Gruer med sånn til å fortelle det

Camillae

Betatt av forumet
Jeg gruer med sånn til å fortelle det til sjefen min... Hun er utrolig snill så er ikke det, men denne graviditeten var ikke akkurat planlagt og jeg begynner ikke i jobben før 25 august. Har vært vikar der nesten 100% siden mars, men er ikke fast ansatt før 25 august... Flere som nettopp har fått ny jobb eller ikke har begynt enda?

Eg har nett fått ny jobb og starte på mandag. Eg sa bare at vi har et lite problem, eg er gravid, eg kan ikke ta abort pga jobben.... Kom ikke lengre. Dama gratulerte meg med det samme:) å sa det var ingen problem:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Jeg har nettopp begynt i ny jobb :) Begynte 1.juli så har ikke jobbet 1 mnd enda. Skal fortelle det når sjefen kommer tilbake fra ferie om 2 uker. Gruer meg masse jeg og. Men de kan jo ikke gjør e noe akkurat. Bare håper hun ikke blir sur liksom :( hehe

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Nei de kan jo ikke gjøre noe, men det er som du sier at du håper hun ikke blir sur. Det er det jeg er mest redd for, at hun skal bli sur og at det vil bli en dårlig stemning mellom oss

Jeg begynte i ny jobb for en mnd siden. Vikar for ei som er 100% sykemeldt. Så jeg har hvertfall ikke lyst til å fortelle det. Dessuten så mistrives jeg sånn at jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag (trives ikke med arb.oppgavene og savner kollegaer da jeg er den eneste ansatte). Så jeg ser rett og slett etter ny jobb til tross for at det er et elendig tidspunkt å gjøre det på!

Jeg begynte i ny jobb for en mnd siden. Vikar for ei som er 100% sykemeldt. Så jeg har hvertfall ikke lyst til å fortelle det. Dessuten så mistrives jeg sånn at jeg gruer meg til å gå på jobb hver dag (trives ikke med arb.oppgavene og savner kollegaer da jeg er den eneste ansatte). Så jeg ser rett og slett etter ny jobb til tross for at det er et elendig tidspunkt å gjøre det på!
Jeg ble også ansatt for en som var sykemeldt. Men nå har jeg kontrakt som sier faste timer/prosent uten noe utløpsdato så hun har nok sluttet. Egentlig ønsker jeg også å se etter ny jobb. Der jeg jobber er det så ekstremt lite å gjøre. Så jeg står egentlig rett opp og ned på fliser i 6-7 timer. Helt alene. Så er ikke så veldig kjekt :( men litt kjipt å søke etter ny jobb nå syns jeg. Litt dårlig timing hehe.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Huff!! Det høres fryktelig kjipt ut! :/ Jeg har ikke noen faste vakter eller stillingsprosent, så det stresser meg i forhold til eventuell sykemelding senere dersom jeg blir i jobben. Jeg tror jeg burde sette meg inn i hvordan det der fungerer!

Begynte i ny jobb 2. Mai. Ble gravid samme mnd, ikke planlagt at det skulle skje så fort, men babyen var ønsket. Er redd for å si i fra selv, tørr ikke å si noe før jeg har vært hos lege eller jordmor. Føles ikke helt virkelig enda.

Jeg har vært i vikariat på det samme stedet i 3 år, og nå i vår fikk jeg tilbud om fast stilling som tiltrer fra 1.august. Mine arbeidsgivere vet heller ingenting om graviditeten, men det er ingen overraskelse at unge damer får barn. Om sjefen blir sur fordi de ansatte har et privatliv utenom jobben, vitner det om veldig dårlig lederskap! Håper dere alle får positive tilbakemeldinger fra sjefene deres :D

Dere som tenker på å bytte jobb, mister dere ikke retten på full lønn i permisjonstiden dersom dere ikke har jobbet der i seks fulle måneder? Har ikke satt meg inn i reglene da jeg har vært fast ansatt i flere år der jeg er, men er viktig at man får punget maks ut av pengekassen ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dere som tenker på å bytte jobb, mister dere ikke retten på full lønn i permisjonstiden dersom dere ikke har jobbet der i seks fulle måneder? Har ikke satt meg inn i reglene da jeg har vært fast ansatt i flere år der jeg er, men er viktig at man får punget maks ut av pengekassen ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Man må ha vært i arbeid i 6 av de nærmeste 10 månedene, men det trenger ikke å være på den samme arbeidsplassen :)

Jeg er selv sjef og har opplevd dette flere ganger, har stort sett kvinnelige ansatte så oddsen er stor :) Jeg har alltid blitt veldig glad og opprømt, selvom timingen kanskje ikke er den beste for bedriften. Men vet dere hva? Vi kan ikke planlegge en graviditet etter når det er mest gunstig i bedriften. Dette er privat, og som arbeidsgiver har jeg ingenting jeg skulle sagt. For meg er det viktigst å tilrettelegge slik at den gravide kan jobbe så lenge som mulig :) Sett dere inn i rettighetene dere har som gravide, og unnskyld språket.. Gi blanke faen hvis sjefen blir sur! Dårlig samvittighet og stress er det SISTE vi trenger med en spire i magen :love7

Så heldig de er som har en så snill sjef som deg :-D får prøve å bare ikke bry meg om det hvis hun sier noe negativt :-)

Jeg har også vært vikar i 2 år på samme sted. Har blitt lovet fast jobb fra 1/9, men har ingenting skriftlig enda! Gruer meg litt til å fortelle om det jeg også, føler det blir sånn: "nå har hu fått fast jobb, ja. Da skal hu ha barn!" Men det er som dere sier, man må regne med at unge damer vil ha barn ;) jeg forteller det om et par uker tenker jeg. Da erjeg over tolv uker, og sjefen er tilbake fra ferie. Og mest sannsynlig er kontrakten skrevet under ;)

Jeg har også vært vikar i 2 år på samme sted. Har blitt lovet fast jobb fra 1/9, men har ingenting skriftlig enda! Gruer meg litt til å fortelle om det jeg også, føler det blir sånn: "nå har hu fått fast jobb, ja. Da skal hu ha barn!" Men det er som dere sier, man må regne med at unge damer vil ha barn ;) jeg forteller det om et par uker tenker jeg. Da erjeg over tolv uker, og sjefen er tilbake fra ferie. Og mest sannsynlig er kontrakten skrevet under ;)
Vent til du har fått kontrakten du! Prøv å ikke tenke på hva jobben mener. Du har mange år å jobbe på senere. De fleste får jo barn, så det må de bare regne med.

Selv leder og fått graviditets nyhetene flere ganger :) Det passer jo aldri selvfølgelig, men det gjør ingenting, løser seg alltid og er noe jeg forventer når jeg ansetter kvinner mellom 20 og 40 :) Nå var det min tur til å overraske min sjef - gruet meg ja - men ble positivt overrasket over reaksjonen :)) Men med nummer 2 hadde jeg en leder som ikke taklet det så bra dessverre.

Back
Topp