Gruer meg! Glukose test..

Sukkertøy

Glad i forumet
Jeg bare haaaater den greia..
Gikk igjennom den med begge de to andre graviditetene.. fordi min far har diabetes, er jeg utsatt for svangerskapsdiabetes. Heldigvis har jeg ikke hatt det tidligere.. men heller ingen andre plager.. ingen hodepine.. ingen kvalme ei ingen bekkenløsning. Men med denne spira er jeg kvalm, en helvettes huepine og vondt i bekken.. nesten så jeg kan banne på jeg får diabetesen også!
Men den testen er så fæl :(
Ekkel.. inn på sykehuset , fastende. Blodprøver.. vente to timer før jeg må sluke en mugge med sukkerlake , noe som forøvrig er veeeeldig kvalmende.. å så rett inn å ta blodprøver igjen.. husker jeg brakk meg.. og jeg vet jeg må ta den igjen.. og jeg gruer meg!
Noen fler som vet de må? :p

Jeg må nok ta den også pga høy bmi og min far har diabetes. Tok den med minsten også og det var grusomt. Men jeg hadde heldigvis fint blodsukker. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen og

Jeg må. Syns ikke det var så ille som andre hadde beskrevet det, verste var å faste så lenge.

Vil nok tro det vil variere for alle mtp hvor ille det er :p men jeg synes personlig det er helt jævlig :p og ikke minst kjedelig. Sulten og irritabel er jeg ikke lett å hanskes med :p for å så sluke "drikka" på under 5 min? :p haha nei jeg kan ikke si noe annet en ææææsj :p

Jeg syntes ikke den var ille...tok den med appelsin og bare bælmet den ned.... men likte ikke "spenningen" det var å sitte å vente for å få "dommen"... det gikk heldigvis bra.. men like skummelt denne gangen kjenner jeg... blæ..

Jeg må også ta :( Måtte ta med de to andre, og to ganger med nr to (spydde etter en time - utrolig frustrerende!!)
Jeg kan ikke fordra testen og gruer meg allerede :-/

Jeg syntes ikke den var ille...tok den med appelsin og bare bælmet den ned.... men likte ikke "spenningen" det var å sitte å vente for å få "dommen"... det gikk heldigvis bra.. men like skummelt denne gangen kjenner jeg... blæ..

Fikk du appelsin i?? Det må jo ha gitt bedre smak?? Det vil jeg også ha!

Jeg kunne velge mellom "uten smak", sitron og appelsin mener jeg... tok den på fredrikstad sykehus...

Jeg har 8 kg for mye, noen leger mener at det ikke har noe å si, andre mener at det er mye og risiko for svangerskap diabetis.

Men hadde en MA for 3 år siden og rett etter det fikk jeg sterke hormonforstyrrelser og la på meg over 20 kg, og fikk ikke noe hjelp da de sa at det skulle stabilisere seg selv og da ville jeg ta av meg igjen om jeg hadde eg sunt kosthold og var i fysisk aktivitet. Og i januar 2015 så stabiliserte det seg og før sommeren hadde jeg gått ned 15 kg :-) men har enda litt igjen, så regner med at jeg må ta den testen jeg også

Jeg har 8 kg for mye, noen leger mener at det ikke har noe å si, andre mener at det er mye og risiko for svangerskap diabetis.

Men hadde en MA for 3 år siden og rett etter det fikk jeg sterke hormonforstyrrelser og la på meg over 20 kg, og fikk ikke noe hjelp da de sa at det skulle stabilisere seg selv og da ville jeg ta av meg igjen om jeg hadde eg sunt kosthold og var i fysisk aktivitet. Og i januar 2015 så stabiliserte det seg og før sommeren hadde jeg gått ned 15 kg :) men har enda litt igjen, så regner med at jeg må ta den testen jeg også

Her sa jm ( nå som sist ).. du er så høy ja.. og du veier så mye.. da har du en bmi på sånn.. da er det glukosetest... ikke noe form for annen vurdering enn det...

Men hadde en MA for 3 år siden og rett etter det fikk jeg sterke hormonforstyrrelser og la på meg over 20 kg, og fikk ikke noe hjelp da de sa at det skulle stabilisere seg selv og da ville jeg ta av meg igjen om jeg hadde eg sunt kosthold og var i fysisk aktivitet. Og i januar 2015 så stabiliserte det seg og før sommeren hadde jeg gått ned 15 kg :-) men har enda litt igjen, så regner med at jeg må ta den testen jeg også

Så bra du gikk ned igjen :) jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal ta den testen fordi man har noen kg for mye. Jeg er høy og regnes vel som slank, men jeg veier faktisk 80 kg. Og jeg testes ikke pga vekt men familiær sykdom. Om man har veldig mye overvekt så kan jeg skjønne det, men så få kilo er merkelig. Men det er da bare min mening.

Her sa jm ( nå som sist ).. du er så høy ja.. og du veier så mye.. da har du en bmi på sånn.. da er det glukosetest... ikke noe form for annen vurdering enn det...

Helt idiotisk..
Jeg er 178 høy, veier vanligvis 70-75 kg varierende. Nå har jeg gått opp 5 kg. Jeg har aldri hørt noe mtp vekta mi mtp testen. Det synes jeg virker veldig uprofft. Har man en risiko for å få diabetes fordi det ligger i familien osv så skjønner jeg det, eller om man sliter med mye overvekt. Men bare fordi man har , ja si 10 kg for mye ifølge en tabell, nei det skjønner jeg ikke. Jeg er ikke født med en bruksanvisning. Tror ikke jeg fikk noen i posten da jeg ble gravid heller :p

Helt idiotisk..
Den slo ikke ut sist... men kjenner jeg er livredd for at den skal slå ut da... må jo inrømme det... har ikke noe diabetes i familien.. men merker jeg har blitt sååå slapp på brus blant annet i det siste.. og mine KG ligger på magen... akkurat sånn de ikke bør... såå.... men blæææ....

Var det de sa til meg før jeg mistet første gang, da veide jeg 71 og for en bmi under 25 så skulle jeg ikke veie mer enn 68kg, så nå veier jeg 77 så må nok helt sikkert ta den nå hvertfall. Har ikke vært på kontroll enda men de skal sikkert henge seg opp I vekta denne gangen også, kjenner at jeg kommer til å bli sur om de gjør det, hvertfall legen siden jeg har vært der så mye de siste årene og ville ha hjelp og de bare sa at det ville gå seg til, og det gjorde jo det, men de må jo forstå at det tar tid og jeg har jobbet hardt hele tiden for å ikke legge på meg selv om jeg likevell har gjort det, og da kiloene begynte å komme av så har jeg jobbet enda hardere for å gå ned mest mulig, nå kan jeg jo ikke slanke meg lengre, men spiser sunt og ikke mer enn jeg trenger.
Skikkelig utblåsning dette, har bare følt at jeg har blitt så dårlig tatt i mot de siste årene, og håper ikke de blir mye fokus på vekta mi, er veldig sårt for meg da jeg alltid har vært innenfor bmigrensa før jeg ble gravid og hadde en MA og har slitt mye siden det

Back
Topp