Gruer du deg til å føde?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Grugleder meg :) Hadde i bunn og grunn en veldig fin opplevelse sist fra selve fødselen, men jeg var helt ute i dagene etter fødselen og mye plager med stramme sting i lange tider etterpå. Ser flere nevner renselsen som noe de gruer seg til, der har jeg tydeligvis fortrengt noe for jeg husker det ikke som spesielt grusomt :P Ikke moro å blø i ukesvis selvfølgelig, men husker ikke at det plaget meg så altfor mye. Etterriene, der i mot, de gruer jeg meg til!

Nei, jeg gruer meg ikke i det hele tatt. Jeg hadde en lang fødsel sist, men alt i alt synes jeg det var en fin opplevelse :)

Grugleder meg :) Hadde i bunn og grunn en veldig fin opplevelse sist fra selve fødselen, men jeg var helt ute i dagene etter fødselen og mye plager med stramme sting i lange tider etterpå. Ser flere nevner renselsen som noe de gruer seg til, der har jeg tydeligvis fortrengt noe for jeg husker det ikke som spesielt grusomt :P Ikke moro å blø i ukesvis selvfølgelig, men husker ikke at det plaget meg så altfor mye. Etterriene, der i mot, de gruer jeg meg til!

Enig med deg! Kan ikke huske renselsen Som veldig plagsom, tror heller ikke jeg blødde så lenge etterpå.. Etterriene derimot, de var jeg ikke helt forberedt på som førstegangsfødende! DE var vonde! Og det sies at de blir verre etter hver fødsel:/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg vurderer å søke om keisersnitt denne gang? Flere?

Hva er etterrier?

Smertene er jeg ikke red for, men det jeg er redd og engstelig for er om jeg skal revne og bli ødelagt der nede....

Hva er etterrier?
etterrier er rier man får i timene og dagene etter fødsel. de er vel kanskje verst på en måte for de kommer det jo ikke noe godt utav på en måte slik som under fødsel.
men blir de skikkelig vonde kan man få smetestillende for smertene da. det sies at etterriene blir verre for hver fødsel.

etterrier er rier man får i timene og dagene etter fødsel. de er vel kanskje verst på en måte for de kommer det jo ikke noe godt utav på en måte slik som under fødsel.
men blir de skikkelig vonde kan man få smetestillende for smertene da. det sies at etterriene blir verre for hver fødsel.

Jeg hadde mest etterrier når jeg ammet. Jeg ble fortalt at det hjelper livmoren og trekke seg sammen (?).

Jeg hadde mest etterrier når jeg ammet. Jeg ble fortalt at det hjelper livmoren og trekke seg sammen (?).
ja jeg har også hørt begge de tingene:-) jeg hadde etterrier både når jeg ammet og ikke, men de ble vel hakket værre og hyppigere når jeg ammet ja.

takk for svar :)

Grugleder meg! Tenker at alle andre mødre her i verden har vært gjennom en fødsel, så da er det ingenting som tilsier at jeg ikke skal klare det. Men blir nok litt mer nervøs når det nærmer seg termin :-)

Ja det gikk jo ikke akkurat som en dans på roser sist, så jeg kjenner at den følelsen av hjelpesløshet ikke frister på nytt! Men så gikk det jo så fint! Jeg kan ikke huske så mye av renselsen, det eneste var vel all svettingen og dusjingen :) Vondt å rense stingene hjemme også. (ble klippet og revnet vel en del!) Men følelsen av å ha den lille kroppen på brystet, det vil jeg gjerne oppleve igjen :)

Back
Topp