Grr. Det er for tidlig å begynne å irritere seg over kommentarer, men.....

Det har vært vanskeligere enn jeg trodde å forholde meg til min voksende mage. Kroppen utvikler seg fortere enn hodet mitt, for å si det sånn.

Har fortsatt ikke klart å slippe refleksen med å dekke magen med en løs skjorte eller genser. Kjæresten min har nå forsøkt å fortelle meg at jeg ser 'tykk' ut med denimskjorta over magen, men at jeg ser ut som en slank gravid når jeg bruker noe normalt tettsittende. Så om jeg ikke ønsker å se tykk ut, må jeg omfavne graviditeten.
Jeg henger rett og slett igjen i den 'jeg må skjule at jeg er oppblåst'-perioden fortsatt.
Det er da de rare "-Er du sikker på at det ikke er to der inne?" plager meg. Tre ganger har jeg hørt det etter nyttår. Hver gang har jeg svart "-Nei." Og hver gang fortsatte de med å fortelle meg at den andre faktisk kan ha gjemt seg godt og at den kanskje ikke ble oppdaget på ultralyd.
Hvorfor skjønner de ikke at de burde stoppe? Helsikes folk.
Hadde aldri trodd at jeg skulle få body issues under graviditeten, men jaggu har jeg klart det - både på egen hånd og ved hjelp av andre.

Syns jeg ser ut som en hval jeg. Men d e ikke greit å komme med alle slags kommentarer og tafse på magen uten lov. Tror nok jeg hadde sagt fra eller slengt med leppa om jeg syntes folk var ufine....

Æsj. Sånt suger:( sjefen min er sånn. Jobber annenhver dag, og når jeg da kommer får jeg liksom "OOOJ! Synes du blir større for HVER gang jeg ser deg jeg!!!" :( ekstra tungt da jeg tidligere har slanket meg 60 kg (mageoperert), og jeg kun har lagt på meg 4 kg... Føler meg som en HVAL hver gang jeg har vært på jobb. Og det er ikke bare sjefen da.... Kundene er like ille. Skal klappe på magen og kalle meg kula. Kan man bli sykemeldt på "mobbe"grunnlag?

Æsj. Sånt suger:( sjefen min er sånn. Jobber annenhver dag, og når jeg da kommer får jeg liksom "OOOJ! Synes du blir større for HVER gang jeg ser deg jeg!!!" :( ekstra tungt da jeg tidligere har slanket meg 60 kg (mageoperert), og jeg kun har lagt på meg 4 kg... Føler meg som en HVAL hver gang jeg har vært på jobb. Og det er ikke bare sjefen da.... Kundene er like ille. Skal klappe på magen og kalle meg kula. Kan man bli sykemeldt på "mobbe"grunnlag?

Ja, man kan det. Sjefen din og kollegaene dine bør du ta en prat med før du gjør det da. Men kundene er det verre med.

Jeg har prøvd ut en ny kommentar nå som har fungert bra. de sier noe om størrelsen min eller tjukka. Jeg svarer: Åh, syns du jeg er så stor? For jeg var hos legen og ifølge han så er magen akkurat så stor som dem skal være til at jeg bærer en baby på over 6 mnd inni der.

Da får de slengt i tryne at gravide damer vokser faktisk. FORDI MAN SKAL DET!!!!

Sniker fra januar ;)

Jeg klappa til en kunde på jobb. Hun kom snikende innpå meg mens jeg ordnet litt, og plutselig var det noen som tok på magen min :o min refleks var å bråsnu meg å slå bort hånda. Hun syns at hvis jeg ikke tålte at noen tok på meg, burde jeg ikke vise meg blandt kunder! Jeg rakk heldigvis å fortelle sjefen min om episoden før hun hørte den av den mindre blide kunden ;) greit at man skal være på jobb når man er på jobb, men jeg er absolutt ikke allemannseie fordi jeg er gravid, uansett! Sexuell trakassering er ikke lov, og jeg mener at det nesten er en form for overgrep når noen kommer snikende på den måten for å tafse på meg...

