Grr. Det er for tidlig å begynne å irritere seg over kommentarer, men.....

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Jeg jobber på et kontor med mye gammelt folk. Så det er jo en evighet siden noen av dem så en gravidmage vokse. Jeg er den første som går gravid i gangene her. Ever.

Og nå begynner kommentarene: Oi, sikker på at det ikke er flere inni der? HÆ; termin i mai? Trodde du skulle poppe i morgen jeg! hahaha, se der vagger tjukka vettu. Det er SÅ gøy å få kalle deg tjukka. hahahah! Stoooor altså.

Joda, haha. Så morsomme de er.. Ikke.

Tingen er at gammelkjerringene har glemt hvor stor man faktisk er på slutten. For det er sjeldent at høygravide damer jobber hele veien til permisjon. Og da de gikk gravide jobbet de jo ikke.

Jeg er normalt stor, Verken for liten eller for stor. Og jeg kommer til å bli større. Mye større.

Dette gidder jeg ikke i 10 uker til. Jeg kommer antakelig til å klikke. Og jeg bruker egentlig å være ganske tolerant. Men hormonene ligger utenpå kjenner jeg.

Haha har diskutert dette med ei vennine som akkurat har fått sin baby nå! Trur alle kommer til og oppleve sånne kommentarer ! Er du sikker på det ikke er to inni der?? Har ei på et annet kontor hun er 3 uker bak meg og har mye mindre mage enn meg, og da få spørsmålet hvorfor er du så mye større enn henne! Dauer over folk som ikke eier hemninger! Er bare å kaste sånne kommentarer over skulderen ! Folk er så lite lure noen ganger

Ja, de mener ikke noe vondt, men det er så unødvendig!

Jeg passer på å aldri kommentere størrelsen til gravide. Jeg sier ting som: Åh, så fin mage du har! Du er så fin som gravid. Nydelig mage. Du gløder, osv.

Mye hyggeligere!

Det er liksom helt greit å mobbe gravide :p

Sjønne godt irritasjonen, rett og slett unødvendig og ville faktisk kalt det mobbing på arbeidsplassen. Hadde andre gått å sagt " nei så tykk du har blitt.." til noen som ikke var gravid hadde det ikke blitt tolerert!

Kjenner meg litt igjen! Folk kommer med kommentarer som; Oi, så stor du er! Og så blir de sjokket over at jeg har termin i mai, så lurer de på om jeg er sikker på om det mai, kanskje det er feil termindato?!
Har også ei vennine som er 3 uker etter meg og høyere enn meg, hun har en bitte liten mage i forhold. Folk kommenterer alltid det og lurer på hvordan det kan ha seg at vi begge har termin i mai når jeg er så DIGER og det vises så vidt på henne!
Spurte legen når jeg var på 3D ultralyd, og hun sa at jeg såg normal ut, korrekt ut i forhold til hvor jeg var i svangerskapet. Selvfølgelig så var det variasjon fra gravide til gravide, men jeg var ikke uvanlig stor, men siden jeg er så liten og lav ville det være naturlig at magen stakk ut mer i forholdt til andre som var høyere enn meg.
Hjalp litt, men føler meg naturlig som en hval, og da hjelper de ikke på med kommentarer :(

I know!

Hvorfor er det sosialt akseptert å tulle med utseende og størrelsen til gravide? Hvem liker vel det, gravid eller ei??

Jeg følte meg SÅ fin i morgest. Første gangen jeg hadde på meg en stram kjole som virkelig viste kulen min. Mannen og ungene susset på magen og jeg fikk så mye fine komplimenter der.

Nå angrer jeg på kjolevalget og vil egentlig ikke gå ut fra kontoret. Kle meg i telt resten av svangerskapet.

Jeg har også en mage som tilsier at jeg har en baby på 27 uker der inne. Det er SÅ STORE VI SKAL VÆRE LIKSOM!

