Grrr.

Talent

Flørter med forumet
Gah, merker jeg blir oppgitt over mannfolket. Han har hatt juleferie i 17 dager, begynte på jobb igjen i går. Jeg, på den andre siden, hadde ferie i èn dag. Ellers har jeg jobbet hver natt, pluss av og til på dagen i tillegg til natt, pga sykdom. Sambo har ikke rørt en dritt her hjemme. Ikke vaska en eneste maskin, ikke støvsugd eller tørka støv eller noe. Jeg har tatt det jeg har rukket og orket, innimellom soveøkter og jobb.
Nå har jeg min første fridag siden jul, og sambo ringte og "minnet meg på" å rydde og vaske klær. Han var nemlig tom for boxere. Hadde tenkt å gjøre det uansett, men nå kommer jeg til å vaske alt mitt, så får hans ligge i en haug til han gidder å løfte en finger selv. Grr. Mannfolk.[:@]

Ikke dra alle mannfolk under en kam da[;)]

Men lurt og la vær og droppe hans klesvask ja[;)] Fortsett med det.

ooh, da hadde jeg blitt sur ja!! Mannen min vasker ikke klær han heller, og ikke henger han opp, bretter eller stryker heller, men han er flink å ta seg av barna når han har fri, og han støvsuger, rydder, hjelper til med matlaging og rydding etter måltid og annet småtteri - i tillegg til at han tar alt av snømåking, vedlemping, bil-styr, etc. 

mannfolk[:@]
kjenner meg litt igjen ja..utenom at her jobber gubben ræva av seg så da blir det jo noe annet

Skulle tro vi snakka om samme mann...[:D]
Her i huset har han én oppgave, det er å ta oppvasken. Sier seg jo selv at jeg må vaske meg et glass hvis det er tomt og jeg vil ha et glass brus. Men når han er tom for sokker, boxere, etc., da ringer han meg og sier at han er tom for ditt og datt..[8D] Da svarer jeg enkelt og grei "da får du sette på en maskin da", men det er jo min oppgave... Da får han faen meg være fri... Om det er tomt for reine glass eller bestikk, så er jo ikke jeg hjelpesløs til han kommer hjem og får vaska opp...[8|]

ORIGINAL: MammaOgVictoria

Den er kjip...
Men på en annen side så kan det hende han ikke føler seg kompetent til det?
Slik er det iallefall her hjemme, jeg gjør alltid mest både mth ryddig og vasking, og når det gjelder vårt barn. Men han er flink til mye annet som også gangner familien vår, bla som i går måtte han reparerere bilen "min" (har felles bilen, men det er den bilen jeg bruker når jeg skal på jobb osv)
Han føler ikke kompetent nok med klesvaska f.eks, vet ikke hva som skal vaskes på hvilkene grader ol fordi han ikke kan det. Da gjør heller jeg det, så kan han gjøre ting han kan som ikke jeg greier som f.eks med bilen skifte hjul, reparere eller klippe gress osv

Vet hvordan det er hjemme hos dere, men hadde min kjære sagt det til meg hadde jeg bare svart - det var planen det[:D]

Min er fullt kompetent, han har vasket klærne sine selv siden han flyttet hjemmefra. Men etter jeg flytta inn, har han satt på èn, ÈN maskin. Gah. Og det er kun latskap. Merker jeg begynner å bli lei av det, jah. Greit at jeg kan ta så og si alt av husarbeid og lignende når jeg har fri, men gidder ikke å måtte ta storrengjøring når jeg har jobbet tre uker på 150 timer tilsammen. Ikke har han skiftet dekk enda engang. Makan.
Så nå skal det aksjoneres. Rydder og vasker alt mitt, alt som er hans, blir liggende.[:)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Skulle tro vi snakka om samme mann...[:D]
Her i huset har han én oppgave, det er å ta oppvasken. Sier seg jo selv at jeg må vaske meg et glass hvis det er tomt og jeg vil ha et glass brus. Men når han er tom for sokker, boxere, etc., da ringer han meg og sier at han er tom for ditt og datt..[8D] Da svarer jeg enkelt og grei "da får du sette på en maskin da", men det er jo min oppgave... Da får han faen meg være fri... Om det er tomt for reine glass eller bestikk, så er jo ikke jeg hjelpesløs til han kommer hjem og får vaska opp...[8|]

Haha, du får kjøpe deg papptallerkener og engangsbestikk, så du slipper å sulte ihjel hvis han ikke er hjemme.[:D]

