Grrh..

Uffda! :(

I feel you.. Jeg er klar for våren nå ene og alene pga at jeg begynner å bli drittlei bekkenløsningen...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Er enig,får jo ikke sove heller:-(

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Så kjedelig at dere må slite med det...:( ka som gjør at noen får det og andre ikkje? Eg hadde det ikkje i forje og ikkje no...

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Æsj, føler med deg! Jeg setter meg ofte i badekaret bare for å få lindret det litt. Selv om jeg haaater å sitte i badekaret til vanlig :P

Så kjedelig at dere må slite med det...:( ka som gjør at noen får det og andre ikkje? Eg hadde det ikkje i forje og ikkje no...

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
Ja dette lurer jeg på og... Jeg har ikke merket noe til det...

Altså, leddbånd, sener og muskler rundt og i bekkenet forandres hos alle under sv.skap pga hormoner, slik at det skal bli plass til babyen når den endelig skal ut. Hos noen blir disse leddbåndene, senene og musklene irriterte og betente, slik at man kjenner bekkenløsningen bedre i form av smerter. Særlig skjer dette hos de av oss som er så heldige å ha hypermobile ledd.

Her er det markert med rødt hvor bekkenløsningen faktisk skjer:
NYmW9D1Xv-Qy7e3VTfeaawMwuEgQz2RHIB13hKjchraA.jpg

Dette fant jeg på ei annen nettside:

"Utover i svangerskapet blir kvinnen naturlig tyngre, og leddbåndene som alt er blitt mer elastiske tåler påkjenningen dårligere. Dersom bekkenløsningen medfører smerte på en slik måte at en har vanskelig for å fungere i det daglige, kaller vi det symptomgivende bekkenløsning. En kjenner ennå ikke til hvorfor enkelte kvinner får mer smerte enn andre."

Det finnes gravidbelte, for rygg og bekken, det hjelper veldig bra. Du får tak i det enten på boots, bandasister(er det sånn det staves?) Evt på ebay, til 1/4 av prisen;)

BVforum via Samsung

Det er diskuterbart hvorvidt det fungerer over lengre tid... Det hjelper til med å stabilisere bekkenet, men det svekker musklene rundt, så jeg vil tro at man ikke er bra igjen etter fødsel, på en måte... Da må man i hvert fall begynne å trene bekkenmuskulaturen igjen.
Men selvfølgelig! Det kan godt hjelpe mot smertene vi opplever nå under sv.skapet :)

Back
Topp