Gruer eller gleder dere dere til Fødselen....??????

Dorothy_1

Gift med forumet
Dere som er ganske langt på vei, Er det slik at dere gruer dere til fødselen starter, Eller GLEDER dere dere bare til og få det overstått??????
Jeg gruer meg en del akkurat nå, Men lurer på om Jeg kommer til og skifte mening etter hvert..... [:D]

jeg har egentlig aldri gruet meg til fødselen.. men nå som den begynner og nærme seg så gruer jeg meg litt... men gleder meg også da[:D]

Jeg er sikkert litt rar, men jeg gleder meg faktisk! Tror det blir en stor opplevelse for både meg og min mann, og jeg håper virkelig at jeg får føde vanlig.. Mulig jeg ombestemmer meg nærmere fødselen men..[;)]

Må si jeg gleder meg litt samtidig som jeg gruer meg.. Mannen min gruer seg mer enn det jeg gjør tror jeg.. Det er bare 3 uker igjen til termin, så det er jo enda mange dager og grue seg på.. Men det er veldig betryggende og kunne lese så mye i alle de fine bøkene som finnes nå.. [:)] en ting er også sikkert det skal bli godt og bli ferdig..

gruer meg. helt klart. min tvillingsøster la med veer i 40 timer...

Jeg gleder meg faktisk, jeg!
Har ikke født før, så jeg vet jo ikke hvor vondt det gjør[;)]
Gleder meg til å treffe dette barnet snart, som bor inni meg [:)]

Jeg både gleder og gruer meg.. Gruer meg til smertene, men gleder meg mer over det som skal ut, så det veier igrunn opp for alt som kommer til å gjøre vondt.[:D]
Har aldri født før, så vet heller ikke hva jeg går til, men det er kanskje like greit..

Jeg gruet meg mer denne gangen enn med de to andre, Stort sett gjennom hele svangerskapet. Men nå er det bare 10 dager igjen og jeg vet det er ingen vei tilbake. Babyen må ut den, samtidig som jeg nå er så lei at egentlig kan du vel si jeg gleder meg. [8|]

Jeg gruet meg veldig til fødselen i midten av svangerskapet.....men nå når det virkelig begynner å nærme seg(bare 7 uker til termin) gruer jeg meg egentlig ikke[:)]Alt begynner å bli så tung....har vondt i ryggen,er sliten og trøtt,kvalm faktisk til tider,vann i kroppen.......så det skal bli en lettelse å få ut nurket[:D] Har 2 venniner som har født nettop,å det var bare positive fødselshistorier[:D]

Så fødselen ser jeg frem til,ikke lenge til så skal jeg pakke bagen jeg skal ta med til sykehuset[;)]Alt kan jo skje så[:)]

Gleder meg til babyen kommer ut og jeg blir ferdig med svangerskapet, men kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til selve fødselen..

Jeg gleder meg masse!!!!!Hadde det så fint forrige gang.Det er jo ikke sikkert det blir sånn nå men smertene er jeg ikke redd for!

Gleder meg nok mest, men... litt skummelt og litt usikker på om jeg klarer dette også.
[8|]

Hittil i svangerskapet har jeg overhodet ikke gruet meg til fødselen. Synes egentlig det er litt rart, for jeg er egentlig ikke så veldig tøff fysisk, men hvor naivt det enn kan virke så bare gleder jeg meg til alt sammen. Det er liksom bare veslejenta som skal komme som står i hodet på meg hele tiden. Jeg vet jo at det er smertefullt å føde, men det blir vel ikke noe bedre om man tar sorgene på forskudd?

Gruer meg ganske mye, men prøver å ikke å tenke på det. Når det nærmer seg er nok det eneste man tenker på å få den lille ut

vil ikke si at jeg gleder meg til selve fødselen...men litt til å vite at det er igang å at jeg slipper å gå å vente lenger[:D]
men mer til tiden etter at barnet har kommet ut...

Jeg må si at jeg gleder meg masse!!! Forrige fødsel var en fantastisk opplevelse, og nå vet jeg mer hva jeg går til og vil faktisk prøve å nyte det, viss jeg får muligheten da. Ting kan selvfølgelig skje, men med en normal fødsel som sist, vil jeg prøve å kjenne mer etter på ting og ikke bare være så opptatt av meg selv. Så gleder meg massevis ja!

Siden jeg skal ha ks gleder jeg meg mer enn gruer meg. Skal bli godt å få se kosegutten.

Jeg kan ikke si at jeg gruer meg akkurat, men det er klart jeg tenker mer og mer på at jeg faktisk skal presse ut en unge.. he he.

Skjønner at det kommer til å gjøre forferdelig vondt, men den smerten er jeg sikker på at jeg kommer til å glemme rimelig fort når jeg får henne i armene..

Så jeg gleder meg mye mer enn jeg gruer meg iallefall!! [:D]

Husker av egen erfaring at jeg grudde meg ofte frem tl jeg ble sånn ca 7-8 mnd på vei, da var jeg såååå lei av den magen og vekten. Jeg var såååååååååå klar til å føde.
Men jeg husker at 5 dager før jeg selv fikk, så fikk en nær vennine av meg, når jeg fikk beskjeden om at hun nå var ferdig så trillet tårene i strie strømmer, fo da ville jeg også, men på samme tid så ville jeg ikke.
Tenkte ofte at når riene kommer kommer jeg til å bli skikkelig redd, men det ble jeg ikke.
Tror at man er bygget slik jeg, heldigvis, at man takler det som kommer når det kommer.

Jeg husker så godt da en venn av meg fikk barn, og han fortalte meg om konen som hadde ligget i x-antall timer med rier og mistet ekstremt masse blod. Da sa jeg uff det hadde jeg ALDR klart. Joda sa han, det hadde du for det MÅ du bare!
Er jo sant det da.

Hm...hva kan jeg si..hadde en ganske tøff fødsel sist, men gruer meg i grunnen ikke så mye til det! Håper bare at første mann banet vei til jenta som kommer..hehe!!

Gruer meg i grunnen mer til tiden etter fødselen jeg....vare et stort H..... forrige gang...så jeg er godt forberedt denne gangen.....

Men gleder meg i grunnen til å ha gullungen her da...så ja....gleder meg til det er overstått, men nyter fortsatt graviditeten og kan vente litt til..hehe!

Back
Topp