Grrrr!!! Plaprete sjef...

Timian

Elsker forumet
Ååå, jeg er så oppgitt over sjefen min!
Måtte fortelle henne om graviditeten tidlig pga. tilrettelegging, men jeg understreket at det ikke var offisielt enda, og at jeg har vært gravid tre ganger før, men bare har ett barn, så det er ikke sikkert det blir noe denne gangen heller. Likevel kommer hun til meg og sier at "Jeg vet ikke hvor hemmelig det er, men jeg sa til "Leif" (som jobber som det samme som meg på et kontor et annet sted) at du skal i permisjon og derfor ikke kan være med på prosjektet (stort og spennende prosjekt). Tihi!"

Men hva F? Hun vet nøyaktig hvor hemmelig det er!!!!!! Arrrrrrggghhh!
Jaja, hva annet kan man vente seg av ei på 44 som har puppene sine som profilbilde på Facebook :shifty:

IKKE greit. Enkelte burde ikke vært leder..
Tok du det opp med henne så hun ikke forteller hele arbeidsplassen om det?

Jeg hadde tatt det opp med henne at det hun gjorde der ikke var greit. Og evt om hun har en sjef over seg så hadde jeg også gått til den personen. .

IKKE greit. Enkelte burde ikke vært leder..
Tok du det opp med henne så hun ikke forteller hele arbeidsplassen om det?
Kunne ikke ta det opp der og da fordi jeg satt og ventet på et telefonmøte, men jeg skal definitivt gi henne en påminnelse!

Dette har hun ikke lov til! Er det noen over henne igjen? Hadde rapport det videre.
Trodde også at dette var taushetsbelagt :bored:
Skjønner at hun har behov for å planlegge, men hun kunne bare sagt at "avdelingen har ikke kapasitet" eller noe sånt, ingen har behov for detaljene.

Samme skjedde her når jeg var gravid for 5 år siden. Denne gang holdt jeg helt kjeft til de på jobb til jeg var 12 uker.
Jeg hadde hyperemesis og var lagt inn på sykehus flere ganger. Diktet da opp en historie rett og slett.
Noen driter i taushetsplikten!
Veldig uprofft! :(

Det er jo ufint!

I og med at avdelingen jeg jobber i skal nedbemanne, så ble plutselig min graviditet en del av det (ved permisjon så sparer man en stilling i den perioden). Jeg ha ren veldig åpen leder og hun spurte meg om hun kunne si det videre, da vi nettopp på grunn av nedbemanning ikke legger store planer for fremtiden.

Min leder spurte i alle fall om hun kunne si det videre - og bedyret at hun ikke ville si det til noen andre, da ville hun i så fall spørre først hver gang, i alle fall frem til det synes godt på meg.

Din sjef fortjener å høre at dette ikke er greit. Synes du det er vanskelig ville jeg bedt tillitsvalgt eller verneombud blitt med deg (men da må du nok informere der også, så spørs litt hva som er viktigst for deg.)

Min sjef tok også kaka i går da hun under spisepausen sa "ja når er det du har termin igjen?", midt på personalrommet [emoji43] heldigvis var d bare 3 stk som hørte d, og to var menn... men allikevel!!!! Jeg satt stum som en østers og bare måpte og ante ikke hva jeg skulle si eller hvor jeg skulle gjøre av meg [emoji23] sjefen min hadde vett til å rødme da hun skjønte at hun virkelig hadde trådd i salaten. Da syntes jeg nesten litt synd på henne også, for jeg forsto at det bare ramlet ut av henne uten at hun tenkte seg om. Hun tok meg med på kontoret etterpå og beklaget veeeldig og sa hun skulle passe på at de 3 som hørte hva hun hadde sagt ikke kom til å si noe videre. For ei suppe [emoji1304][emoji6]

Min sjef tok også kaka i går da hun under spisepausen sa "ja når er det du har termin igjen?", midt på personalrommet [emoji43] heldigvis var d bare 3 stk som hørte d, og to var menn... men allikevel!!!! Jeg satt stum som en østers og bare måpte og ante ikke hva jeg skulle si eller hvor jeg skulle gjøre av meg [emoji23] sjefen min hadde vett til å rødme da hun skjønte at hun virkelig hadde trådd i salaten. Da syntes jeg nesten litt synd på henne også, for jeg forsto at det bare ramlet ut av henne uten at hun tenkte seg om. Hun tok meg med på kontoret etterpå og beklaget veeeldig og sa hun skulle passe på at de 3 som hørte hva hun hadde sagt ikke kom til å si noe videre. For ei suppe [emoji1304][emoji6]
Er det muuuulig? :eek:

