"Gruer du deg ikke til fødselen"?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Min tante i dag, som ikke har barn fra før av, kunn meg som fosterbarn, ringte i dag og lurte på hvordan jeg har det. Vi skravlet litt og hun spør: "Herregud, gruer du deg ikke? Jeg blir helt kvalm jeg når jeg tenker på hva du skal gjennom"

Jeg prøver å fokusere på at jeg er skapt for å gjøre dette og ut skal det, smerte eller ei, så jeg kjenner jeg blir ganske opprørt når folk sier slikt! Det er jo ikke akkurat enkelt å prøve å fokusere på at "dette klarer jeg, smerten holder jeg ut" når en får høre den!

Har hørt mange vonde fødselshistorier og det har gått greit og jeg mistet ikke motet av å høre henne få helt noja på mine veine, jeg bare syns det var utrolig respektløst! Nesten at hun vil at jeg skal bli nærvøs og miste hodet...

Måtte bare klage litt!!!
 
Oh lord!!! Alt folk får seg til å si, jeg blir så oppgitt :arghh:
Uansett hvor lite man tenker seg om, så er det utrolig dårlig gjort av henne å lire av seg slikt.
Håper du tar det over hodet, og setter det på uvitenhetskontoen hennes.
Fortsett med fokuset du har hatt, for det er helt glimrende. Dette klarer du fint:hello2
 
Oh lord!!! Alt folk får seg til å si, jeg blir så oppgitt :arghh:
Uansett hvor lite man tenker seg om, så er det utrolig dårlig gjort av henne å lire av seg slikt.
Håper du tar det over hodet, og setter det på uvitenhetskontoen hennes.
Fortsett med fokuset du har hatt, for det er helt glimrende. Dette klarer du fint:hello2

Ja, jeg syns hu kunne holdt snavla si, men det blir lagt inn i glemmeboka mi ;) for det kom virkelig fra uvitenhetskontoen hennes :p

Jeg skal aze denne fødselen med stil :hilarious:
 
Huff det var en ubeteknksom tante, men hyggelig at hun ringer deg og tenker på hvordan du har det. Jeg går nesten ut fra at hun ikke har barn selv da når hun sier sånt.... Du har uansett riktig fokus, dette går bra bare fortsett å stole på deg selv og dine medfødte fødekrefter:)
 
Huff det var en ubeteknksom tante, men hyggelig at hun ringer deg og tenker på hvordan du har det. Jeg går nesten ut fra at hun ikke har barn selv da når hun sier sånt.... Du har uansett riktig fokus, dette går bra bare fortsett å stole på deg selv og dine medfødte fødekrefter:)


Hun har ikke egne barn nei, jeg flyttet dit etter at min mor døde, så hun er tante og fostermor :) og har vert en stor støtte, så hun skal få lov til å bli bestemor :) Men jeg har satt ned noen regler :p som ikke no godteri før vi bestemmer og andre små ting, og hadde vert kjekt om hun kunne tenkt litt før hun pratet :p men det filteret mangler hun ;) ler
 
Jeg tror ikke jeg ville tatt det hun sa alvorlig, med tanke på at hun selv ikke har født. Det hadde vært helt annerledes om hun hadde det... Så det er bra du innstiller deg på å ignorere det hun sa til deg. :p
 
Føler ikke reaksjonen din var akkurat teit. Handler trossalt om respekt og hensyn til den gravide, men fint at du tar det med et smil (?) da :) Opplevde en litt mer uhyggeligere hendelse tidligere i dag.

Var en "sinna" status på fb om det å få barn tidlig osv. Jeg kommenterte at jeg er enig med han og man vet best selv når man er klar, men at man ikke skal dømme andres valg, spesielt ikke hvis det er fordi personen har gått gjennom vanskelige ting og sliter litt. Han svarte "kan man ikke ta vare på seg selv, kan man ikke ta vare på andre :)" var en annen som sa seg enig med han. Fikk inntrykk av at de rakka litt ned på meg (de kjenner meg godt) for at jeg valgte å beholde til tross for at jeg slet endel før jeg fant ut av graviditeten og da ikke bør ha ansvar for et liv. Ble en stor diskusjon på innboks ettersom jeg hadde en annen mening om det. Hele greia provoserte meg skikkelig, samtidig som jeg ble litt lei meg. Ligger bare nå og lurer på om andre tenker jeg blir en dårlig mor, men man må vel bare heve seg over sånt? :)..