Den er kjip...
Slik er det iallefall her hjemme, jeg gjør alltid mest både mth ryddig og vasking, og når det gjelder vårt barn. Men han er flink til mye annet som også gangner familien vår, bla som i går måtte han reparerere bilen "min" (har felles bilen, men det er den bilen jeg bruker når jeg skal på jobb osv)
Han føler ikke kompetent nok med klesvaska f.eks, vet ikke hva som skal vaskes på hvilkene grader ol fordi han ikke kan det. Da gjør heller jeg det, så kan han gjøre ting han kan som ikke jeg greier som f.eks med bilen skifte hjul, reparere eller klippe gress osv

Vet hvordan det er hjemme hos dere, men hadde min kjære sagt det til meg hadde jeg bare svart - det var planen det[:D]

voksne mennesker kan ikke bare unnskylde seg med at de ikke e kompetente til ditt og datt.. ble du kanskje født kompetent til det? å sette på en vaskemaskin e ikke det samme som å skifte noe elektrisk på bilen, det krever ingen innsikt eller utdanning, bare lese på plaggene og ha litt vett det... husker faren min unnskyldte sæ for å ikke vaske vinduan med at han "ikke visste kossn det sku gjøres"...[8|]

ORIGINAL: Talent

Den er kjip...

Min er fullt kompetent, han har vasket klærne sine selv siden han flyttet hjemmefra. Men etter jeg flytta inn, har han satt på èn, ÈN maskin. Gah. Og det er kun latskap. Merker jeg begynner å bli lei av det, jah. Greit at jeg kan ta så og si alt av husarbeid og lignende når jeg har fri, men gidder ikke å måtte ta storrengjøring når jeg har jobbet tre uker på 150 timer tilsammen. Ikke har han skiftet dekk enda engang. Makan.
Så nå skal det aksjoneres. Rydder og vasker alt mitt, alt som er hans, blir liggende.[:)]

you go girl[:)]

ORIGINAL: Maistte

Den er kjip...

voksne mennesker kan ikke bare unnskylde seg med at de ikke e kompetente til ditt og datt.. ble du kanskje født kompetent til det? å sette på en vaskemaskin e ikke det samme som å skifte noe elektrisk på bilen, det krever ingen innsikt eller utdanning, bare lese på plaggene og ha litt vett det... husker faren min unnskyldte sæ for å ikke vaske vinduan med at han "ikke visste kossn det sku gjøres"...[8|]

Det at dem ikke veit er det dummeste jeg hører... Om dem har interessen av å få det gjort, så finner dem også ut hvordan det skal gjøres. Hvis ikke, så er det fordi dem ikke har lyst. Enkelt og greit [;)]

ORIGINAL: lenemor

ooh, da hadde jeg blitt sur ja!! Mannen min vasker ikke klær han heller, og ikke henger han opp, bretter eller stryker heller, men han er flink å ta seg av barna når han har fri, og han støvsuger, rydder, hjelper til med matlaging og rydding etter måltid og annet småtteri - i tillegg til at han tar alt av snømåking, vedlemping, bil-styr, etc. 

Signerer denne!

Gubben min får ikke lov å vaske klær[:D] Men det er fordi han vasker på altfor høye grader og blander mørkt og lyst og det er irriterende. Men han bretter tøy, tømmer tøretrommelen, støvsuger, tar ut av oppvaskmaskinen, måker snø, klipper gress ja det meste annet. Så jeg klager ikke!!

Men heia for en tupp i ræva til mannen din og at han må vaske sine egne klær selv!!

Mannfolket her hadde vaskeskrekk.. han gjorde ikke noe. helt til den gangen jeg ble innlagt på sykehus med prematur. da MÅTTE han.

Det jeg gjorde da var å lage en oppkrift med hvormye pulver, hvor mye skyllemiddel, hvor det skulle henn osv. veldig t-skje opplegg. Hvilket programm som skulle brukes til hva.

Kjøpte inn dunker som det da ble en til 40 hvitt, en til 40 farger, en til 60 hvitt og en til 60 farger. og en mindre en til ull. trenger ikke store dunkene når det blir så delt.

I dag vasker mannen klær så det suser. Fortsatt må han titte på lappen. men det går lettere hver gang. han slipper også være redd for sorteringa, når vi gjør den med en gang vi legger ting til vask.

dette skrev jeg mer som et tips til hvordan få mannen til å vaske klær.

Back
Topp