Sniker fra januar ;)

Jeg klappa til en kunde på jobb. Hun kom snikende innpå meg mens jeg ordnet litt, og plutselig var det noen som tok på magen min :o min refleks var å bråsnu meg å slå bort hånda. Hun syns at hvis jeg ikke tålte at noen tok på meg, burde jeg ikke vise meg blandt kunder! Jeg rakk heldigvis å fortelle sjefen min om episoden før hun hørte den av den mindre blide kunden ;) greit at man skal være på jobb når man er på jobb, men jeg er absolutt ikke allemannseie fordi jeg er gravid, uansett! Sexuell trakassering er ikke lov, og jeg mener at det nesten er en form for overgrep når noen kommer snikende på den måten for å tafse på meg...
:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
(sniker jeg og)

åh, herregud jeg hadde klikka så i vinkel om noen kubder på jobben hadde gjort det på meg!!!! Ja, jeg ville sagt det er en form for overgrep, syns den "vanen" med at babymager er "for alle" er så stygg!!! Din kropp er da fortsatt DIN kropp, selv om du er gravid!?!?!? gaaaah, tankeløse mennesker!!!!

Og til TS: Syns kanskje du skal sette deg ned med shefen og forklare greia jeg, at du faktisk blir veldig lei deg, selv om det ikke er vondt ment, og t hvis ikke det stopper så vet du ikke om du orker å jobbe til permisjonen starter.. Hvus du sier noe direkte til gamlingene er jeg redd de fort kan skylde på "alle hormonene" :-( Den fikk jeg slengt i trybet en gabg jeg sa fra :/
★☆★duppedingsen★☆★

Jeg er veldig stor, og alle kommentere magen min. Kan ikke gå på butikken uten at noen spør når jeg har termin og får sjokk når jeg sier det er i mai. Jeg er bare stor i magen så resten av kroppen er normal... Enkelte dager er det helt greit med alle kommentarene, men andre dager er jeg nesten på gråten. Jeg er begynt å svare at det er slik jeg bærer barnet og alt er helt som det skal være. Men i tillegg skal alle komme med en mening om det er gutt el jente. Ul viste jente, men alle mener jeg har guttemage, så da må jeg i tillegg forsvare min jentemage da....

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
(sniker jeg og)

åh, herregud jeg hadde klikka så i vinkel om noen kubder på jobben hadde gjort det på meg!!!! Ja, jeg ville sagt det er en form for overgrep, syns den "vanen" med at babymager er "for alle" er så stygg!!! Din kropp er da fortsatt DIN kropp, selv om du er gravid!?!?!? gaaaah, tankeløse mennesker!!!!

Og til TS: Syns kanskje du skal sette deg ned med shefen og forklare greia jeg, at du faktisk blir veldig lei deg, selv om det ikke er vondt ment, og t hvis ikke det stopper så vet du ikke om du orker å jobbe til permisjonen starter.. Hvus du sier noe direkte til gamlingene er jeg redd de fort kan skylde på "alle hormonene" :-( Den fikk jeg slengt i trybet en gabg jeg sa fra :/
★☆★duppedingsen★☆★

Jeg hadde også slått for å si det sånn!

Ja, jeg kommer til å ta en prat med sjefen hvis det fortsetter på den måten. Hormonene er det veldig lett å skylde på, for alt merker jeg. Bemerket på et møte at det hadde vært fint om alle kunne ta de skitne kaffekoppene sine i vasken og ikke sette de på kantinebordene, for da blir det lettere for hun som jobber i kantina vår å rydde. Det var hormonene som snakket.... Jau da.

Jeg er veldig stor, og alle kommentere magen min. Kan ikke gå på butikken uten at noen spør når jeg har termin og får sjokk når jeg sier det er i mai. Jeg er bare stor i magen så resten av kroppen er normal... Enkelte dager er det helt greit med alle kommentarene, men andre dager er jeg nesten på gråten. Jeg er begynt å svare at det er slik jeg bærer barnet og alt er helt som det skal være. Men i tillegg skal alle komme med en mening om det er gutt el jente. Ul viste jente, men alle mener jeg har guttemage, så da må jeg i tillegg forsvare min jentemage da....

*rister oppgitt på hodet*

Det er så teit at man i det hele tatt må forsvare noe sånt!! Kjønn, størrelse, termin! Herregud, det er bestemt på fordhånd liksom!

Jeg hater den der: Det MÅ være mer enn en der inne vel? også sier jeg at det bare er en, og da kommer det: Nei, er du helt sikker????

*hammerslag i hodet*

Rart at hemninger til mennesker flyger ut vindue nå de ser gravide. Kjente eller ukjente. Latterlig å snike seg inn på en person å ta på magen, og så bli sur når du reagerer. hallo? ville hun gjort dette om du ikke var gravid? Nei jeeez.

Hormoner har vi nok av, men det betyr jo at vi må ta litt hensyn til det også. Uten å bli hysterisk da vel og merke;-)

Back
Topp