Ble litt ut av hovedtemaet, men det går vel nesten for det samme -uvitenhet? Syns det er dårlig og tankeløst gjort. Føler hvertfall ikke det er nødvendig med sånne uttalelser til en hormonbombe :p
 
Last edited:
Føler ikke reaksjonen din var akkurat teit. Handler trossalt om respekt og hensyn til den gravide, men fint at du tar det med et smil (?) da :) Opplevde en litt mer uhyggeligere hendelse tidligere i dag.

Var en "sinna" status på fb om det å få barn tidlig osv. Jeg kommenterte at jeg er enig med han og man vet best selv når man er klar, men at man ikke skal dømme andres valg, spesielt ikke hvis det er fordi personen har gått gjennom vanskelige ting og sliter litt. Han svarte "kan man ikke ta vare på seg selv, kan man ikke ta vare på andre :)" var en annen som sa seg enig med han. Fikk inntrykk av at de rakka litt ned på meg (de kjenner meg godt) for at jeg valgte å beholde til tross for at jeg slet endel før jeg fant ut av graviditeten og da ikke bør ha ansvar for et liv. Ble en stor diskusjon på innboks ettersom jeg hadde en annen mening om det. Hele greia provoserte meg skikkelig, samtidig som jeg ble litt lei meg. Ligger bare nå og lurer på om andre tenker jeg blir en dårlig mor, men man må vel bare heve seg over sånt? :)..

Ble litt ut av hovedtemaet, men det går vel nesten for det samme -uvitenhet? Syns det er dårlig og tankeløst gjort. Føler hvertfall ikke det er nødvendig med sånne uttalelser til en hormonbombe :p

Huff hvorfor kan ukke folk bare bry seg om seg selv!!! Uvitenhet ja, man kan klare seg uten :shifty: en må velge kampene sine, men en blir jo skikkelig provosert og klarer inne å skrolle forbi! Spesielt ukke når hormonene klorer seg fast i tastaturet :p
 
Huff hvorfor kan ukke folk bare bry seg om seg selv!!! Uvitenhet ja, man kan klare seg uten :shifty: en må velge kampene sine, men en blir jo skikkelig provosert og klarer inne å skrolle forbi! Spesielt ukke når hormonene klorer seg fast i tastaturet :p

Det hele startet ganske greit ettersom vi alle er forskjellige og har ulike meninger og syn på ting. Var jo enig i en del, men å plutselig bestemme seg for å "angripe" meg via innboks var ikke greit :p

Men meldte meg til slutt ut av både diskusjonen på status og innboks, for å bruke krefter på andres dumme uttalelser orker jeg altså ikke! :p
 
Last edited:
Det er alt for mye fokus fra "andre" på hvor vondt og grusomt det er, og hvilke smertelindring man bør ta. I stedet burde man fokusere, som deg, på at dette skal man klare. Man er skapt for det osv. Resten kan man ta som det kommer:) Jeg klarte selv filtre bort mange av "dette er umulig"- tanken, og tror det hjalp meg utrolig mye under fødselen! Så hold på den tanken du. Det går faktisk helt fint:)
 
Det er alt for mye fokus fra "andre" på hvor vondt og grusomt det er, og hvilke smertelindring man bør ta. I stedet burde man fokusere, som deg, på at dette skal man klare. Man er skapt for det osv. Resten kan man ta som det kommer:) Jeg klarte selv filtre bort mange av "dette er umulig"- tanken, og tror det hjalp meg utrolig mye under fødselen! Så hold på den tanken du. Det går faktisk helt fint:)

Det kommer til å bli den aller beste opplevelsen i hele mitt liv <3 åh som jeg gleder meg!
 
Back
Topp