Jeg irriterer meg ikke over sånt eller tar meg nær av det.
sist haddejeg ikke stor mage, denne gangen er den stor. Og småvagger litt :p jeg er like stolt av magen

Blir lei når det ropes tjukka etter meg hver gang jeg skal hente meg et glass vann. jeg er ikke tjukk, jeg er gravid. Hvorfor kan ikke folk vise sin begeistring med å si hyggelige ting? Hvorfor MÅ det være tullekommentarer?

Haha, skjønner deg så godt!

Har ei på jobben som hele tiden skal kommentere små stikk i spydig tone. Hun er ganske kraftig, og en dag sa hun "Nå er du jo like stor som meg du". Da klarte jeg ikke dy meg, og smalt tilbake at "Forskjellen er at her inne ligger det en baby, hva er din unnskyldning?!"

Nå skal det sies at dette ikke var den verste kommentaren hun har kommet med, men hun kommer heller med sånne små stikk hele tiden som er ladet med negativitet. Det er ok med de som på en koselig måte kommenterer, "åhh, så stor og fin babymage" etc, Det er bare hyggelig! Men sånne spydigheter kan de holde seg for gode for..

hahahahah! Du sa det? :D hahahah! Det er jo helt fantastisk!

Jeg tror jeg skal jobbe meg opp noen saftige tullekommentarer jeg kan slenge tilbake jeg også.

Haha... genialt svart Kråkebolla. :)

Syntes det er så rart hva folk får seg til å si og spørre gravide om. :) samboeren spurte meg her om dagen om hva jeg veide, jeg begynte bare å le. sa at jeg syntes det er så rart at han spør meg om det, hadde jeg ikke vært gravid hadde han aldri spurt.

har en del kunder innom på jobb som bare klapper meg på magen... nå er den heldigvis blitt litt hard, men syntes det var veldig ubehagelig når magen ennå var litt myk. :P

Haha... genialt svart Kråkebolla. :)

Syntes det er så rart hva folk får seg til å si og spørre gravide om. :) samboeren spurte meg her om dagen om hva jeg veide, jeg begynte bare å le. sa at jeg syntes det er så rart at han spør meg om det, hadde jeg ikke vært gravid hadde han aldri spurt.

har en del kunder innom på jobb som bare klapper meg på magen... nå er den heldigvis blitt litt hard, men syntes det var veldig ubehagelig når magen ennå var litt myk. :p

hahah! Du skulle klappet tilbake :P

JEg synes jeg er stor selv, jeg, har jo ingen andre enn meg selv å sammenligne med :) Så jeg sier meg enig i kommentarene. Men har heller ikke fått særlig mang

Men jeg ville bare sagt det du sier: Jeg er akkurat så stor som man skal være. Og klappet tilbake, ja :)

haha! Kanskje jeg skal begynne med det? Svare: Ja, du også! Fortsatte du matgildet etter jula også eller? :P

Du kan jo si med en munter tone, jeg er 6 mnd hvor mye er du???? :-D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Enkelte folk eier ikke hemninger når de ser gravide ;) Og at magen vår plutselig er blitt allemannseie, er ikke alle jeg vil skal gå rundt å klappe meg på magen eller kommentere hvor stor jeg er blitt! Får jeg flere mannfolk med ølmage som klapper meg på magen skal de få slengt tilbake; "Min forsvinner til sommeren, når forsvinner din?" ;)

Haha, skjønner deg så godt!

Har ei på jobben som hele tiden skal kommentere små stikk i spydig tone. Hun er ganske kraftig, og en dag sa hun "Nå er du jo like stor som meg du". Da klarte jeg ikke dy meg, og smalt tilbake at "Forskjellen er at her inne ligger det en baby, hva er din unnskyldning?!"

Nå skal det sies at dette ikke var den verste kommentaren hun har kommet med, men hun kommer heller med sånne små stikk hele tiden som er ladet med negativitet. Det er ok med de som på en koselig måte kommenterer, "åhh, så stor og fin babymage" etc, Det er bare hyggelig! Men sånne spydigheter kan de holde seg for gode for..
Lol :D

Når folk klapper meg på magen, så blir de overrasket over hvor hard den er! Hva forventer de?! Huden er jo strekt ut i spenning pga en unge inni der, tror de magen min er så stor til vanlig??!

Back
Topp