er det vel bare å la være![]()
Spørsmålet ditt fra hovedinnlegget var om fler vet at de må ta den og det svarte jeg på. Beklager at jeg har svart på andre ting enn det du spurte om, men det har vel strengt tatt andre i tråden også daTråden handler ikke om valg for min, men at jeg ikke liker den. Det ble som du sikkert har lest kommentert videre at enkelte føler seg dømtog det kan jeg skjønne, for jeg har vært borti fler jm og leger jeg føler ikke forstår meg eller skjønner meg. Dette er klart på andre punkter men det kan variere sted til sted og fra person til person
ønsker ingen diskusjon om dette
da kan du evnt starte ny tråd på dette om ønskelig
![]()
Synes forresten det er fint det er fler enn bare meg som gruer meg![]()
Spørsmålet ditt fra hovedinnlegget var om fler vet at de må ta den og det svarte jeg på. Beklager at jeg har svart på andre ting enn det du spurte om, men det har vel strengt tatt andre i tråden også da![]()
Jeg må ta den pga alder....kan ikke si jeg gleder meg!!!
er så kvalm atte hjelp. Spise er jo det første jeg gjør når jeg står opp. Så det kan jo bli spennende å gå så lenge uten mat...
Jeg fikk beskjed om å ta den i uke 12, og om jeg husker riktig skulle den tas en gang til senere i svangerskapet.
Ja, jeg tror det var det jordmor sa.Åh æsj.. to ganger?? Føler med deg!![]()
Ja, jeg tror det var det jordmor sa.var mye å få med seg for en førstegangsgravid med lettere angst. Hehe.