Sist var det noen ting jeg ville ha på plass før alle fikk vite det i forbindelse med at vikariatet lyses ut internt. Hadde blitt enig med min leder om når det var greit at varselet gikk ut, men så klarte et ubrukelig medlem av staben å publisere det. Tilfeldigvis satt jeg og jobbet litt inn i lunsjen da eposten kom, så fikk fjernet det igjen raskt, men da var både sjefen og jeg forbanna. Men, det har ikke fått noen konsekvenser, og hun er fortsatt like ubrukelig.

Jeg har vært rimelig irritert på flere venninner som ikke har klart å holde kjeft. Jeg fortalte det tidlig (uke 7) til mine 3 bestevenninner. Ba den spesifikt om å holde det for seg selv. Men neida de plapret rett videre til samboerene sine. Hva med "hold det for deg selv" betyr løp rett til samboeren og fortell det? Jeg trodde jeg fortalte det til 3 personer ikke 6 (!)
Min tante fikk også vite tidlig og fortalte sin samboer, og han presterte å gratulere meg foran noen andre familiemedlemmer (fjern slekt). Han var veldig flau da jeg ga han klar beskjed at det ikke var offisielt.
Så har jeg en til god venninne som jeg ikke klarte holde det skjult for, hun også fikk klar beskjed- det var ikke offisielt. Så forteller hun samboer, to venninner av hun og en veldig god felles venninne av oss. (Den siste ved et "uhell", men den bortforklaringen var tynn.) Hadde selv gledet meg til å fortelle vår felles venninne om en uke. Så ja, om jeg blir gravid igjen noen gang så har jeg lært meg at man tydeligvis ikke kan stole på noen :angry5

Så irriterende, sjefer har jo taushetsplikt[emoji19]

Jeg har vært rimelig irritert på flere venninner som ikke har klart å holde kjeft. Jeg fortalte det tidlig (uke 7) til mine 3 bestevenninner. Ba den spesifikt om å holde det for seg selv. Men neida de plapret rett videre til samboerene sine. Hva med "hold det for deg selv" betyr løp rett til samboeren og fortell det? Jeg trodde jeg fortalte det til 3 personer ikke 6 (!)
Min tante fikk også vite tidlig og fortalte sin samboer, og han presterte å gratulere meg foran noen andre familiemedlemmer (fjern slekt). Han var veldig flau da jeg ga han klar beskjed at det ikke var offisielt.
Så har jeg en til god venninne som jeg ikke klarte holde det skjult for, hun også fikk klar beskjed- det var ikke offisielt. Så forteller hun samboer, to venninner av hun og en veldig god felles venninne av oss. (Den siste ved et "uhell", men den bortforklaringen var tynn.) Hadde selv gledet meg til å fortelle vår felles venninne om en uke. Så ja, om jeg blir gravid igjen noen gang så har jeg lært meg at man tydeligvis ikke kan stole på noen :angry5
Men i alle dager da? Så plutselig vet hele verden det!

Ja man kan nok ikke stole på at de man forteller det ikke forteller det videre.. svigermor forteller jo hele verden når hun først vet det. Vi tenkte vi skulle fortelle svigersøster her, men hun sendte melding om at svigermor hadde tysta [emoji23] så da slapp vi det gitt [emoji39]

Ja man kan nok ikke stole på at de man forteller det ikke forteller det videre.. svigermor forteller jo hele verden når hun først vet det. Vi tenkte vi skulle fortelle svigersøster her, men hun sendte melding om at svigermor hadde tysta [emoji23] så da slapp vi det gitt [emoji39]
Jeg synes det er koselig å fortelle, så jeg blir litt lei meg når nyheten bare siver ut...
Fordelen med å ha mistet før er at folk tar det mye mer seriøst at de ikke skal fortelle det videre så tidlig :P

Back
Topp