GRRRRR, dagens irritasjonstråd!!

cco

Flørter med forumet
Kjenner jeg holde på å sprekke her, og det er nok ikke "bare" hormonenen som styrer, hehe..
I lunsjen i dag kom plutselig en perifer kollega og begynte å klappe meg på skulderen, se på meg med spørrende øyne og peke på magen min.. (som om jeg ikke allerede føler meg nok som en oppblåst ku som det er..). Jeg bare kikket rart på henne og reiste meg for å gå på kjøkkenet med koppen min (som var planlagt før hun begynte å tafse på meg). Pinadø kommer kjerringa etter meg og bare "jeg måtte nå bare spørre om dere kanskje er to?!?!". Jeg ble helt paff og bare "nei, men vi prøver nå på det".." jaja, sier hun, jeg måtte nå bare spørre..."
MÅ man nå virkelig det?!?! Hva i all verdens navn og rike skal hun spørre og grave for?! Hun hadde sagt til min kollega før jeg kom inn (som faktisk vet at jeg er gravid) at hun syntes at det var noe nytt med meg..
Javel, tenk hva du vil, din slarvekjerring, hvis jeg hadde villet at du skulle vite at jeg var gravid, ja, da hadde jeg vel delt nyheten min med deg?
Nå skal det sies at hun som spurte er avdelingens store sladrekjerring som ikke innehar et snev av vibber i forhold til normal etikette og hva som sømmer seg eller ikke..
Hun endte i alle fall opp meg å gjøre meg mer irritert enn jeg har vært på lenge :P
mulig jeg overreagerer en smule her, men.. kjenner bare jeg blir overrasket over hva folk kan finne på å spørre om.. uten å tenke et sekund på at det ikke nødvendigvis er alt man ønsker å dele med gud og hvermannsen..

Fikk en melding på facebook også i går, fra en av mødrene i barnehagen (!). Jeg tenkte meg ikke om i det hele tatt, og la inn bud på en gravid-turbukse inne på en salgsgruppe på facebook. Det gikk to sekunder, så fikk jeg melding fra henne som jeg knapt nok sier hei til når vi møtes i barnehagen "hei, så du la inn bud, er dere gravide?!?!". Svarte at jeg handlet for en venninne, jeg.. vurderte å si at neida, jeg har bare lagt på meg litt, jeg.. men det svaret kom lenge etter at "samtalen" var ferdig.. og jeg undres nok en gang hva folk finner på å spørre om...

Herregud folk skjønner ikke at svangerskap for mange, spesielt i perioder, er vanskelig å skulle dele med gud og hverman. Om det nå er fordi man har prøvd lenge uten å lykkes, er redd for å miste eller hva. Synes det var lite sensitivt av kollegaen din å spørre på den måten, og du har min fulle forbanna-støtte :P

Hoho, du har min støtte også! Tror jeg hadde blitt grådig fornærmet om noen sa det til meg! De kan tenke hva de vil, men jeg må si det er en smule frekt å spørre om sånne ting når du ikke vet. Det kunne jo i verste fall vært at du bare hadde lagt på deg!

Skjønner deg godt ! :) All grunn til å bli oppgitt!

Det der er så forbanna frekt !! Hva om man ikke er gravid og kanskje bare er litt sånn smålubben...folk kan bli kjempesåret av slikt. Jeg kunne aldri spurt noen om det selv :/

Jeg er tjukk fra før, men merker at jeg får skikkelig lyst til å kjøre en "Nei lavkarbo funker visst bare hvis man faktisk klarer å kutte ut godteri" e.l på folk son hinter /spør (!) om sånt. Evt bli litt såra og si "nei, men trodde ikke de to kosekiloene syntes så godt".. Merkelig hva folk får seg til å lure på!

Så utrolig frekt! Jeg har arbeids genser på jobb og har vært hos sjefen og fått en genser i større størrelse så kollegaene mine ikke ska se det ennå... Er bare enkelte folk som ikke har folkeskikk..

What!? E hadde smelt en lang tralle til den kjerringa! Litt sånn her: hva faen får deg til å tro at du bare kan spørre folk om sånn? Hva om jeg er det og jeg vil helst unngå at den store og allmektige sladrekkerringa på jobb skulle vite det?? Eller hva om jeg akkurat hadde mista? Eller bare lagt på meg litt?? Makan til frekkhet og ufølsomhet!!

I sommer, når jeg IKKE var gravid, skulle vi gjennom sikkerhetskontrollen på vei hjem fra syden. Hun sikkerhetsdama som sto der sa "Oh, its a boy or a girl?" Jeg ble litt forfjamset og trudde hun mente dattra mi på 4 år, å jeg svarte "shes a girl" litt sånn paff siden hun hadde jo kjole på... da sier hun dama igjen "oooh, you not pregnant? It looked lkke you were.. im so sorry!!"

Trenger jeg å si at det la en demper på godfølelsen fra ferien?

Noen kan ikke tenke klart......

Jeg endte opp med å sende henne en mail, jeg.. og bare forklarte at jeg syntes spørsmålet hennes var langt over den grensen jeg følte var passende og naturlig, og at jeg følte hun invaderte mitt privatliv. Om det så var slik at jeg er gravid, så var det helt og fullstendig opp til meg å vurdere når og hvem jeg ville dele det med, og jeg håpet hun tenkte seg om to ganger før hun spurte meg eller andre om lignende spørsmål igjen..

Helvetes kvinnfolk ;) don`t mess with a pregnant woman, hehe... hormoner, hormoner, hei-hei-hei :P

Herlighet, for et kvinnfolk!! Bra at du gav tilbakemelding til henne!

Det er fasinerende at folk tror at graviditet og mager er allemannseie, noe som er så privat!

Freeeekt!!!:mad:

Det er helt utrolig hvor lite folk tenker. Rett etter en SA ifjor kom en kollega og gratulerte meg med graviditeten. Noen hadde sett meg drikke kola i baren på forrige jobbkonferanse. Jeg ble helt satt ut, trodde virkelig ikke at noen kunne være så idioter. Nå er jeg mer forberedt på å sette en evt frekk kjerring i forlegenhet. Det er da fullt opp til MEG, når jeg vil dele den evt nyheten med kolleger!

Nysgjerrig om du fikk noe tilbakemelding fra henne jeg :)

Ånei, Sisengullet, det må ha vært ubehagelig! Vi har gått igjennom to SA/MA i år og jeg er ganske sårbar på det punktet. Hadde sikkert begynt å sutre hadde det der skjedd meg :P

fikk svar i dag;
Heia Kristin !! (hrrmmff, hun har til og med skrevet navnet mitt feil.. :p)

Eg legger meg langflat å si tusen ganger unnskyld. Det va ikkje mi meining å forulempe deg på nåkka slags måte og det beklage eg på det sterkeste at eg har gjort !!

Eg synes at det e bra du si fra og eg tar det til etteretning.

Eg ønske deg virkelig bare alt godt og ønske deg lykke til så nok en gang UNNSKYLD.

Greit svar det.. jeg hadde bare behov for å si klart ifra når jeg kjente jeg reagerte som jeg gjorde.. så satser på at hun tenker seg litt mer om før hun plaprer i vei neste gang, og anser meg som ferdig med saken og tilbake til normal kollegial tone med henne igjen :)

Hvordan går det med kollega og deg nå?

Back
Topp