Gruer du deg til pressriene?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
nei.. for jeg har ikke fått dem før jeg faktisk kunne presse, og de var til stor hjelp :)
meeen om de kommer tidligere enn når man har full åpning, så sliter mann litt :P

Nei, absolutt ikke, da er man jo snart i mål :) Det var det som holdt meg oppe på slutten :)

Hadde ikke trykketrang/pressrier sist gang jeg, så vet ikke åssen det er.. Husker at jeg syns det var veldig tungt å presse sist. Måtte mye vilje til :)

Hadde ikke trykketrang/pressrier sist gang jeg, så vet ikke åssen det er.. Husker at jeg syns det var veldig tungt å presse sist. Måtte mye vilje til :)

ja det kan jeg tenke meg :eek: med pressrier, så presser kroppen selv.. nesten uansett om man vil eller ikke :P så er bedre med disse riene mot slutten ja! :)

Ja! Syns det var det værste med hele fødselen!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hadde pressrier/trykketrang fra 8 cm sist. Det gikk forsåvidt kort tid til full åpning, men fordi snuppa lå feil vei (stjernekikker) så lå hun bare og stanget. All trykketrang forsvant jo når de ville ha meg opp i fødesengen, så måtte presse mye for egen maskin. Ble til slutt vakum alikevel, siden snuppa ikke klarte å komme seg ned på egenhånd.

Tross denne opplevelsen fra sist så gruer jeg meg ikke til pressriene. De er ganske befriende!
Håper bare ting ligger tilrette slik at jeg får velge fødestilling selv neste gang :)

Hadde pressrier fra 4-5 cm sist og måtte holde igjen helt til 10 cm. Det var tungt, men da jeg fikk presse var det som å komme til himmelen, rett og slett deilig. Han kom på bare tre press så husker jeg tenkte at jeg kunne holdt på enda lengre da legen sa at en til så kommer babyen.

Med første fikk jeg også pressrier på 5 cm, så det var grusomt å "holde igjen" til jeg fikk 10 cm og når jeg endelig fikk det, pressa jeg i 1 time men med nr 2 var det fantastisk, to press og ute var ungen :) Men det er "gode" rier, for man får endelig jobbe "med" kroppen ! :)

Nei :) Det er den beste delen av fødselen, synes jeg, for da er man jo nesten ferdig + kan endelig gjøre noe aktivt, ikke bare ligge og "ta i mot" smertene..

Med første måtte jeg vente en time med pressrier før jeg fikk trykke han ut for han lå for langt oppi bekkenet, det var tungt! Men deilig når jeg endelig kunne presse :)

Med andre hadde jeg 2-3 min med pressrier og så var gutten ute ;) (med første presset jeg i 42 min)

nei ikke i det hele tatt :-)

ja det kan jeg tenke meg :eek: med pressrier, så presser kroppen selv.. nesten uansett om man vil eller ikke :P så er bedre med disse riene mot slutten ja! :)

Har hørt at mange babyer må få hjelp ut med vakuum/tang når mor ikke har pressrier. Så er litt stolt at jeg klarte det alene :) Må jo si at det føltes ut som noe mangla uten trykketrang. Håper jeg får det denne gangen :)

Har hørt at mange babyer må få hjelp ut med vakuum/tang når mor ikke har pressrier. Så er litt stolt at jeg klarte det alene :) Må jo si at det føltes ut som noe mangla uten trykketrang. Håper jeg får det denne gangen :)

Ja du burde være stolt..fordi det er ikke lett.. med nr 2, så orket jeg ikke å vente på neste rie, og litt av hodet var ute.. så jeg valgte å presse forde.. men det var myyye vanskeligere å klare det:eek::p

*sender fra pipe-gjøken*

Ja du burde være stolt..fordi det er ikke lett.. med nr 2, så orket jeg ikke å vente på neste rie, og litt av hodet var ute.. så jeg valgte å presse forde.. men det var myyye vanskeligere å klare det:eek::p

*sender fra pipe-gjøken*

Er nok enda vanskeligere når man presser utenom riene. Det har jeg ikke prøvd. For jeg pressa bare når jeg hadde rier. Prøvde å gjøre som jordmora sa :P

Er nok enda vanskeligere når man presser utenom riene. Det har jeg ikke prøvd. For jeg pressa bare når jeg hadde rier. Prøvde å gjøre som jordmora sa :p

hehe ja er greit å høre på dem ;) hun sa til meg at jeg kunne fortsette å presse hvis jeg orket, og kjente at det gjorde ganske så vondt der nede akkurat da, så jeg bare presset :P men husker ikke om det kom en rie til eller ikke..

Nei,gruer meg ikke til presssrier.. Var den beste delen av fødselen første gang,andre gang rakk jeg ikke kjenne de før snuppa kom ut. Gikk så fort plutselig ;)

hehe ja er greit å høre på dem ;) hun sa til meg at jeg kunne fortsette å presse hvis jeg orket, og kjente at det gjorde ganske så vondt der nede akkurat da, så jeg bare presset :P men husker ikke om det kom en rie til eller ikke..

Man har lett for å glemme mye av det som skjedde når man først får babyen opp til seg :) heldigvis :)

Man har lett for å glemme mye av det som skjedde når man først får babyen opp til seg :) heldigvis :)

ja det er helt sykt :eek :D også så deilig at så fort barnet er ute, så stopper de intense smertene :D det hadde jeg ikke trudd før jeg fikk nr 1 :P også at de timene med tortur av smerter plutselig er helt verdt det når man får babyen på seg <3

ja det er helt sykt :eek :D også så deilig at så fort barnet er ute, så stopper de intense smertene :D det hadde jeg ikke trudd før jeg fikk nr 1 :P også at de timene med tortur av smerter plutselig er helt verdt det når man får babyen på seg <3

Ja man føler seg plutselig mye bedre når babyen er ute! Å da er det så verdt det :D Er jo en utrolig opplevelse å sette et barn til verden, gleder/gruer meg :P

Back
Topp