Grining

Jippi Ananas

Forumet er livet
Snuppa her griner nesten alltid når hun legger seg om kvelden. Hun sovner ved puppen, god og mett, også legger jeg henne, og da våkner hun og hylgriner. [:-] Nå sier "alle" at man bare skal la de gråte litt, men hvor lenge skal jeg la henne ligge der og gråte da? [8|] Hun roer seg liksom ikke etter 5 min da, ikke 10 heller... [&o]

i boka står det at du skal gå innom hver 3 min så hvert 5 min og så hvert 7 min så 9 min osv....og si hysj nå er det natta...funker så og si alltid på martine...har du den barselboken?

ORIGINAL: Eden

Snuppa her griner nesten alltid når hun legger seg om kvelden. Hun sovner ved puppen, god og mett, også legger jeg henne, og da våkner hun og hylgriner. [:-] Nå sier "alle" at man bare skal la de gråte litt, men hvor lenge skal jeg la henne ligge der og gråte da? [8|] Hun roer seg liksom ikke etter 5 min da, ikke 10 heller... [&o]

Jeg har hørt at så lenge de er spedbarn så skal de ikke ligge og gråte lenger enn maks tre minutter. Om det bare er klaging og sutring, så blir det jo en annen sak, men skikkelig gråting hadde jeg ikke latt ligge i senga[&:].

Gabriel har hatt seg noen gråtekvelder og om det har vært skikkelig gråt har jeg tatt ham opp og trøsta ham (roa ham ned) og lagt ham i senga. Om han da har begynt påan igjen så har jeg lagt hånda mi på brystet hans og sagt "såså", og da har han stort sett roa seg.

Det er jo som Tusull sier, de er så forskjellige disse ungene, så det er jo ikke alt som funker på alle. Har du prøvd å gi henne en hånd eller noe som hun kan kose litt med, for å roe seg? Kanskje det er nok med en liten sang, eller et eventyr?

ORIGINAL: siri01

i boka står det at du skal gå innom hver 3 min så hvert 5 min og så hvert 7 min så 9 min osv....og si hysj nå er det natta...funker så og si alltid på martine...har du den barselboken?

Funker det på så små ja... Har tatt den på storebror da.
Jeg har vel den boka liggende ett eller annet sted... [8|]

Uff, jeg har nok skikkelig skjemt bort denna... [&o][:)]

Jeg pleier ikke å la henne ligge å skrike lenge altså, det har hendt noen ganger bare for å se om hun roer seg. Vanligvis slenger jeg frem puppen da slik at hun får kose mer. Hadde vært greit å vent henne av med den "innsovingspuppen" liksom. (hun er ikke slik på dagen, da legger hun seg så lett så)
Nå har jeg strøket og sunget, men det høres ut som at jeg må fram igjen med puppen gitt... [8D]

Her er det også grining om kvelden.
Tar Filip opp av sengen etter litt grining, så tar jeg han på fanget, gir han sutten og teppe godt rundt han, deretter stryker jeg han forsiktig over hodet .
På toppen av det hele vugger jeg han litt.
Sovner etter 5 min.
Så lurer jeg han tilbake i sengen, og da er det faktisk stille.

Back
Topp